IZVJEŠĆE/FOTO: Frka u rasprodanoj Tvornici – Nipplepeople oduševio!
25. veljače 2018.
Matea Marić (8 Članci)
Podijeli

IZVJEŠĆE/FOTO: Frka u rasprodanoj Tvornici – Nipplepeople oduševio!

Nakon sedam godina, zagrebačka je Tvornica kulture u subotu, 24. veljače, ponovno ugostila opravdano najpopularniji elektro-pop dvojac naših prostora – Nipplepeople. Glazba koju radi ovaj maskirani muško-ženski duo rasprodala je ne samo Zagreb, već i desetak dana prije – Beograd.

Na radost mnogobrojne zagrebačke publike, Nipplepeople su nakon godinu dana i predstavljanja tada najnovijeg singla “Frka” u Saxu, ponovno odlučili počastiti svoje vjerne obožavatelje novim hitom i novim nastupom. Ako ćemo prosuđivati oduševljenje zagrebačke publike na tu vijest, spomenut ću zasad samo da je koncert u Tvornici rasprodan već na samom početku mjeseca, a isto se dogodilo i u Beogradu.

S obzirom na tako veliki interes, frke i strke u subotu u Tvornici bilo je posvuda. Garderoba, šank, wc – sve je puno. “Frke” je bilo i na stageu, ali samo u vidu obrade hita legendarne Zdenke Kovačićek. Sve ostalo bilo je savršeno. Budući da se radilo o predstavljanju novog singla “Nikada” koji je nedavno izdan zajedno sa spotom, nekako je i bilo logično da će dugoočekivani ponovni nastup Nipplepeoplea u Zagrebu započeti upravo izvedbom te stvari. No, ipak su nas uspjeli iznenaditi. Uz već dobro poznati dvojac, pod reflektorima se pojavio i Toni Flego, mladi plesač čiji talent možemo prepoznati i u spotu. Njegovim smo plesnim pokretima i kostimografijom trojca, koja nas je također podsjećala na spot, uvedeni u prekrasnu priču koja će trajati sljedeća dva sata, a čijim će dijelom, na radost publike, ostati i Toni.

Osim objavljenih singlova koje možemo poslušati online poput “Balkan Express”, “Tebi”, “Bolji”, “Ne volim te”, već spomenutih “Nikada” i “Frka”, te hitova “Broj” i “Sutra”, koje smo imali priliku čuti u nekoliko verzija, Nipplepeople su nam predstavili i stvari koje još nisu izdali, a sudeći po pošalici za vrijeme koncerta, možda će se to dogoditi tek 2024. godine. Izvuklo mi je to iskren osmijeh na lice jer kao da su nas time spontano podsjetili da ih novostečena popularnost nije udaljila s puta kojim su prvotno krenuli. Štoviše, dali su nam do znanja da se ne forsiraju i ne žure, već im je stalo do publike i kvalitete glazbe koju joj pružaju.

Neizostavan dio svakog nastupa dotičnog electro-pop dvojca koji nije izostao ni ovaj put, jesu i rupičaste kacige koje im prekrivaju lica i na taj način osiguravaju da ostanu samo “dvojac bez imena”. Prema njihovim izjavama, tako u potpunosti fokusiraju slušatelje na glazbu – ono što i jest najbitnije. Na račun identiteta ipak su se našalili izvedbom “That’s Not My Name”. “They call me hell, they call me Stacey, they call me her, they call me Jane – that’s not my name!”. “Možda Jadranka?”, našalio se ženski glas ispod maske. Podsjetilo me to na kultne Residentse koji svoj identitet već gotovo pola stoljeća uspješno čuvaju tajnom. Nipplepeople drže se već deset godina i ne čini mi se da planiraju to uskoro promijeniti. Nekako mi je drago zbog toga i nadam se da će nas, poput Residentsa, počastiti dugom i uspješnom karijerom.

Neke starije obožavatelje scene, kojih u Tvornici nije nedostajalo, možda će naljutiti ova moja digresija, ali promatravši ih na stejdžu, na pamet su mi pale i zlatne osamdesete. Tako sam u nekim trenucima primijetila da mi se u glavi mota Yazoo s bezvremenskim hitom “Don’t Go”. Lik za “mašinom”, upečatljiv ženski vokal koji nosi cijelu priču, rasplesana publika te scenografija i rasvjeta koje apsolutno odgovaraju proizvedenim elektro-pop zvucima komplimenti su koje definitivno možemo udijeliti i jednima i drugima. Samo, naravno, zvuk više nije isti. Tu je sada Appleov laptop koji u specifičan zvuk osamdesetih proizveden na legendarnim mašinama unosi moderniji štih u kombinaciji sa zamjetno nježnijim, ali jednako upečatljivim vokalom. Također, dvojac iz Tvornice dinamiku nastupa držao je, osim zvukom, i povremenim mijenjanjem kostima. Podsjetilo me to na ljetne festivale elektronske glazbe gdje nije neuobičajeno primijetiti kolika je pažnja posvećena umjetničkom dojmu cjelokupne scenografije u kombinaciji sa samim izvođačima koji očaravaju publiku svojom glazbenom pričom. Mogla bih to opisati na način da su Nipplepeople uspješno oblikovali ono što nam je svima bilo dobro poznato i prihvatljivo, ali u duhu suvremenih glazbenih kretanja na potpuno specifičan, svjež način – barem što se ovih prostora tiče.

Ono što nam Nipplepeople pokazuje rasprodanim koncertom u Tvornici jest činjenica da hrvatska publika ponovno prepoznaje kvalitetu u elektronskoj glazbi koja je kod nas još uvijek na svojevrsnoj glazbenoj margini. Iznenađenja poput Nipplepeoplea i očito zadovoljstvo publike govore o tome da kvalitete itekako ima i u glazbi koja se polako miče s margina i prelazi u nešto što bismo mogli nazvati mainstreamom. U svakom slučaju, ovaj će dvojac definitivno imati uspješnu i zaposlenu godinu. Mi im želimo puno uspjeha i veselimo se novim stvarima.

Foto: Karla Matulina