RECENZIJA: Robby Crespo, pjevač i glazbenik hrvatskih i španjolskih korijena u zavodljivom pop izdanju
23. travnja 2017.
Nikola Knežević (1748 Članci)

Ne, Roberto Crespo nije popularni argetinski nogometaš, nego pjevač i glazbenik iz Njemačke, koji vuče korijene iz Hrvatske i Španjolske, a koji je objavio svoj prvi studijski album “Feel”.

Robby Crespo ili pravog i punog imena Roberto Roque Crespo Slisuric, sin je hrvatske pjevačice Ankice Slišurić, koja je pjevala u svojim mlađim godinama u rodnim Rešetarima (Brodsko-posavska županija) i okolnim gradovima, i španjolskog gitariste koji je počeo još sa 16 godina pjevati i svirati gitaru u raznim lokalnim bendovima i s raznim glazbenicima. Na njegovu glazbu su utjecali George Michael i Lionel Richie, ali s druge strane i Alejandro Sanz i Ketama. Sve je to u kombinaciji Crespo koji ima zavodljivi vokal koji će se ljepšem spolu svidjeti na prvo slušanje.

Odrastajući u Frankfurtu, prvi solo nastup imao je u školskom rokestru sa 17 godina. Počeo je pisati pjesme s godinama i u 18. godini osnovao svoj prvi bend “Alegria” s kojima je nastupao po Njemačkoj nekoliko godina. Sa svojim drugim projektom “Passion” počeo je raditi na vlastitim pjesmama, a zadnji doticaj s bendoom je bio u projektu “Rumbalea”, kombinaciji španjolskog popa i latino klasika. 2014. godine je počeo raditi na svojem prvom studijskom albumu “Feel”, koji je konačno i objavljen, a sastoji se od 11 pjesama, kako kaže Crespo, “punih emocija i ritma, baziranih na španjolskoj gitari”.

I doista je riječ o jednoj lijepoj kombinaciji zvuka i njegovog nježnog vokala, temeljenih na fuziji vrhunskog popa i flamenca. Album je sniman i miksan u Basement Loft Studios u Frankfurtu od strane Matthewa Tasae, a master je radio Louis Henry Sarmiento II  u Sonic Vista Studios Ibiza. Sve je pjesme skladao i napisao Robby Crespo, osim “Feel” za koju je riječi napisala Melanie Bong, njegova djevojka, poznata jazz pjevačica s kojom se zna od svoje šeste godine. Robby je radio i produkciju i aranžmane, osim “Tu” gdje se pridružio i Francis Rivero. U produkciji albuma sudjelovao je Matthew Tasa. Na albumu su svirali David Haynes (bubnjevi), Peter Cudek i Geovany da Silveira na basu, Christian Doepke na klavijaturama i klaviru, dok je sve akustične gitare svirao Robby Crespo, osim pjesama “Me estoy muriendo” i “Quitame La Pena” gdje je solo gitaru svirao Lulo Reinhardt, a na pjesmi “Tender Love” solo je svirao Chrisitano Gitano. Na “You” je sve gitare svirao Francis Rivero. Električne gitare su svirali Burkhard Meyer i Ray Mahumane, a na perkusijama su bili Jorge Palomo i Nirjan Fröhlich. Na albumu se mogu čuti i trube koje su svirali David Tasa i Frank Wellert, dok su na brass instrumentima bili “The Cuban Connection”, Adolfo, Papito i Lionel Fernandez Ortega. Back vokale su otpjevale Melanie Bong i Sherita.

A sada da se konačno posvetim albumu nakon poduljeg uvoda. Album „Feel“ je produkcijski iznimno dobro napravljen i nije u pitanju još jedan pjevač na tragu Enriquea Iglesiasa. Ne, Robby zna pjevati i lijepo zvuči njegov spanglish, kombinacija španjolskog i engleskog jezika koji se proteže od prve do zadnje pjesme. O čemu će Španjolac, odnosno čovjek španjolskih korijena pjevati, nego o ljubavi, strasti, odnosu između muškarca i žene, osvajanju i slamanju srca.

Album otvara sjajna „Suavemente“ u kojoj odmah čujemo lijepu kombinaciju truba i gitare, a i Robbyjev zanimljiv vokal kojeg još više upotpunjuju u refrenima odlični back vokali, ne samo u ovoj pjesmi. Izdvojio bih odmah i sljedeću pjesmu „Love“, laganu latino/pop stvar, kojom dokazuje da nije samo dobar u brzim nego i sporim ritmovima. Posebno emotivna pjesma je „Heaven“, posvećena njegovo majci koja je prije nekoliko godina preminula. Robby kaže kako rado dođe u Hrvatsku i rodni kraj svoje majke.

„You’re up in heaven in a blue sky
I’ll always keep my memories of you in my mind“

Inače, volim brzi latino ritam tako da bih više izdvojio takve pjesme ovog albuma, poput „Me Estoy Muriendo“, „Vuelve A Mi“ i „La Pena“, ali to sam ja, vjerujem da će se slušateljicama svidjeti i balade zavodljivog ritma, a kada uz to dodamo Robbyjev glas i emocije, onda je sve jasno. Dakle, kombinacija pjesama uz koje ćete zaplesati, uz koje ćete se raznježiti, ali i naježiti. Svakako da tu ima prostora za još veći napredak, ali i to će doći na svoje, kada pronađe svog izdavača koji su sjajna poveznica za neke buduće suradnje.

Preporučujem toplo ovaj album, ne samo zato što se Robby i ja osobno poznajemo, nego zato što je ovaj čovjek to i zaslužio, razlog više je što za ovaj album nije imao izdavača nego je objavljen u vlastitom financiranju. Treba spomenuti i kako je album prijavljen za Latino Grammy nagrade, te je uvršten u popis onih za koje će stručna komisija glasati i kasnije odlučivati o najboljima.

Lijepo zvuči ovo prvo studijsko izdanje, nadamo se da ćemo još čuti za Robbyja, ali i vidjeti ga na nekom od koncerata, za koje se nadam da će se moći organizirati i u Hrvatskoj. Ujedno pozivam sve one zainteresirane izdavače i organizatore koncerata koji mogu pomoći Robbyju da pronađe svoju izdavačku kuću koja će ga pratiti u diskografskom smislu, ali i da prezentirat svoju glazbu u svojoj drugoj domovini. Za sada album možete pronaći na Amazon.com, iTunesu ili CDbaby.

3.8