RECENZIJA: Calvin Harris izašao iz okvira EDM-a i pokazao ozbiljno producentsko znanje
2. srpnja 2017.

Calvin Harris je u petak, 30. lipnja digitalno objavio novi studijski album “Funk Wav Bounces Vol. 1”, a koji će od sljedećeg tjedna biti dostupan i u fizičkom izdanju u Hrvatskoj.

Ovim albumom se odmakao od svog uobičajenog zvuka, popularno nazvanog EDM, iako je on uvijek doticao druge glazbene okvire, prije svega funk i disco. No, ovdje je u pitanju takozvani post-disco, odnosno kombinacija disca, hip-hopa, funka, new wavea i house glazbe, koja je bila popularna osamdesetih godina kada su Kool & The Gang, Prince, David Bowie, Madonna i ostali osvajali top liste, ali prije svega klubove diljem svijeta. Nakon što je Calvin bio sinonim za EDM, zaista treba imati puno hrabrosti “odustati” od toga ili bolje reći istražiti neko novo glazbeno područje i okušati se u tim vodama. Doduše, njegove EDM pjesme su se vrtile u klubovima, a ovakva glazba bi također mogla naći svoje mjesto u takvim prostorima.

Već smo četiri singla upoznali kroz najavu ovog albuma, a to su najuspješnija “Slide”, zatim “Heartstroke”, “Rollin'” i “Feels”. Usudio bih se reći da pola tih singlova i nisu najbolje pjesme ovog studijskog uratka i da tek najbolje od njega slijedi (Calvin je najavio 10 singlova u 2017.). Ponovno je okupio respektabilnu ekipu gostiju, od Ariane Grande, Pharrella Williamsa, Snoop Dogga i Johna Legenda do Nicki Minaj, Katy Perry, Franka Oceana i Big Seana. Ovoga puta je izbjegao sebe na mjestu vokala jer poznato je da povremeno sâm sebi posudi vokal i to najčešće ispadne najbolja kombinacija. Jer što je jedino bolje od Calvina? Samo Calvin.

Kao što sam rekao, ovaj album ipak ima boljih pjesama od onih koje smo već čuli, izuzev “Feels” s Pharrellom, Katy Perry i Big Seanom koja mi je sjela na prvu, a ajde izdvojit ću i “Slide” koja ima nezanemarljiv komercijalni uspjeh. Od ostalih pjesama prije svega mislim na “Prayers Up” koju je snimio s Travisom Scottom i A-Trak-om i gdje je koristio legendarnog Rolanda 808 kao u još nekoliko pjesama. Odličnu vibru ima i pjesma sa Snoop Doggom, Johnom Legendom i Takeoff-om – “Holiday”. Cool stvar je i “Faking It” s Kehlani i Lil Yachtyjem, dok album zatvara “Hard To Love” s gitarskim introm i gostovanjem Kanađanke Jessie Reyez.

Uglavnom, vrlo zanimljivi izlet za Calvina Harrisa u druge glazbene vode čime je pokazao da je ipak barem stepenicu iznad ostalih kolega DJ-a i producenata u EDM svijetu. Ali…uvijek postoji taj “ali”. Calvin mi je uvijek bolje pasao kao elektronac, možda čak i više u stilu “My Way” gdje je kombinirao house i funky. To je područje u kojem bih ga htio slušati i dalje te vjerujem da je ovo bilo testiranje samoga sebe koliko daleko može ići s istraživanjem zvuka, odnosno produciranjem i da ćemo ga i dalje slušati u onom starom CH modu. A ovo je za mene dobar album i ne mogu ništa pretjerano loše reći o njemu, samo da mi je malo dosadnjikav u nekim segmentima gdje sam jedva čekao da pjesma završi i da čujem nešto novo. Zbog toga i nešto manja ocjena.

3