RECENZIJA: Daniel Espinosa: “Life” ili Alien 2.0
11. travnja 2017.

Prije gotovo četrdeset godina uznemirio nas je i natjerao na razmišljanje film Ridleya Scotta “Alien”.

Bilo je drugo vrijeme, vrijeme paranoje i straha od drugih i drugačijih. Prošlo svršeno vrijeme, mislili smo, ali očigledno da nije tako. Stari strahovi se vraćaju (ili nisu nikada ni otišli); možda smo ih samo u osamdestima primirili, a sad su opet isplivali na površinu, još veći i još snažniji). U međuvremenu se stari majstor (Scott) pokazao izvrsnim u SF žanru (sjetimo se i “Blade Runnera”). Snimio je i filmove “Prometheus” i “The Martian” koji će se, ipak, manje pamtiti. Čekamo novi nastavak sage (ili franšize) o biću koji je distributerima donijelo puno novca, a nama grč u stomaku.

No, ovo nije priča o Scottu, već o filmu koji opasno liči na već spomenutog klasika žanra i filma uopće, “Aliena”. Dakle, priča je već viđena, a upgrade je poprilično dobar. Još je “Gravity” prije koju godinu postavio nove standarde, pogotovo produkcijske i vizualno-maštovite, kojih se ovaj film drži. I nadmašuje ih. Gledajući ove “nove” pokretne slike gledatelj kao da odlazi u beskraj i beskonačno. Kao da je to stvarno, a ne efekt. Lijepo i, kao što rekoh, uznemirujuće.

“Life” (“Trag života”) iznova postavlja i stara pitanja, znanstvena i moralna o životu, smrti, opasnosti od nepoznatog, neistraženog… Glumci, pogotovo Jake Gyllenhaal, za kojeg smo znali da je izvanredan, potvrđen u nizu odličnih filmova (jedan od novijih je “Nocturnal animals” Toma Forda), ali i Ryan Reynolds, koji je znao birati i čudnovatije projekte (“Deadpool”) su vrlo dobri. Scenaristi Rhett Reese i Paul Wernick vezani su (i opet) uz “Deadpool” gdje su obavili vrlo zanimljiv posao. Nisu podbacili ni ovdje. Svakako u filmu treba pohvaliti i glazbu poznatog švedskog skladatelja filmske glazbe Jona Ekstranda.

Napetost je prisutna do samoga kraja, a kraj… E to vam neću ispričati. Razlog više zašto (unatoč već viđenom, odnosno neoriginalnoj ideji) film treba gledati.

Režiju potpisuje Daniel Espinosa koji se dokazao filmovima u svojoj rodnoj Švedskoj, a priliku je dobro iskoristio i u Americi. Pogledajte, ako niste “Child 44” s izvrsnim Tomom Hardyjem, Garyjem Oldmanom i Noomi Rapace.

3.5