Vedran Ivorek ToughRa: “Prekrasno je vidjeti sve veći broj posjetitelja Exposure Music Festivala”
24. lipnja 2017.
Nikola Knežević (1216 Članci)
Podijeli

Vedran Ivorek ToughRa: “Prekrasno je vidjeti sve veći broj posjetitelja Exposure Music Festivala”

Vedran Ivorek, poznatiji kao ToughRa, je alfa i omega sve zapaženijeg Exposure Music Festivala u Velikoj Gorici, koji je ove godine dogurao do svojeg petog izdanja.

Od ove godine sve se organizira na novoj lokaciji, odnosno festival je premješten iz središta grada na prekrasni Ranch Kurilovec. Četiri dana vrhunskih nastupa singer/songwritera uz sjajne after partyje, roštiljanje, kampiranje i zabavu, okosnica su Exposure Music Festivala koji se organizira ovih dana, sve do 25. lipnja.

Koliko je teško organizirati jedan ovakav festival, na koji dolaze imena iz cijele Europe, pa čak i preko bare i kako je sve to krenulo saznali smo od Vedrana Ivoreka.

Peti Exposure je tu, koliko je bilo teško ovaj put organizirati festival?
Pa, dosta. Trpilo je svašta, čak i moja glazbena karijera. Jednostavno sve oduzima dosta vremena, ali kada vidimo ovo što imamo, onda je mali teret. Gorica je tvrd grad za početi neke stvari. Svake godine sve više ljudi, sve bolje i bolje, a ove godine je pun pogodak, pogotovo maknuti se iz centra grada te imamo i otvoreni kamp. Radimo jedan akustični festival nakon kojeg idu malo življi after partyji i ljudi uživaju u glazbi. Prije svega skupljaju se radi glazbe i prekrasno je vidjeti kako se broj povećava. Tako da to cijelo “breme” nije problem kada imaš ovakav rezultat. Ja sam stvarno jako zadovoljan.

Kada pogledamo line up on je prilično ambiciozan, imamo glazbenike iz regije, ali čak i iz daleke Engleske, Škotske, Irske, čak i Amerike. Koliko ih je teško skupiti?
Ključna riječ je kemijanje. Ove godine radimo retrospektivu, pozvani su autori koji su već svirali i koje već znamo. Komplicirano je radi kontakata i da ljudi imaju otvorene termine u ovom periodu. Jest komplicirano ali nije neizvedivo. Nema neki recept za to kako složit, malo sreće, malo svega i ide.

Ovdje vidimo i organizatore s Beogradskog kantautorskog festivala, je li potrebna suradnja na regionalnoj razini da bi se iznio jedan ovakav festival, nebitno o lokaciji?
Potrebna je suradnja, tako da mi surađujemo s više festivala, HGF-om u Hrvatskoj, Scottenfestom u Beču, SOS festivalom u Mariboru, Kant festom Ruše u Sloveniji i Beogradskim kantautorskim festom u Srbiji. To su sve festivali koji se više manje dotiču i autorima i izvođačima. Stvar je u tome da se širi sama spoznaja o festivalu. Dobivamo i dodatnu reklamu međusobno i bez takve suradnje moglo bi se ovo napraviti, ali puno teže i s puno više novca. Širimo dobar glas o festivalima. Postoji scena u Hrvatskoj, ali nema medija kroz koji se o tome može pričati. Singer/songwriter scena u Hrvatskoj je jaka, ali nema ni klubova za njih specijaliziranih. Stand up scena u Hrvatskoj je krenula po malo, počeli su otvarati klubove i stvorili su nekakav medij. Ovdje pokušavam napraviti taj medij za autore koji skladaju i pjevaju svoje pjesme kako bi ih imali gdje prezentirati. Scena postoji samo radimo na kanalima gdje se mogu čuti. 

Koliko kao kantautor učiš o svemu tome, pomaže li ti to da otvoriš oči i u kojim stavkama se možeš poboljšati?
Naravno. Ovdje je specifično gdje dolazi jako puno izvođača i učim od svih njih kao što i oni uče od svih drugih kolega. Ovo je festival prvenstveno za publiku, ali i kao mali susret kantautora koji na jednom mjestu imaju priliku popričati, razmijeniti iskustva, a imamo i glazbene radionice gdje mogu razmijeniti znanja o tome kako poboljšati karijeru. Trebao bih u subotu imati jednu radionicu kako bolje plasirati svoj proizvod, odnosno kako lakše doći do festivala. Na svakom ovom susretu svi učimo jedni od drugih i to je ono što daje novi vjetar u leđa. Moram priznati, preko ovog i drugih festivala naučio sam puno o tome kako se muzikom baviti i proći dalje, sitne stvari koje ljudi zanemaruju jer ipak je ovo i zanat. To se u glazbi izgubilo, ljudi ne gledaju zanat, nema onoga kako biti kompletan. Svi su danas dobri, ali samo u nečemu. Kantautor nosi taj križ, ali to je i dobra stvar što se svi bave sa svim. Kao klesar. Tako i ovdje, napravi se pjesma ali treba još prezentirati, promovirati, odsvirati i otpjevati. To je cijeli paket koji je bitan za kantautore.

Hvala ti na razgovoru i trudu koji ulažeš za scenu i kolege kantautore.
Hvala tebi.