RECENZIJA: “Deepwater Horizon” – ljudska glupost vs ljudska pamet
19. ožujka 2017.
Nikola Knežević (2798 Članci)

Kada sam prvi put čuo za film “Deepwater Horizon” ili kako su ga kod nas preveli “Pakao na horizontu”, mislio sam da je riječ o nekakvom tipičnom američkom herojskom filmu gdje jedan čovjek spasi 1000 ljudi i prođe bez ogrebotina.

No, ipak sam kasnije vidio da je riječ o istinitom događaju koji opisuje ono što se dogodilo 2010. godine na naftnoj platformi “Deepwater Horizon” u Meksičkom zaljevu. Redatelj filma je Peter Berg koji je u još jednom filmu 2016. godine ponovno angažirao Marka Wahlberga, također slične tematike u smislu stradanja nevinih žrtava. Recenziju drugog filma “Patriots Day” mogli ste nedavno pročitati na Music Boxu.

Što se tiče priče filma “Deepwater Horizon”, ona je dokaz kako ljudska glupost često zna nadmašiti ljudsku pamet ili mozak, te kako ljudska pohlepa i bahatost mogu dovesti do velike katastrofe, u ovom slučaju stradanja mnoštva ljudi. Novac, taj prokleti novac, sve se vrti oko njega i nekima je nešto najvrijednije na svijetu, pa čak i od ljudskih života. Priča prati Mikea Williamsa (Mark Wahlberg), glavnog električara na naftnoj platformi “Deepwater Horizon”. Njegov šef, Jimmy Harrell, kojeg je sjajno odglumio Kurt Russell, dolazi sa svojom ekipom na platformu i ono na što nailaze jest nemarnost koja će kasnije koštati cijelu posadu. Naime, kako bi se što prije krenulo s ispumpavanjem blata, a potom i nafte s dna mora, zaobilaze se neka standardna testiranja, poput čvrstoće betona na dnu cijevi u moru i pritiska u cijevima. Glavni krivac za takvu situaciju je Vidrine (John Malkovich), vlasnik jedne naftne kompanije, a koji požuruje cijelu stvar ne bi li što prije počeo s prihodovanjem. No, nije mogao ni sanjati što će se zbog njegove bahatosti, pohlepe i gluposti kasnije dogoditi, a što će ispasti najveća naftna katastrofa u povijesti SAD-a.

Nakon što je utjecao na odluku cijelog tima da se, bez obzira na loše rezultate testiranja, nastavi s radom ispumpavanja blata (kasnije nafte) iz podmorja, dobiva zeleno svjetlo i katastrofa može krenuti. Dolazi do velikog pritiska u cijevima zbog čega one počinju pucati, plin dolazi u doticaj s grijačima i nastane velika eksplozija uslijed koje je stradao veliki broj zaposlenika. Nekolicina njih se uspjela spasiti, prije svega zahvaljujući Mikeu Williamsu, ali mnogima je u sjećanju ostala ova katastrofa koja je utjecala kasnije i na okoliš zbog izlijevanja velike količine nafte na površinu.

Film je zaista impresivno napravljen i demantirao je moje prvotno mišljenje da će to biti samo neki tipični američki herojski film. Ali me podsjetio što sve ljudska glupost može napraviti i ovo je samo jedna kap u cijelom moru svjetskih ekoloških problema, koje ćemo teško moći riješiti. Sve dok mnogima novac i pohlepa ne budu na prvom mjestu životnih prioriteta.

Osim spomenutih u filmu glume i Gina Rodriguez, Dylan O’Brien, Kate Hudson, ali i sâm redatelj Peter Berg. Film zaista vrijedi pogledati pa makar i kako bi utvrdili gradivo da nisu svi ljudi nevina bića ovoga planeta nego i najveći neprijatelji.

3.8