RECENZIJA: “Ghost In The Shell” – duh s dušom
12. travnja 2017.

Film Ruperta Sandersa “Ghost In The Shell” nastao prema istoimenom stripu, ali i vrlo popularnoj računalnoj igrici, govori o Major, koja je nakon strašne nesreće kibernetski nadograđena i bori se protiv najvećih svjetskih kriminalaca.

Savršen vojni stroj i savršen koncept koji, pokazat će se, nije bez “mana”, odnosno, istina je, kao i obično (i u filmu i u životu) nešto sasvim drugo.

Vizualno, energetski, koreografsko-borilački raskošno napravljen film koji su upotpunili glumci Scarlett Johansson (u glavnoj ulozi), zatim Pilou Asbaek, odličan danski glumac koji je ostvario i pristojnu međunarodnu karijeru. Sjetimo se samo serija “Borgen” i “The Killing” koje su oduševile publiku diljem svijeta i natjerale i američku TV i filmsku industriju da drukčije (bolje) promišljaju krimi i drugu tematiku i podignu razinu svoga “posla” stepenicu više. Treba istaknuti i vrlo dobru ulogu japanskog glumca i redatelja Takeshija Kitana, pa se nadam da će vas ovaj film, prije svega, ponukati da istražite barem dio njegova opusa, a onda i da zaronite dublje u kinematografiju (Dalekoga) istoka i uronite u svijet nama dalek i nepoznat.

Obično strip inicira pojavu igrice ili ekranizaciju, a trebalo bi ići i u suprotnom smjeru. Dakle, obrnimo proces. Ovakav rad mogao bi zainteresirati, pogotovo mlađu populaciju da se( više) posvete tzv. devetoj umjetnosti ili mangi, kao, također, velikom stripovskom podžanru u kojem se kriju neslućena blaga za čitatelja ili (buduće) gledatelje (kad su u pitanju prebacivanja na veliko platno). Akcijski i dramski dijelovi filma uravnoteženi su i nisu pretvorili “Duha u oklopu” (pod ovim naslovom igra u hrvatskim kinima) u puku pucačinu i jurnjavu što se obično događa kad su ovakvi tj. slični radovi u pitanju.

3