RECENZIJA: Nikad od čovjeka pravog “majmuna”
25. srpnja 2017.

Odmah za početak treba istaknuti kako najnoviji nastavak serijala “Planet majmuna” nije niti akcijski film, a i niti blizu onom originalnom iz 1968. godine.

Tada je čovjek bježao od majmuna*, a sada čovjek ne može pobjeći od “majmuna”** u sebi.

“Planet majmuna: Rat” ili u originalu “War for the Planet of the Apes” govori o novom sukobu majmuna i ljudi ili u ovom slučaju ljudi i “majmuna”, odnosno o opstanku jedne ili druge vrste. Glavni majmun, Caesar, pokušao je s mirnom reintegracijom no nakon što je ludi Pukovnik (Woody Harrelson) ubio njegovu suprugu i sina, Cezar kreće u osvetu s nekoliko svojih najodanijih ljudi, dok ostale šalje preko pustinje u novi život. Pukovnik me podsjetio na Amona Goetha iz “Schindlerove liste”, pogotovo kada ga njegova vojska pozdravlja svakoga jutra, a on izlazi na balkon s tim svojim luđačkim pogledom brijući svoju glavu.

Redatelj Matt Reeves, koji je radio i “Planet majmuna: Revolucija”, ovoga puta se odlučio na mirniji film, bez puno akcije i krvi, te je pretvorio cijelu radnju u dramu, odnosno dočaravanju ljubavi između roditelja i djece, u ovom slučaju oca i sina, kako kod Cezara, tako i Pukovnika. Film je čak i komičan, ako mogu to tako reći. Na neke detalje sam se baš nasmijao, kako satirično, tako i onako za pravo. Prva situacija je kada majmuni idu u potragu za Pukovnikom, te prilikom prolaska kroz snježnu šumu prolaze i pokraj kamiona “Praznici nam stižu”. Dok je “majmuna” bit će i Coca-Cole. Druga situacija je kada nailaze na dedeka majmuna koji mi je u par situacija “izgledao” kao Čkalja u Kamiondžijama. Smotan, izgubljen i komičan.

Zanimljivo, dok se majmuni bore protiv ljudi u isto vrijeme se ljudi bore protiv drugih ljudi. No, koliko god izgledali kao ljudi, nikada od njih neće biti “majmuna”. Zašto? Zato što su u ovom filmu majmuni ispali baš ljudi. Sve to dovodi do toga da je film u određenim trenucima bio dosadnjikav i nezanimljiv, baš kao što sam rekao u početku – drama. I kada su se konačno majmuni uspjeli spasiti, Cezar iskorištava ponovno prigodu i želi se osvetiti Pukovniku za smrt supruge i sina, ali i za sva zlostavljanja majmuna u logoru kojeg je napravila vojska. No, u međuvremenu u napad na ljude kreću drugi ljudi te majmuni iskorištavaju prigodu i bježe iz logora. Pukovnika ipak stiže pravda nakon što je i njega zahvatio opasni virus koji je istrijebio 99% ljudske vrste na svijetu, te sâm sebi presuđuje. Slavlje drugih ljudi kratko traje jer ih dostiže velika lavina. I tako Zemlja postaje doista planet majmuna jer je to jedina vrsta koja je opstala na cijelom svijetu.

U konačnici, nikad od čovjeka pravog “majmuna” jer koliko god željeli biti ljudi uvijek će u njima biti nešto “majmunsko” što će ih kad tad koštati. Za razliku od majmuna, naravno, u ovom slučaju. Ave Caesare! Serie Addio! Jer fakat više nema smisla raditi ovakve filmove i praviti sve gore adaptacije ili nastavke Charlton Heston verzije. Zar moraš baš sve uništiti, Holywoodu?!

*životinjska vrsta
**karakterna osobina

2.8 out of 5