RECENZIJA: Sting – jazzy džentlmen vratio se korijenima
13. siječnja 2017.

Stihovi hitoidne „I Can’t Stop Thinking About You“ koja otvara novi Stingov album (u kojima se spominju led i zimska noć) podsjećaju na njegove albume koji prethode ovo dobrom pop uratku, posebno na „If On A Winter’s Night“ iz 2009.

U posljednjih desetak godina glazbenik se bavio i glazbom staroga dobroga Johna Dowlanda, ali i vlastitim katalogom odijevajući ga u simfoničko i orkestralno ruho. Činio je to s više ili manje uspjeha čemu je mogla svjedočiti i hrvatska publika. No, dojam je da se Sting najbolje snalazi u pop rock repertoaru nadopunjenim odličnim jazz pastišima. Utabanim stazama vratio se na albumu „57th & 9th“ na kojem nas podsjeća na svoje najbolje trenutke iz perioda dok je na ljestvicama i koncertima harao s jednom od najuspješnijih pop grupa svih vremena The Police ili zlatnog doba solo karijere. Lijepo zvuči „Heading South On A Great North Road“ odsvirana uz pratnju akustične gitare, ali kad krene „If You Can’t Love Me“, kad se kontemplatitvni momenti razliju u moćni sinkopirani jazzy refren znamo da se i mi slušatelji, poput gospodina Sumnera osjećamo kao kod kuće. Zimskom ugođaju vraćamo se u, gotovo Springsteenovskoj, „The Empty Chair“ koja zaključuje album. Prekrasna stvar, umjerena i odmjerena (ne traje ni tri minute; uostalom ni album nije dug – nešto više od 37 minuta).

Onima kojima nije dosta valja preporučiti prošireno izdanje albuma na kojemu se još nalaze igrivija i popičnija alternacija početne stvari na albumu, zatim verzija pjesme „Insallah“ (obratite pozornost na gotovo tamburaški početak), te live izvedba skladbe „Next To You“ iz Rockwood Music Halla. Album je objavljen 11. studenoga prošle godine, a dobio je ime po raskrižju na kojemu je snimljen pod producentskom palicom Martina Kierszenbauma. Lijepo je i što se jedan veliki umjetnik sjetio drugoga (Princea) u baladi „50 000“.

Turneju na kojoj će biti od veljače u Sjevernoj Americi i Kanadi nastavit će u Europi od 21. ožujka do 13. travnja, a nastupit će, između ostaloga, u Španjolskoj, Nizozemskoj, Njemačkoj, Poljskoj, Belgiji i, naravno “njegovoj”, Italiji. U Milanu je 23.03.. Bilo da nastupa sa simfonijskim orkestrom ili s “bratom” Karamazovom, ili da na turneju ide s veličinama poput Petera Gabriela ili Paula Simona; bilo da nastupa sa svojim starim (i nekim novim) suradnicima, koncerti Stinga su nešto čemu se veseli publika diljem svijeta.

Riječ “rasprodano” (sold out) može se već odavno pročitati uz mnoge gradove Starog kontinenta na kojima će ga vidjeti i poklonici iz Hrvatske. Ovoga srpnja navršava se 20 godina od njegova Pulskog “best of” nastupa kojega je reprizirao i 2000. Iako je (relativno) često nastupao u Lijepoj našoj bilo bi ga lijepo opet vidjeti i uživati u njegovim starim i novim pjesmama.

3.5