#nedjeljnikomentar: Andreja, Rundek & Ftičeki, Boris Štok, Mumford & Sons, Lana Del Rey, Nina Badrić
23. rujna 2018.
Nikola Knežević (1822 Članci)
Podijeli

#nedjeljnikomentar: Andreja, Rundek & Ftičeki, Boris Štok, Mumford & Sons, Lana Del Rey, Nina Badrić

Kako nam je stigla jesen tako se očito i u glazbenom smislu smiruju strasti pa poletne ljetne ritmove mnogi zamjenjuju laganim ljubavnim pjesmama koje su spremne na osvajanje. A tko me ovog tjedna oduševio ili možda nije, saznajte u još jednom izdanju rubrike #nedjeljikomentar.

Andreja, Rundek & Ekipa “Ftičeki” – “Dolinom se šetala” (Menart)

Novi glazbeni projekt u Hrvatskoj donio nam je suradnju provjerenih glazbenika, Andreje Kurelec Košavić i Darka Rundeka te njihove ekipe. Cilj je snimiti njezine najdraže međimurske pjesme, a prva na red je došla “Dolinom se šetala”. Nema se tu što puno reći, samo to da je ova Ekipa pjesmi dala sav svoj glazbeni talent i potpis te još jednom podsjetila na zaista bogatu ostavštinu međimurskog kraja koju su već opjevali mnogi poznati hrvatski glazbenici. Sada je došao na red i na Ekipu za koju sam uvjeren da će na albumu “Mura, Mura” dostojno predstaviti ovaj kraj i obogatiti svojim dugogodišnjim glazbenim iskustvom. Jako lijepo od Ekipe što se uopće sastavila na ovom projektu. Cinkuši jednog drugog doba, iako stažem iz istog.

Ocjena: 4/5

Boris Štok – “Dodiri” (Aquarius Records)

Nova poslastica Borisa Štoka, ovog puta u nešto drugačijem smislu, s funky gitarom, old school synthom i snažnim bass lineom koji ponovno utvrđuju kvalitetu njegove glazbe. O vokalnim dionicama ne treba previše pričati jer se Štok tu već puno puta istaknuo kao jedan od najboljih novih muških vokala na hrvatskoj glazbenoj sceni. Glazba nas vraća u vrijeme grupe Denis & Denis, koju je već obradio u pjesmi “Voli me još ovu noć” pa moguće da je inspiraciju dobio upravo od njih, jednog od najvažnijih hravtskih sastava 80-ih godina. Ali sve, naravno, u modernoj produkciji, senzualno, ali i nabrijano i emotivno, kao što i sâm naziv pjesme kaže. Štok me oduševljava svakim svojim uratkom, ali morate poslušati i njegovu live izvedbu s bendom. 26. listopada se vidimo u Tvornici kulture. Do tada, uživajte u njegovim “Dodirima”.

Ocjena: 4.2/5

Lana Del Rey – “Venice Bitch” (Interscope Records)

U tjedan dana, kao što je i obećala, dobili smo dvije potpuno nove pjesme Lane Del Rey. Prva u standardnom dream pop izdanju, ali i s gitarskim dionicama koji su očito djelo njezinog novog producenta Jacka Antonoffa koji je glavni gitarist benda Fun, a koji je već tri godine neaktivan. Pjesma traje skoro 10 minuta, ima romantičan i melankoličan uvod da bi se postepeno priključivala električna gitara s nekakvom vrstom fuzz efekta. Lana ponovno opisuje svoj život s njim, a kako život i vrijeme odmiču i nestaju, tako i pjesma doživljava sve više turbulencija i iz akustičnog prelazi u psihodelični i električni mood kojemu još više pridonosi uvrnuti synth. I kako kaže zadnji verse – “One dream, one life, one lover. Paint me happy and blue Norman Rockwell. No hype under our covers. It’s just me and you”. Opet me osvojila!

Ocjena: 5/5

Mumford & Sons – “Guiding Light” (Island Records)

Prvi singl nadolazećeg albuma kojeg ovi indie folk rockeri spektakularno najavljuju da stiže nakon uspješnog jam sessiona s Paulom Epworthom koji im je radio cijeli album. Sretnici su ovaj bend imali prilike vidjeti ove godine na Szigetu gdje su i izveli ovu pjesmu te doživjeli oduševljenje publike. I zaista jest tako, dosta atmosferična pjesma, ispunjena lijepim melodijama, prepoznatljivim gitarskim dionicama benda te folk vokalom koji je uvijek oduševljavao i mislim da se to neće promijeniti. Pjesma ima takav zaplet da konstanto očekuješ nekakvu erupciju koja se i dogodi na refrenu, odnosno nekoliko puta tijekom pjesme i ne možeš nikako drugačije nego pozitivno reagirati. Odlična produkcija i prelijepa ljubavna pjesma.

Ocjena: 5/5

Nina Badrić – “Rekao si” (Aquarius Records)

Tipična Ninina pop balada, ali s čudnim uvodom. Glas mi nekako drugačije zvuči nego što sam navikao, možda zato jer sam očekivao neku višu lagu, ali ništa loše, čak dobro što je neočekivano. No, ona je kao i Massimo, nikada nema lošu pjesmu i uvijek ima isti kostur, osim par izleta, u njezinom slučaju na pjesmi “Mama” i sličnima. Ali kako dolaze različite faze tako se pojavljuju i drugi producenti, no Nina uvijek ostavlja jako dobar dojam svojom izvedbom. Producenti su isti kao i na Massimovim pjesmama pa ako samo zamijenite vokal imat ćete dojam te glazbene sličnosti koje imaju u produkciji. Kao da je pjesma rađena za Massima, a kad bih ju čuo u njegovoj izvedbi rekao bih – kao da je rađena za Ninu. Tu su i standardni gudački instrumenti koji dodatno obogaćuju aranžman i ugođaj.

Ocjena: 4/5