RECENZIJA: “Lion” – glazbeni dijalog dva pijanista
18. veljače 2017.

Oni koji su gledali film “Lion” (Lav) potrošili su hrpu maramica i zajedno proživjeli svaki trenutak glavnog protagoniste filma, a zajedno su svaki trenutak proživljavali i autori glazbe Dustin O’Halloran i Hauschka (Volker Bertelmann).

Iako je riječ o glazbenom minimalizmu u filmu, zbog težine same tematike minimalizam je najbolji mogući izbor. Dva pijanista Dustin i Hauschka napravili su odličan posao, svojevrsni glazbeni dijalog koji prati tešku priču malog Saroo-a. I kako malecki proživljava neke od najtežih trenutaka svojega djetinjstva, kada bi trebao biti razigran i veseo a na tužan i izgubljen, tako se i glazba pita ima li nade, ima li svjetla na kraju tunela. Glazba se doslovno sama stvara kako ide tijek same priče. I u prvoj polovici filma kada gledamo opasnu Indiju kroz oči malog Saroo-a, ali i u drugom dijelu kada se sada već ozbiljni i odrastao dječak prisjeća svog djetinjstva ugledavši tradicionalnu indijsku slasticu koja mu je bila nepristupačna nekada, a sada ju ima u obilju.

Glazba se sjajno isprepliće kroz film, od glasnih žičanih instrumenata do emotivnog i tihog klavira. Zaista pamtljive melodije koje nisu teške, odnosno nisu dale dodatnu težinu već teškom filmu, nego nekako daju nadu kako će ipak na kraju sve dobro završiti i poručuju da ne treba nikada odustati, baš kao što to kaže i pjesma australske pjevačice Sie na kraju filma – “Never Give Up”. I pjesma je uključena na službeno soundtrack izdanje filma.

Spomenimo i kako je glazba iz filma “Lion” nominirana za Oscara te bi uz glazbu “La La Landa” trebala biti glavni kandidat za glazbeni zlatni kipić.

4.5