Vojko V za Music Box: “Hrvatska je kao švedski stol za crnu tematiku u pjesmama”
1. svibnja 2018.
Nikola Knežević (1996 Članci)
Podijeli

Vojko V za Music Box: “Hrvatska je kao švedski stol za crnu tematiku u pjesmama”

Vojko V, Vojko Fau ili Vojko Vrućina, autor trenutno najboljih hip hop pjesama u Hrvata, koje su doživjele i veliki komercijalni uspjeh s čak više od milijun pregleda na YouTube-u, objavio je prije koji dan debitantsko solo studijsko izdanje.

Album pod nazivom “Vojko” postao je wannabe proizvod u sluškama mnogih Hrvata i neHrvata, prije svega zbog tekstova kakvi se rijetko mogu čuti, a onda svakako i zbog tvrdog glazbenog đira kojeg samo Splićani znaju napraviti. Od “Zovi čovika”, preko ultimativnog hita “Pasta Italiana” ft. Krešo Bengalka & Tonči Huljić, do najnovijeg singla “Ne može”, Vojko V je zarazio radijske postaje i slušatelje, a izlaskom albuma njegove pjesme će biti neizostavni dio najboljih glazbenih playlista godine. Vrijeme je da se porazgovara s Čovikom.

Kako je nastajao album, kako su nastajale pjesme? Dosta si eksperimentirao zvukovno i vidi se da voliš istraživati glazbene trendove, odnosno hip-hop trendove te sve spojiti u jednu priču. Za sada to radiš vrlo uspješno.
“Volim eksperimentirati i zajebavati se zato što se bavim muzikom već dosta dugo. Da se bavim jednim te istim, meni bi osobno bilo dosadno. Ako je meni dosadno, mislim da bi i publici bilo. Album je počeo nastajati nakon “Firme” Dječaka kada sam odlučio odraditi neke osobnije teme, te igre s ritmovima koje nisu zanimale nikoga od članova Dječaka i Kiše metaka. Tako je počela ideja da nešto napravim i solo. Trebalo mi je dosta vremena da složim to što trebam jer nisam htio napraviti smeće. Radio sam dosta, ali uz 13 pjesama na albumu masu materijala sam maknuo. Zadovoljan sam dosta kako je sve ispalo.”

I raznovrstan je materijal, ako barem gledamo prva tri singla.
“Trudim se da svaka pjesma ima nekakav identitet. Ne bih htio da prođu tri pjesme, a da se niti jedne ne sjećam po nečemu. Htio bih da bude upečatljiv dojam kojeg ostavlja svaka pjesma. Uspio sam postići, iako su različite, da ne bude previše cirkus ili kupus. Nego sve ima zajedničku crtu, ali i dosta raznolikosti.”

Tonči Huljić je i dalje aktualna tema bez obzira što je već objavljen novi singl. I ta neobična suradnja koja je možda podijelila ljude oko toga je li Tonči trebao biti dio jednog hip-hop projekta ili ne. Kako je to sve počelo, zašto baš Tonči Huljić?
“Počelo je tako što smo se Krešo i ja našli te razgovarali o tome da sempliramo nešto što nikada ne bi, nešto najbizarnije. Ajmo semplirat “Gamele” Madre Badesse koja je po meni njihova najbolja pjesma. Sve je nastalo u pola sata i kad je Croatia Records čula što smo napravili, rekla je da je hitoidno, ali da moramo pitati Huljića za korištenje samplea. Onda smo pitali njega, ali je vidio da bi mogao i on sudjelovati u pjesmi. Imao je ideje oko teksta koje nisu bile najkvalitetnije, pa sam mu složio nekakav verse, on je to snimio i sve je bilo nadrealno iskustvo. Ali masu zabavno i naučio sam dosta iz toga.”

Hoćeš li sada više slušati Tončija Huljića, a on Vojka V?
“Po onome što sam ja skužio, Huljić sluša sve, sve prati. Oko Saurona nikad ne spava, brate, sve ima pod kontrolom. Nemoj to stavit u naslov (smijeh). Mislim da je kao biznismen vrlo uspješan čovjek, zna on, znam ja, znaju svi koja je to muzika i koji je to đir, ali on je najuspješniji u tome.”

Ono što je zanimljivo, sam radiš na svojoj glazbi uz pomoć svojih prijatelja.
“Sve je moje, dijelom jer sam s vremenom postao control freak, a dijelom zato što u zadnje vrijeme više volim raditi muziku nego tekst. U tekstovima uvijek moram nešto reći, uvijek mi stoji na pameti što će ovaj ili onaj pomisliti, kad radiš muziku nema ništa od toga. Kao treće, na ZAMP-u se više cijeni muzika nego tekst, tako da je veća parica (smijeh).”

Zadnji singl “Ne može” ima još jednu zanimljivu temu, ali i spot. Što poručuje pjesme, a što spot?
“Pjesma je bila nekakav test koliko ta najmodernija vrsta trapa može podnijeti odrasle egzistencijalne teme. Da zvuči party, ali da je opet u pitanju starenje i ćelavost, taj neki đir. Što se tiče spota, Rino Barbir, koji je snimio i “Pastu”, odlično je skužio što sam htio reći. Većina ideja su bile njegove, tako da njemu svaka čast, moram ga pohvaliti.”

Baš sam neki dan komentirao kako ste trebali na CMC festival u Vodice doći s “Pastom Italianom”, jedne godine je Lana Jurčević bila u kadi pa bi vi mogli biti isto u kadi, samo s pastom? (smijeh)
“Mislim da nisam još spreman za takve poteze.”

Planira li se još koji singl izbaciti s ovog albuma?
“Planira se. Trenutno sam ostao bez para od spotova pa ćemo vidjeti kako će publika reagirati na koje pjesme. Mislim da imam par favorita koje bih mogao ispaliti ovo ljeto.”

Možda da Tonči plati spot?
“Pa bili su mu se javili oni neki punkeri, ali se nisu nešto usrećili, čini mi se.”

Kakva je situacija s nastupima, polako se najavljuju koncerti, prije svega festivalskih, kako kao Vojko V, tako i kao Dječaci?
“Dječaci su na Sea Staru u Umagu, nastupam 19.5. na Zagreb Beer Festu i 22.6. na Fibra festu u Splitu. I to je to.”

Što se tiče Splita, u zadnje vrijeme cvate ta hip hop scena, iako je ona uvijek bila jaka. Krešo Bengalka, ti i ostala ekipa marljivo radite. Kako uspoređuješ splitsku i zagrebačku scenu?
“Cijenim obje scene, različiti su stilovi. Zagrepčani su uvijek bili malo jači u formi, ekipa High5 i Kuku$ imaju najjače flowove na Balkanu, oni baš briju na melodiju i ritam. Dok mi malo više želimo doprijeti do toga da se razumiješ, da se razumije đir, mislim da smo više jači na tekstu.”

I jedni i drugi, nažalost ili na sreću, imate materijala dosta za tekstove.
“Imamo svega, Hrvatska je kao švedski stol za crnu tematiku.”

Nije samo Split ZOO nego i Hrvatska.
“HR Zoo, e.”

Vojko, hvala ti i puno uspjeha!
“Hvala tebi, brate.”