RECENZIJA: Darren Aronofsky: “Mother” – kuća je tijesna kad je čeljad bijesna
20. listopada 2017.

U Cinestar kinima ovih dana možete pogledati jedan od najluđih, najmisterioznijih i najčudnijih horor trilera, “Mother” ili “Majka”, redatelja Darrena Aronofskog.

Kada idete gledati film redatelja popularnih naslova “Requiem for a Dream”, “Black Swan”, “The Wrestler” i “Noah” te producenta filma “Jackie”, onda možete očekivati dobar provod. Ali ono što sam vidio na platnu ne bih nikad mogao ni zamisliti da ću gledati. Prije svega glumačka ekipa je impresivna, Oscarovci Jennifer Lawrence i Javier Bardem, te višestruko nominirani za Oscara Ed Harris i Michelle Pfeiffer. Tko bi rekao da će se takva postava okupiti u ovom mračnom, ludom, pomalo bizarnom, čudnom i napetom filmu. Ono što je zanimljivo, ovih četvero glumaca tumače uloge Majke, Njega, Muškarca i Žene, bez imena.

Film bih mogao podijeliti na dva dijela. Onaj prvi prati “život” uspješnog književnika bez inspiracije za novo djelo i njegove mlade supruge koja pokušava novokupljenu staru i oronulu kuću pretvoriti u mjesto za savršen život. Drugi dio, pak, prati priču o “životu” na rubu egzistencije ili bolje rečeno – incidenta.

Moja kućica, moja slobodica, rekao bi netko, a upravo je i ona u fokusu cijelog filma, priče i mašte glavnih likova. Cijela priča se odvija jako čudno, s raznim priviđenjima koja se mogu opisati kao rezultat psihičkog kraha jedne ili više osoba. Kada misliš da život može biti savršen i idealan, događaju se nepredviđene okolnosti koje će sve opovrgnuti, štoviše dovest će situaciju na rub pakla. Živci se igraju našim životima često, a njihovima bome na jednoj puno višoj razini. Životi im nikada više neće biti isti nakon što im netko u sred noći pokuca na vrata. Sljedeći dan čulo se još jedno kucanje, nakon toga još jedno i u tren oka, ova kuća više nije dom ovog čudnog para, nego na desetke drugih i nepoznatih ljudi. Od prve minute filma je jasno kako je riječ o jednoj psihološkoj priči koja će podignuti tlak i živac, ne samo lijepoj budućoj Majci, nego i nama koji sve to gledamo u kinu.

Ovdje nije riječ samo o Majci, nego i o osobi željnoj pozornosti, majčinstva, skladnog života i obitelji, osobi kojoj treba idealno okruženje za idealan život. Uostalom, ne želimo li i mi ostali takvu budućnost? Ali kako priča odmiče tako i budućnost više nije sigurna. Prekretnica svega su karmine. Svakog gosta tri dana dosta, ali u ovom slučaju i tri minute vas mogu dovesti do ludila. Sve će kulminirati kada gosti počnu nepoštivati ono što im je ponuđeno. Nakon što se strasti oko gostiju smiruju, strasti između bračnog para rastu i rezultat svega je novi život. Životne radosti često znaju biti inspiracija za poslovni život, tako On (Javier Bardem) konačno dobije dugoočekivanu inspiraciju i piše djelo svog života. Sreća ipak kratko traje, a gosti kao gosti, teško ih se riješiti. Zabadaju nos gdje ne trebaju, postaju nezahvalni, bezobrazni, nasilni. Nasilje znači i krv, a krv znači i smrt. I to smrt novonastalog života, ne krivnjom Majke jer zašto bi majka htjela uništiti plod koji je nosila 9 mjeseci.

Prazna kuća pretvara se u novi kaos i nerede, odvijaju se nove čudne situacije i nelogičnosti, a kap koja će preliti čašu će biti stvaranje kulta i žrtvovanje života, odnosno nove karmine. A što s gostima? Kada neće milom, onda će silom. Majka preuzima inicijativu i tjera zauvijek sile zla iz svoje drage kuće koja je trebala biti središte ljubavi, blagostanja i sretnog života, a na kraju je postala središte mržnje, nesuglasica, sukoba ali i nove žrtve. Rješavanje problema gostiju nosi sa sobom i veliku žrtvu. Ali kako se svijet u konačnici okreće samo oko Njega, Majka na kraju odlučuje svoju ljubav predati u Njegove ruke, a predaja ljubavi znači i kraj života. Ovoga puta kraj života simbolizira i novi početak, a novi početak i novi život, odnosno život s novom Majkom ali pod istim krovom i s istim problemima.

Kamera je vrlo zanimljiva, cijeli film gledamo u krupnom kadru, a to je često bilo i u prvom licu, naravno Majke.

Ovo je jedan od onih horor trilera koji vas neće uplašiti čudovištima i masakrima, ovo je film koji će vas uplašiti svojom bizarnom, psihološkom, mračnom i misterioznom igrom sa živcima, vlastitim razmišljanjima i unutarnjim nemirom.

Fantastična četvorka je doista bila fantastična, a film ipak nije za četvorku. No i to ovisi o načinu shvaćanja filma i same priče od strane gledatelja.

3.5