Intervju s grupom New BoneBomb Experience o novom uratku
26. travnja 2018.
Helena Ernoić (38 Članci)
Podijeli

Intervju s grupom New BoneBomb Experience o novom uratku

Kada publika prati neki bend, obično ne obraćaju previše pozornosti na basiste. No, kada jedan basist napravi album, onda je to svakako vrijedno pozornosti.

Među njima je i Nikola Jerković kojeg smo imali prilike gledati u nekoliko bendova, ali oni koji prate njegov rad ga možda najbolje znaju po projektu Bonebomb, koji nas vodi na putovanje kroz mješavinu funka, jazza i soula. Ovih dana, taj projekt je dobio nastavak nazvan “New Bonebomb Experience (Destination Tokyo)”, oko kojeg je Nikola okupio renomirane glazbenike i predstavio sedam groovy pjesama. Dovoljan povod za razgovor o “novom iskustvu” s Nikolom Jerkovićem i Lukom Žužićem.

Na albumu je sudjelovala već provjerena ekipa, molim te predstavi ih.

Nikola: Na albumu su svirali Luka Žužić (električni klavir, trombon), Jurica Leikauff (Hammond, klavijature), Frano Putica (udaraljke, bubnjevi), Ljubo Kraljević je bio u ulozi DJ-a i snimatelja te Mario Bočić na saksofonu. 

Super je ideja ubacivanja DJ-a, scratcha… Kako si došao na tu ideju? Je li to potaknula želja za eksperimentiranjem?

Nikola: Obzirom na to da je scratching bio prisutan i na prva dva The Bonebomb albuma, tradicija se nastavlja. Davno prije je to učinio Herbie Hancock s GrandMixer D.ST-om na Rockit. To je samo rezultat jednog snažnog utjecaja.

Kada stvaraš pjesme s tekstom, obično je proces takav da na neki tekst radiš glazbu. Ovdje je u pitanju instrumentalni album. Odakle i kako ti dolazi inspiracija za nešto instrumentalno?

Nikola: Slušajući i gledajući što se događa oko mene. Da li je to nečija glazba ili neke situacije koje ostavljaju snažan dojam ili tek puko putovanje…Zapravo, putovanja su ta koja me možda najviše inspiriraju.

Nikola Jerković

“New Bonebomb Experience” je logičan nastavak na materijal koji je izašao prije ovoga. Ali daj mi pojasni “Destinatio Tokyo”. Kako se taj grad tu našao?

Nikola: Iako sam autor svih pjesama i aranžmana, mislim da je svatko od ljudi koji su sudjelovali ostavio svoj potpis, rukopis po kojemu ih ljudi prepoznaju i na neki način time mijenjali smijer. Stvari su se počele same po sebi otvarati. Odlučio sam s ovom postavom raditi dalje, pa se “New Bonebomb Experience” nameće kao logičan slijed. Zapravo, htio sam donijeti nekakve nove promjene u zvuku i nadam se da sam u tome uspio. Uz Ljubu i Juricu, istaknuo bih Luku koji je bio velika podrška dok se stvarao album. Dosta smo se družili i puno razgovarali, ne samo o glazbi. Jako volim njegov način sviranja i poimanja glazbe, izvrstan je glazbenik. Suradnja s takvim ljudima oplemenjuje. S Franom sam bio također stalno u kontaktu. Uz to što je odličan bubnjar, Frano je jako vrijedan i pouzdan. Puno smo toga prošli zajedno. Jednostavno obožavam svirati s njim, ima taj „soul“ u sebi. Uzevši sve u obrzir, mislim da bi bilo u redu da to sve skupa predstavimo kao jedan zajednički projekt. Destinato Tokyo je izdavač. New Bonebomb Experience je treće izdanje. Prethodili su mu drugi album Bonebomba „ We are still here“ i prvijenac B;s Funstallation „Sixto“.

Luka, kako je bilo na snimanju? Ako se ne varam, album ste vrlo brzo snimili.

Luka: Da. Nikola mi je poslao stvari i pitao hoću li snimati trombon/klavir. Rekao sam da mi pošalje što ima, poslušao sam ih, došao bi u stan kod Ljube gdje je bio studio s kućnom atmosferom i na to što sam čuo odsvirao bi dva-tri takea, nekoliko sola u nekim rupama, prostorima… I tako je sve nastalo. Nisam imao nikakav predložak kako bi to trebalo definitivno zvučati. Ali mislim da je svako dao jedan dio sebe unutra i sve zajedno su nastale te snimke koje danas imamo.

Ako se ne varam, jedna pjesma i je kao “jam session”?

Luka: Da, jedna pjesma je “jam”, druge pjesme su imale kostur pa smo dodali nešto drugo, neke su imale progresiju pa smo snimali sola na to… Mislim da idemo na “jam”, jer će takve biti i svirke.

Sada slijedi koncertna promocija albuma, jeste li već složili turneju? Kako ste zamislili te koncerte?

Nikola: Želimo svirati i prije svega dobro zabavljati. Cilj je zapravo da svaka svirka bude drugačija. Sigurno je da će biti nekih iznenađenja i može se očekivati da će se čuti nešto što se ne čuje na albumu, s tim da ćemo svirati i starije Bonebomb stvari u novim aranžmanima. Posebno me veseli i to što će se nam priključiti Davor Doležal na gitari.

Možemo onda reći da će svaka svirka biti jedinstvena.

Nikola: Svakako ćemo se potruditi.

Tko je bio zaslužan za likovno oblikovanje?

Nikola: Likovno oblikovanje je radila Iva Kolar. Ona je radila i naslovnicu za prvi album Bonebomba i vizuale kada smo predstavljali Bonebomb na MIMO-u u MSU-u. Nadam se da ćemo i dalje surađivati, s njom je sve lako.

Hoćete raditi video za neku od pjesama?

Nikola: To će zaobići ovaj album.

Nikola, ti si i producirao album. Kako je bilo biti u toj ulozi? Je li ti to donijelo prednost?

Nikola: Imao sam jasnu viziju kako bi sve stvari trebale zvučati i pred kraj albuma sam sve slao dečkima koji su bili upoznati ti s cijelim procesom. Cijeli proces je bio dosta spontan, nije bilo nikakvog imperativa. Znao sam točno što mogu očekivati od ljudi i na koji način mi mogu pomoći da zakružim cijelu priču, iako me Mario svaki put iznenadi. Mario je doista poseban. Sretan sam što je sudjelovao na albumu.