RECENZIJA: “Wind River” – hladna i tragična priča u hladnom i zabačenom dijelu Amerike
27. rujna 2017.
Nikola Knežević (1823 Članci)

Taylor Sheridan, scenarist uspješnih filmova poput “Sicarija” ili četiri puta nominiranog za Oscara “Hell or High Water”, koji je na početku karijere prije svega radio na TV serijama, ali se kasnije pozicionirao u dosta ozbiljnog scenaristu, predstavlja ovih dana u hrvatskim kinima još jedan zanimljivi uradak, ovoga puta kao redatelj.

Film “Wind River” ili “Tragovi u snijegu” prema hrvatskom prijevodu, donosi jednu šokantnu priču o uvijek diskriminiranim Indijancima, kako u prapovijesno doba, tako i u današnje vrijeme. Krenut ću s činjenicom koju možemo vidjeti na kraju filma, a to je da jedino za indijanske tinejdžerice ne postoje statistike o nestancima, iako su oni česti. Nažalost, često se dogodi da nestanak završi i tragično baš kao priča koju pratimo u ovom filmu.

Kada živiš u zabačenom i hladnom mjestu, gdje od 365 dana u godini upravo 365 njih je pod snijegom, ne možeš, a da ne utoneš u depresiju. Monotonost je najbolja riječ koja može opisati takve krajeve i takvo stanje uma. Glavni protagonist filma, Cory (kojeg odlično glumi Jeremy Renner), radi plemeniti posao, rješava problem divljači koje napadaju domaće životinje, a od kojih stanovnici tog malog mjesta u Wyomingu jedino mogu preživjeti ili će odabrati onaj puno gori način – rad u paklenim rudnicima. Sasvim slučajno Cory će postati dio istraživačkog tima na čelu s mladom FBI agenticom Jane Banner, koju glumi Elizabeth Olsen, a koji će krenuti u rješavanje neobičnog slučaja. Iako će se Cory time mislima vratiti u prošlost koju pokušava zaboraviti odlučan je pomoći. Možda time misli da će se osvetiti i krivcima za najcrnje dane svoje obitelji, iako oni nikada nisu uhvaćeni, niti će biti. Ali kroz cijeli taj proces krivi i sebe jer nije bio u pravom trenutku na pravom mjestu kako bi spasio život svoje kćeri. Upravo kćer vidi kroz oči nove žrtve i odlučan je ići do kraja. Zbog drugih, ali i zbog sebe.

Priča je ovo o teškoj sudbini stanovnika tog malog mjesta, zabačenog indijanskog rezervata Wind River, gdje su se izgleda utaborili oni najgori predatori. Baš kao što kaže ona reklama – “kad si sam, nisi svoj”, tako bi se moglo sve precrtati na ovu priču. Uslijed monotonog života i samoće, predatori vrebaju i napadaju, a Cory će upravo iz tog razloga morati prestati s lovom na životinje i pozabaviti se lovom na ljudske životinje, najveće ološe koji zbog vlastitog zadovoljstva napadaju slabije. Kada govorimo o slabijima, ne mislimo samo na nevino žensko biće, nego i na mlade Indijanke. Iako živiš svoj život u skladu sa svojom kulturom i spiritualnosti ne ometajući druge (većinu), uvijek ćeš nekome zasmetati, samo zato jer si drugačiji, samo zato što nisi kao većina. Nažalost, na strani slabijih su samo samo pojedinci, ne i sustav, pa je to razlog poražavajućih podataka s početka ove recenzije ili s kraja filma.

Kao što sam rekao, redatelj Taylor Sheridan iznenađuje svakim novim filmom, a u ovom slučaju je osim režije radio i na scenariju, dok Jeremy Renner već standardno pokazuje svoje odlične glumačke sposobnosti. Od titule nasljednika Toma Cruisea postao je glumac koji će jasno pokazati svoju muškost, ali i onu emotivnu stranu te ju sjajno prikazati na filmskom platnu. Film je ovo koji trebate pogledati, ne samo zbog ovih činjenica nego i zbog šokantne priče koja je, nažalost, skoro svakodnevica indijanskog naroda u Americi. Ovu priču slobodno možemo prebaciti i u našu realnost i naš svijet.

Za kraj moram pohvaliti i glazbu u filmu, koja je puna sivila i dramatičnih trenutaka kao i priča, iako je minimalistična, a iza koje stoje, zanimljivo, legendarni Nick Cave i Warren Ellis koji su zajedno već radili na mnoštvu projekata, pa tako i na filmu “Hell or High Water”.

4