DAN PRODAVAONICA PLOČA 2018: Diskografija ipak nije mrtva, u kojem god obliku bila
21. travnja 2018.
Nikola Knežević (1995 Članci)
Podijeli

DAN PRODAVAONICA PLOČA 2018: Diskografija ipak nije mrtva, u kojem god obliku bila

Međunarodna manifestacija Record Store Day, poznata kod nas kao Dan prodavaonica ploča, ponovno je organizirana i u glazbenim prodavaonicamma diljem Hrvatske, ali naravno kako to uvijek biva, fokus je na Zagrebu jer se tu nalazi 99 posto takvih prodavaonica.

Tako su pod krovnom organizacijom, Hrvatskom diskografskom udrugom, glavne izdavačke kuće u Hrvatskoj, Aquarius Records, Croatia Records, Dallas Records, Dancing Bear, Menart i Scardona u svojim ili prodavaonicama svojih kolega iz drugih izdavačkih kuća u subotu, 21. travnja upriličili niz akustičnih koncerata, događanja i ono što je najvažnije, popusta na sve artikle. Tako smo i mi obišli četiri mjesta u Zagrebu, Novu ploču, Aquarius Music Shop, Dancing Bear Shop, Hit Records i Menart multimedijalnu knjižaru te provjerili kakvo je stanje, cijeni li publika i dalje fizička izdanja, pohodi li prodavaonice, pa makar to bilo i samo kada su popusti, te ima li naša diskografija budućnost.

Po svemu sudeći, a s obzirom na gužvu u mjestima gdje se održavao Dan prodavaonica ploča možemo slobodno zaključiti kako su ljudi i dalje željni ovakvih događanja te da ipak vole kupiti CD, ploču, kazetu, knjigu, bilo da je u pitanju novo, antologijsko ili bilo kakvo treće izdanje i u kojem god ono obliku bilo. Diskografija danas definitivno može opstati i opstaje, samo su nužni naravno puno veći napori nego prije, kada su primjerice singlice prodavane u više primjeraka nego svi CD-i u Hrvatskoj na godišnjoj razini. Trendovi se mijenjaju, tehnologija se mijenja, a s time i način življenja i konzumiranja samog slušatelja. No, bez obzira na to što digitalno konzumiranje glazbe polako preuzima primat, slušatelji i dalje vole ono opipljivo izdanje pa si tako priskrbe s vremena na vrijeme neko fizičko izdanje. Ipak je posebna čar u tome da moraš glazbu otpakirati, izvaditi iz pakiranja, staviti u CD player, kazetofon ili na gramofon, te stisnuti play i ne prebacivati kao sumanut s jedne pjesme na drugu nego pustiti da uređaj odradi svoje.

Što se tiče koncerata ovo je bila prilika da se neki još neafirmirani izvođači promoviraju, a i da neka najnovija izdanja dođu u prvi plan. Tako je u Aquarius Music Shopu novi studijski album promovirala Maja Posavec te najavila veliki koncert 9. svibnja u Lisinskom. Preko puta pješačkog prijelaza, doslovno, u Dancing Bear shopu bila je najveća gužva ove subote, čini mi se. Red se stvorio i izvan shopa, a sve kako bi se mogli čuti izvođači kao što su The Miceks, Kawasaki 3P i Ogenj. Nova ploča se odlučila za predstavljanje mladih izvođača, a u suradnji s Croatia Recordsom, Dallas Recordsom i Hit Recordsom. Tako su nastupili Marko Kutlić, David Temelkov, Jure Brkljača, Kim Verson, Nela, Pravila igre i Adrijana Baković. Tamo se mogla čuti i kupati prva hrvatska čokoladna ploča, ona Nene Belana, “Rijeka snova”, dok su na drugom dijelu grada, u Menartovoj multimedijalnoj knjižari nastupili hip hop prvaci Tram 11, koji su predstavili posebno remasterirano dvostruko vinilno izdanje legendarnog albuma “Vrućina gradskog asfalta” koje se General Woo i Target i potpisivali zainteresiranim kupcima i obožavateljima. Tamo su još nastupili Gretta i Mel Camino. Inače, Tram 11 i Toni Cetinski, koji se pojavio u Novoj ploči, su ambasadori ovogodišnjeg Record Store Daya.

U konačnici, lijepo je bilo vidjeti hrpu ljudi u prodavaonicama ploča, ljubitelje glazbe koji su jedva dočekali ovaj dan, kako zbog popusta, tako i zbog brojnih koncerata.

Foto: Nikola Knežević