RECENZIJA: Manntra – “Meridian” – ne baš sjajan spoj folka i rocka
28. travnja 2018.

Shodno svim najavama o albumu koji će nas iznenaditi svojom genijalnošću i bendu koji polako stvara inozemnu karijeru, mislio sam da ću to doista i doživjeti slušajući nove pjesme koje se nalaze na materijalu “Meridian”, trećem studijskom albumu Manntre, ali sve je ostalo samo na riječima – “mislio sam”.

Sviđa mi se spoj folka i rocka, pogotovo ako je u pitanju nešto poput Dropkick Murphysa ili neponovljivih Poguesa, zna to odlično raditi i Bruce Springsteen sa svojim The orkestrom, ali i jedan od najvećih svjetskih kantautora Bob Dylan kojeg nešto i ne mogu pretjerano slušati iako je to više zbog njegovog načina interpretacije. Stoga, treba biti dosta oprezan kombinirajući ova dva žanra ili koketirajući s njima. Manntra je na dobrom tragu da učini nešto posebno, pogotovo što u našoj regiji ne možemo baš naći ovakvih bendova. Ali morat će još pojesti žganaca kako bi došli do točke kada možemo njihovu glazbu proglasiti jedinstvenom i genijalnom.

Prednost kod njihovog rada je upravo taj folk dodir, odnosno to je najveća prednost, ali  zbog toga što se ne iskoristi na pravi način, ponekad ostane u blijedom sjećanju. I tu dolazimo do problema. Mislim da Manntra nije dobro iskoristila taj potencijal i uzdignula se s albumom iznad ostalih rock uradaka u zadnje vrijeme. Ne osjetim ništa konkretno što bih mogao izdvojiti, a da me “izulo iz cipela”. Svaka čast na zvuku koji je stvarno poseban, ali ne mogu reći da je to nešto najbolje što sam čuo od tog zvuka.

Recimo, pjesma “Srce moje” ima zaista lijepu melodiju, kostur je odlično napravljen, ali se priključivanjem svih ostalih elemenata nije napravilo ništa konkretno. Dakle, potencijal se nije dobro iskoristilo. Prije svega ne volim takav način vokalne interpretacije pa je možda to problem kod mojeg konzumiranja ove glazbe. Čini mi se kao da su na cijelom albumu vokali na jednoj te istoj razini i da se ni tu ništa ekstremno ne događa zbog čega bi se malo više uzbudili. Kao da bi kombinirao Adastru i folk glazbu. Sve je to dobro, ali je sve to flat glazba, bez dodatnog hira ili uzbuđenja.

Pjesme “Snaga” i “Divojko” se po meni najviše ističu na albumu i to je smjer u kojem bi trebali ići. Kada sve svoje potencijale iskoristiš na najbolji način, onda će i finalni rezultat biti na vrhuncu. Ali bojim se da za to još moramo pričekati.I pjesme “Ne laži” i “Meridian” idu donekle u tom dobrom smjeru, sviđa mi se mala harmonika u ovakvoj glazbi, kao i gajde koje su korištene u nekoliko pjesama, a koje je snimio Stjepan Večković iz LADO-a. Dakle, kvalitetni sadržaji su tu, ali tumač nije bio dobar ili dovoljno dobar za zadatak. Manntra dobro prolazi izvan Hrvatske zato što je tržište veće i zato što je folk metal ili folk rock scena u puno boljem položaju, odnosno ima puno veću publiku. Nategnuta ocjena, samo zato što mislim da se može puno bolji proizvod napraviti od sirovine koju imaš.

3