Skip to content Skip to footer

Sudar Percussion: “U kontaktu smo sa Jeanom Michelom Jarreom i nadamo se budućoj suradnji”

Sudar Percussion je jedan od glazbenih projekata koji nas u zadnje vrijeme najviše oduševljava. Veliku popularnost su doživjeli obradom pjesme “Oxygene 5” elektronskog velikana Jeana Michela Jarrea.

Pažnju javnosti ponovno su izazvali suradnjom s Božom Vrećom i Stefanom Milenkovichem na pjesmi “Revolution” za koju je također u originalu zaslužan francuski glazbeni majstor. Uskoro nam pripremaju veliki koncert u Lisinskom u potpunosti posvećen Jarreu, a imat će i zanimljive goste koji će ovaj multimedijalni spektakl još više upotpuniti. Uoči koncerta razgovarali smo s Goranom Goršeom, osnivačem i umjetničkim voditeljem Sudar Percussiona.

Za početak razgovora zaista moram pohvaliti ovaj projekt koji me od početka oduševio, ne samo kao ljubitelja Jeana Michela Jarrea, nego i kao ljubitelja drugačije glazbe, odnosno glazbe koja izlazi in nekakvih standardnih okvira. A sada i prvo pitanje, zašto baš perkusije, zašto baš ovakav projekt, je li vas netko inspirirao i zašto Jean Michel Jarre?
Drago nam je da podržavate ovakav stil glazbe i projekt takve vrste koji je zaista za hrvatske okvire na granici ostvarivog. Udaraljke su u prvom planu, jer ansambl Sudar Percussion njeguje i promovira klasične udaraljke kroz različite stilove glazbe i kroz konceptualne projekte. Svi članovi Sudara su profesionalni glazbenici: Filip Merčep, Nicolas Sinković, Adriano Bernobić, Aleksandar Vešić, Robert Batelić i Goran Gorše, koji rade u struci i kroz entuzijazam se okupljaju u kvalitetnim projektima, jedan od njih je i sada aktualan pod nazivom „oxygene“. Glazba Jean Michel Jarrea ima svoju povijest i njegovi ljubitelji znaju da je on pionir elektronske glazbe i čovjek koji živi ispred svog vremena. U projektu Oxygene smo dodali i elektroniku koja je povezana sa svim udaraljkama izvođena uživo čije aranžmane potpisuje Nicolas Sinković. Ideja projekta je da kroz glazbu i sveukupni doživljaj potaknemo ljude da se okrenu prema sebi i da ukažemo na otuđivanje ljudi, jer u današnjem vremenu ljudi su pomalo zaboravili na osnovne ljudske vrijednosti.

Je li vam se ikad Jean Michel Jarre javio? Jeste li ikada bili na njegovim koncertima?
Jarre je upoznat s projektom Oxygene te podržava to što radimo i promoviramo njegovu glazbu. S njim smo u kontaktu i nadamo se budućoj zajedničkoj suradnji. Bili smo na njegovim koncertima, na zadnjem u Ljubljani 2017. godine.

Osim što je vaša interpretacija dobila pozitivne reakcije Jeana Michela Jarrea, spojili ste se i s njegovom izdavačkom kućom, zar ne?
Njegova izdavačka kuća štiti autorska prava, što je potpuno normalno. Svakako i njima je interesantan projekt OXYGENE i način na koji ga prezentira Sudar Percussion.

Sudar ne znači samo sudar raznih perkusija, nego sudar i raznih glazbenih stilova. Kako bi opisali tu mješavinu?
Riječ “sudar” se može protumačiti na različite načine. U početku je bila skraćenica za ansambl Samoborski udaraljkaši (većina ansambla iz Samobora), zatim je bila sudar različitih stilova i suradnji, na španjolskom znači znoj, jer se znojimo na pozornici, a na engleskom jeziku se kaže “crash” što je i jedna vrsta činele. Predlažem da ostanemo pri riječi Sudar, jer ona najbolje opisuje energiju i kvalitetu ansambla. Mi kao profesionalni glazbenici tražimo i miješamo glazbene stilove prihvatljive publici, a da pri tome zadržimo kvalitetu koja je ispred svega.

Najnovija suradnja je s Božom Vrećom i Stefanom Milenkovichem. Kakvo je to bilo iskustvo za vas s obzirom da je riječ o genijalnim ljudima koji pišu nove glazbene stranice?
Ova suradnja je inicirana od našeg producenta Branimira Mihaljevića i sa Božom smo imali priliku prvi puta surađivati, dok smo sa Stefanom surađivali na projektu Vivaldijevih 4 godišnja doba 2015. godine. Kada se spoje tri različita glazbena svijeta, dobijemo skladbu “REVOLUTION”, za koju Božo potpisuje tekst, Stefan svira violinu, Sudar udaraljke, Nicolas potpisuje aranžman i rezultat je da su prve kritike iznad naših očekivanja i to nam je drago. Lijepo je surađivati s kvalitetnim umjetnicima i dijeliti radost muziciranja. Drago nam je da imamo takav kalibar gostiju na našem albumu i projektu Oxygene.

I spot je stvarno jedan od najboljih koje sam gledao u zadnje vrijeme. Znači, osim zvuka držite i do onog vizualnog predstavljanja? Ništa manje atraktivan bio je i spot za Oxygene.
Kao što sam rekao, kvaliteta nam je na prvom mjestu i zaista držimo do toga. Režiju spotova potpisuju Sandra Mihaljević i Igor Ivanović koji zaista znaju što je dobro i njima vjerujemo. Oni su dio našeg velikog tima, jer je tu zaista uključeno oko 20 ljudi bez kojih projekt ne bi bio održiv. Kažem, sve je bazirano na entuzijazmu i drago nam je da ljudi podržavaju Sudar i rad njegovog tima. Oba spota imaju priču i poruku koju šaljemo. Spot “Oxygene” pod gas maskama šalje jasnu poruku o očuvanju okoliša, nečistog zraka, te je i sniman na Svjetski dan ozonskog omotača. Spot “Revolution” šalje poruku o ljudskim pravima i spoju različitosti, ukazuje na današnji svijet u kojem živimo te ga najbolje opisuje Anđeo koji je nenadano došao u ovaj svijet i boji se ostati na njemu, jer ne pronalazi pozitivne riječi. Uvijek postoji nada i nikad nije kasno za promjene.

Pripremate skorašnji sudar i s publikom i to u Lisinskom. Ono što je zanimljivo, cijeli koncert je posvećen glazbi Jeana Michela Jarrea, je li tako? Ujedno je najavljen pravi multimedijalni spektakl. Što smijete otkriti? :)
U koncertnoj dvorani Vatrroslava Lisinskog 11.2. priprema se zaista veliki multimedijalni događaj. Glazbi J. M. Jarrea za koju je član ansambla Nicolas Sinković (aranžer) priredio za udaraljke uz ogroman trud i povezao s uživo izvođenom elektronikom, dodali smo i posebnu autorsku scenografiju dvije šestmetarske okrugle konstrukcije koje simboliziraju zemaljsku kuglu danas i u budućnosti koje ujedno postaju i logo projekta Oxygene. Na tim konstrukcijama se projicira autorski video Davorina Ercega koji savršeno vodi kroz cijelu priču ljudskog čovječanstva kakvog ga mi doživljavamo u nadi za bolju budućnost. Bogata igra svjetlosnih efekata Darka Mihaljevića je također dio sveukupnog multimedijalnog showa i zaista doprinosi cijeloj audiovizualnoj priči. Naravno, za tako veliku priču je potreban i režiser koji je napisao scenarij i sve zajedno uskladio, njegovo ime je Peđa Gvozdić. Sudar će dvoranu pretvoriti u multumedijalnu iluziju, a posjetitelje ostaviti bez daha u neponovljivom multimedijalnom spektaklu.

Najavili ste i zanimljive goste, tko će vam se sve pridružiti?
U cijeli projekt se uključio i koncertni majstor Big Banda RTV Ljubljana Darko Sedak-Benčić na trubi, veliki mješoviti zbor iz Slovenije, grupa marching bubnjara iz Hrvatske i Slovenije i brojni popularni gosti iz Hrvatske i susjednih zemalja iz različitih žanrova glazbe, za sada neka ostane tajna. Da bi projekt mogao biti realiziran zahvaljujemo se svim suradnicima koji stoje uz Sudar Percussion.

Maksim Mrvica, 2Cellos, sada vi, je li Hrvatska doista toliko posebna, odnosno jesmo li mi previše samokritični pa ne vidimo koliko glazbenih bisera živi u našem okruženju?
Hrvatska u svakom slučaju ima puno dobrih glazbenika i umjetnika koji su radi situacije u državi bili prisiljeni otići u inozenmstvo i karijeru graditi vani. Naš mentalitet prepoznaje kvalitetu u većini slučajeva, tek kada je prepoznata vani.

Vaša glazbena interpretacija i originalnost izašla je iz hrvatskih okvira. Jesu li u planu neke međunarodne aktivnosti?
Drago nam je da širimo pubiku i bazu fanova na društvenim mrežama koja je platforma za međunarodnu razinu. Na Facebooku i YouTube kanalu imamo puno pratitelja iz cijelog svijeta koji nam često šalju poruke podrške. Svakako imamo u planu održati koncerte izvan naših granica.

Nakon Bože Vreće i Stefana Milenkovicha možemo li očekivati još neke spektakularne suradnje, odnosno kako će se razvijati daljnja situacija s vama u glazbenom smislu?
Kvaliteta na prvom mjestu i ono što znamo je da će svaka slijedeća suradnja zadržati umjetničku razinu na nivou. Mi smo spremni na sve izazove i na buduće suradnje s umjetnicima iz cijelog svijeta.