Dalibor (The Strange): “I da nije bilo The Strangea, slična stvar bi se dogodila s The Bambi Molestersima”
20. studenoga 2018.
Nikola Knežević (2005 Članci)
Podijeli

Dalibor (The Strange): “I da nije bilo The Strangea, slična stvar bi se dogodila s The Bambi Molestersima”

Bilo da su u pitanju The Bambi Molestersi ili The Strange, među publikom izazivaju posebnu energiju koja je često vidljiva i na njihovim koncertima, a njihova glazba koja je na svjetskoj razini je nešto što se rijetko može čuti na hrvatskom glazbenoj sceni.

Dalibor Pavičić, gitarist i suosnivač nekadašnjih The Bambi Molestersa i aktualnih The Strange, u intervjuu za Music Box dotaknuo se, za neke, vruće teme The Bambi Molestersa, ali i govorio o novom albumu svog benda The Strange, “Echo Chamber”, glazbenim promjenama, ali i utjecajima na novi zvuk ovog benda koji je vlasnik jednog od najboljih, ako ne i najboljeg albuma ove godine.

14 godina je prošlo od albuma prvijenca grupe The Strange. Vjerujem da se puno toga izdogađalo svih tih godina, a što vas je ponukalo na stvaranje drugog albuma?
Mi smo zapravo duže vremena planirali taj drugi album, ali nismo mogli naći vremena. Chris je bio vrlo zaposlen sa svojom diskografskom kućom Glitterbeat, a u međuvremenu smo i kao Bambi Molesters imali svoja izdanja.

Ima li promjene u zvuku benda, ali i u samom pristupu stvaranju glazbe?
Bilo bi zaista čudno da se u tih 14 godina baš ništa ne dogodi u glazbenom smislu. Mislim da se zvuk benda na neki način prilagodio novim pjesmama, a pjesme su, rekao bih, bitno drugačije nego na prvom albumu. Chris je od nekakvih ideja i demo pjesama radio tekstove. Krajnji rezultat je suradnja producenta i benda. Gledalo se da sve bude u funkciji pjesme.

Prije 14 godina ostvarili ste suradnjus Chrisom Eckmanom. Kako ste se uopće našli, kreativno i u svakom drugom smislu?
Suradnja s Chrisom je započela još u doba “Sonic Bullets” albuma gdje je otpjevao stvar “Ice and Pinewood Trees” koju smo Dinko i ja napisali sredinom 90-tih. Već na toj jednoj pjesmi vidjelo se da si glazbeno odgovaramo. Vremenom je to preraslo u The Strange koji je od samog početka bio zamišljen kao bend gdje ćemo po potrebi uzeti predah od instrumentalne glazbe i raditi nešto sasvim drugačije.

Je li rad na projektu The Strange i razlog zašto je umirovljen bend The Bambi Molesters?
Rekao bih da je rad na albumu djelomično doveo do raspada. Bilo je razmimoilaženja i kreativnih i osobnih, ali mislim da bi se slična stvar dogodila i da nije bilo The Strangea. Mi smo dugo vremena na sceni. To je jako puno kilometara i vremena provedenog u kombiju. Dok smo snimali prvi Strange album spavali smo u maloj sobi svi skupa 10 dana. Prošli smo zajedno i dobre i loše stvari i sve ove godine smo nekako izdržali jer smo imali ideju o bendu i mislim da smo se, koliko god to sad tako ne izgleda, međusobno voljeli i uvažavali. U trenutku kad je to prestalo biti tako, razlaz je ostao jedino moguće rješenje. Mislim da je to poštenije i prema nama i prema publici.

Koje su se promjene dogodile u sastavu benda od prije 14 godina?
Album je zapravo snimila ista postava koja je snimila i prvi album uz dodatak Luke Benčića, Andreja Jakuša i Ozrena Žnidarić. Zapravo su njih trojica bili dugo vremena dio proširene postave The Bambi Molestersa. Raspadom The Bambi Molestersa u bend su došli dečki iz My Buddy Moose – Pišta, Matko i Jasmin. To je sad nova postava koja će koncertno promovirati album.

Uvijek sam My Buddy Moose smatrao jednim od lidera tog glazbenog pokreta, ako ga tako mogu nazvati, kojeg su pokrenuli The Bambi Molestersi i The Strange, žestoka, a opet melodična i filmskim emocijama nabijena glazba. Kako je raditi s članovima My Buddy Moosea?
I Chris i ja smo radili s My Buddy Moose. Luka je s Bambi Molestersima svirao nekih 7 godina. Svi se jako dobro slažemo, i glazbeno i privatno. Usvirani smo i spremni za svirke. Zapravo smo svi jako uzbuđeni oko toga.

Novi album koji se sastoji od 10 pjesama je dostupan i u LP i CD varijanti. Kakve su reakcije publike do sada? Osjetite li da su ime nedostajali The Strange?
Mislim da se ljudima sviđa. S publikom se nikad ne zna. Mi se toplo nadamo da postoji publika za vrstu glazbe koju sviramo.

Produkciju albuma radio je Antonio Gramentieri. Zašto baš on?
Antonio je došao na preporuku Chrisa. Neke pjesme su već u demo fazi naginjale talijanskoj filmskoj glazbi iz 60-tih, Antonio je dugo vremena svirao u instrumentalnom bendu Sacri Cuori i tako je izbor pao na njega. To je zapravo prvi put da smo radili s vanjskim producentom i mislim da smo se i mi navikavali na njega i on na nas. Sad kad gledam unazad mislim da je Antonio bio dobar izbor.

Vaša glazba uvijek je imala i neku filmsku atmosferu. I Vi osobno radite glazbu za film i serije. Jeste li ikada razmišljali raditi primarno glazbu za takvo tržište, je li bilo ponuda s obzirom da glazba zrači takvom atmosferom?
Ja sam nešto radio za film, ali zapravo ni približno toliko koliko bi htio ili recimo ne toliko koliko mislim da moj autorski rad ima filmskoga u sebi. Ne znam zašto je to tako. S druge strane „Chaotica“ je završila u seriji “Breaking Bad” pa ne mogu reći da moj autorski rad nije prepoznat. Možda bude više toga…nadam se.

Iako ste najavili koncertnu promociju albuma u Tvornici, hoće li biti kakve inozemne promocije s obzirom da je vaša glazba na neki način i namijenjena inozemnoj publici?
Naš izdavač Dancing Bear radi na dijelu priče koja se tiče internacionalne distribucije i promocije. Album službeno izlazi na EU tržištu početkom sljedeće godine. Naravno da ga namjeravamo koncertno promovirati van granica Hrvatske. Držimo fige da se sve posloži u tom smislu.

Imate zanimljive naslovnice singlova. “Last Summer Song” prikazuje uvenule ruže, a “Killing Time” ima žarko crvene ruže. Zanimljiv kontrast. Tko se krije iza toga?
Iza vizualnog identiteta krije se Sensus Design Factory, zapravo Nedjeljko Špoljar s kojim smo već surađivali na live izdanju A Night in Zagreb. Vrlo talentirani umjetnik. Mislim da se sjajno uklopio u projekt.

Podsjećamo, koncert grupe The Strange, na kojem će promovirati novi studijski album, bit će održan 13. prosinca s početkom u 20 sati u Tvornici kulture. Ulaznice u pretprodaji iznose 70 kn, dok će na dan koncerta za ulaz trebati izdvojiti 90 kn. Ulaznice potražite u Dancing Bear shopu (Gundulićeva 7), na blagajni Tvornice Kulture te u sustavu Entrio.hr

Foto: Nikola Knežević