RECENZIJA: “John Wick: Chapter 2” – Keanu Reeves ili Bata Živojinović, tko je ubio više neprijatelja?
1. ožujka 2017.

Prije svega sam se iznenadio kada sam čuo da ćemo u kinima gledati nastavak filma John Wick. Razlog je jednostavan, film je bio ispodprosječan, onaj tipični američki akcijski tzv. “sam protiv svih” film.

Sljedeće što mi je zasmetalo je kada je krenuo takav PR oko nastavka filma, kao da se Matrix vratio u kina, ali doista su i spominjali Matrix, odnosno okupljanje stare ekipe (čitaj: Nea i Morpheusa; Keanu Reevesa i Laurencea Fishburnea). Inače se uvijek tako promoviraju filmovi za koje se zna da nemaju nekakvu priču i kvalitetu, pa ih se želi progurati do publike. Tako je i u Hrvatskoj ovaj film najavljivan kao nastavak “hita iz 2014. godine legendarnog plaćenog ubojice”. Hit? Stvarno?
Ali nasjeo sam (ili možda nisam) na PR oko filma i otišao sam u kino. Iskreno, film se sastoji od dosta impresivnih akcijskih scena, ali samo kada su u pitanju borilačke vještine Keanu Reevesa koji nas je iznenadio svojim mogućnostima u Matrixu, pa mi je nekako bilo i drago gledati sve to ponovno, doduše u novoj ulozi.
“John Wick: Chapter 2”, kako ga je redatelj Chad Stahelski nazvao, govori o istoimenom plaćenom ubojici koji se umirovio i želi mir u svom životu nakon što je izgubio suprugu. Ostao je samo sa svojim psom i Ford Mustangom kojeg je odmah na početku vratio u svoj posjed izubijavši 30-ak ljudi. No, javljaju mu se stari znalci i traže od njega još jedan posao, odnosno nude mu tzv. marker (medaljon s krvnom zakletvom). Cilj je nakon dobitka markera ubiti onoga koga trebate i bit će sve u redu. Ali to je John odbio jer je u pitanju sestra onoga koji mu je i donio marker, Santina D’Antonija (Riccardo Scamarcio). Zbog odbijanja “deala” spomenuti Talijan raznosi njegovu kuću na što ovaj, kao što to biva u akcijskom filmu, poludi i odlazi do njega, ne kako bi ga ubio, nego kako bi odradio taj zadnji posao i poslao sve u rodni kraj.

No, nakon što je odradio posao, javlja mu se Talijan i kaže kako jednostavno mora osvetiti smrt svoje sestre, što će reći kako je samo tražio razlog da ubije Johna. Javlja pin-up djevojkama koje su u calling centru Continental hotela (svojevrsna ilegalna tvrtka za naručivanje i rješavanje plaćenih ubojstava) i nudi veliku lovu za ubijanje Johna Wicka. Nakon toga se cijeli svijet okreće protiv glavnog protagonista filma, pa u nastojanju da dođe do Talijana ubija još nekih 100-200 ljudi, većinom s dva metka (srce i čelo; pravilo plaćenih ubojica) i u međuvremenu traži pomoć šefa podzemlja. To je, nitko drugi nego, Morpheus, pardon The Bowery King u ovom slučaju. Da ne prepričavam dalje dosadna makljanja gdje je prikupio dodatnu lijepu brojku ubijenih, iako kažem kako je bilo impresivnih akcija, dolazi konačno John do Talijana, te sve nekako završava u stilu Brucea Leeja u filmu “Enter the Dragon” gdje se odjednom nađe među velikim prostorom sa silnim zrcalima oko sebe. Opet smakne dosta neprijatelja i dođe do Continental hotela gdje je jedno od dva pravila kako ne smije nikoga ubiti u tom prostoru (drugo pravilo je da mora poštovati marker). Ali naravno on je napravio upravo suprotno jer mu je dosta svega te se zauvijek rješava Talijana, a to ujedno znači najvjerojatnije i njegov kraj.

Susreće se potom s gazdom Winstonom (Ian McShane) koji mu kaže kako mu zbog dobre suradnje daje sat vremena da pobjegne prije nego što svim plaćenim ubojicama na svijetu pošalje preko pin-up djevojaka prijedlog novog ugovora za njegovo ubojstvo s cifrom koja se ne može odbiti. Ujedno pokazuje koliko je moćna njegova organizacija što natjera Johna da pobjegne glavom bez obzira (sa svojim psom) iako mu je sudbina zapečaćena. Ali moguće da ćemo gledati novi nastavak – “Sam protiv svih 3”, ima još puno onih koje nije “riješio”.

Na kraju postavljam nekoliko pitanja. Zašto ocjena 8,2 na IMDB-u i zašto ocjena 90% na Rotten Tomatoes? Padaju li mnogi doista na ovakve produkte američke kinematografije. I zadnje pitanje – je li doista Bata Živojinović ubio najviše neprijatelja (procjenjuje se njih milijun) u filmovima ili John Wick?
A što se tiče redatelja, znate li da je on u filmu Matrix bio dubler Keanu Reevesu za neke komplicirane scene i da mu je ovo tek drugi redateljski posao (prvi je u John Wicku)? Možda je zato Keanu i pristao na ovo. Nije se ponizio svojim mogućnostima i sposobnostima, za razliku od redatelja, ali zaslužuje puno bolje filmove.

Nagrade i nominacije ne znače nekada ništa, ali ovaj film ima samo jednu nominaciju i to za ICP nagradu i kategoriju “Najiščekivaniji film 2017. godine”. Osvojio je 6. mjesto.

Nije mi trebao ovaj film nakon pogledanih, Oscarom nagrađenih i nominiranih, remek djela.

2.5 out of 5