RECENZIJA: “Milan B. Popović & Hronično neumorni” – kronično i akutno problematično
28. veljače 2017.

Lijepo je kad se ljudi okupe oko jedne ideje, a u slučaju Milana B. Popovića riječ je o njegovim stihovima koje su različiti autori (ili bendovi) uglazbili što je rezultiralo ovom kompilacijom objavljenom 2015.

Lijepo je , dakle, što su glazbenici, žanrovski i generacijski različiti, prepoznali potencijal pjesama koje gdin. Popović (1976.).  piše već godinama. Drugo je, pak, pitanje koji su razlozi da se ove pjesme nađu pred publikom ili kritikom. Autori se trebaju pitati, bez obzira na kvalitetu stihova (poetiku, stil i formu) jesu li oni (stihovi) ogrnuti “pravim” glazbenim ruhom. Neki projekti (pjesme, albumi), bez obzira na to koliko je vremena proteklo od objave ili od vremena u kojem su nastali, nose crtu, ako ne bezvremenosti, onda bar mogu izdržati mijenu glazbenu (ali i sociološku i drugu).

Ima, opet s druge strane izvođača koji, bez obzira u kojem se žanru ili krugu (glazbenih) interesa kreću, zvuče zastarjelo, ne korespondiraju s vremenom u kojem (navodno) žive svoj izričaj. Prvi je to dojam koji se može steći preslušavanjem niza pjesama koje se kreću od recitativnih pastorala do rocka i hip hopa. Mala, svijetla, ne bih rekao točka, već točkica, je nekoliko prozračnih i reggae momenata koji, na žalost, ne mogu “zašareniti” sivilo koje je primarna (glazbena) boja ovoga dvostrukoga izdanja. Uz najbolju volju ne mogu se naći (pre)lijepe riječi niti za aranžmanska ili produkcijska rješenja koja kao da su proizašla iz momenata koje je struka već odavno odbacila jer su neodgovarajuća i, opet ponavljam, zastarjela.

Neke od bendova i izvođača malo bolje poznajem, a time je razočarenje i veće. Npr. Nikola Čuturilo. Pa Riblja čorba i njeni albumi su (barem nekad) bili rasadište dobrih autora (barem dvojice), a o snimanju i miksanju albuma u inozemstvu da ne govorim. Ako takvo okruženje nije utjecalo ili/i iskustveno unaprijedilo ovakvog glazbenika što možemo očekivati od mlađih i neiskusnijih.

Velim, ako su glazbenici zadovoljni s konačnim radovima (njih čak trideset i tri) to ide na njihovu dušu. Za mene tu nema puno duše, iskrenosti i onoga trećega koje ti (uz duboko promišljanje onoga što radiš) često u životu (pa tako i umjetnosti) najviše nedostaje.

1.5 out of 5

1.5

1.5 out of 5