Lijep dan u kojemu je na nekoliko mjesta u Zagrebu bilo evenata koji su bili zanimljivi i koji su privlačili pažnju, za nas ipak nije ostavljao dilemu gdje otići i što pogledati i poslušati.
Nakon nekog vremena i na završetku ne tako kratke europske turneje Seine su ponovo svirali u Zagrebu i ovo je trebalo biti i službeno predstavljanje njihovog drugog albuma “22”, zasigurno jednog od najboljih ovogodišnjih diskografskih izdanja u zemlji i albuma koji će svakako biti nezaobilazna točka pred kraj godine kada se budu svodili računi te uopće ne sumnjamo da će na svim listama biti pri samome vrhu. KSET se činio kao idealan prostor za ovu priliku, ni prevelik, a ni premali i tako se na kraju i pokazalo. Klub je bio vrlo solidno ispunjen ljudima koji su došli svjedočiti nastupu jednoga, možemo reći posebnog benda na našoj sceni, a koji je unatoč sigurno velikom umoru nakon povratka iz Francuske odradio odličan nastup.
Ivana Šćapeca pratimo još odavno, od nikad prežaljene Vlaste Popić, ali ta su vremena sada već odavno za nama, a projekt Seine koji seže još u Ivičine gimnazijske dane sada je samo izniknuo ponovo poput feniksa. S njim u bendu je od početka i bubnjar Dimitrij Petrović, a povremeno im se na snimanjima ili na nastupima pridruži i poneki glazbenik sa strane, pa tako pamtimo Seine s Boškom Miljuškovićem, Ivanom Grobenskim, a i na nastupu u KSET-u imali su dodatnog člana, Niku iz Grenoblea.
Prije dvije godine izdali su album prvijenac “Sno sna” kojim su pobrali odlične kritike, a ove godine im izlazi “22” i prolazi još i bolje. Napravili su s njim ne korak nego nekoliko koraka naprijed, a možemo reći da su i poprilično promijenili i stil iako je sve to samo uvjetno, Seine je poseban i uvijek se može prepoznati i to ne samo po karakterističnom Ivičinom pjevanju nego baš po strukturi pjesama.
Od nekog alternativnog, mogli bismo reći distorziranog folk rocka koji smo mogli naći na njihovim počecima sada im je glazba obogaćena trip hop i no wave elementima i sporadičnim kabaretskim momentima. Pixiejevske promjene tempa prisutne su u većini pjesama, a atonalnost i Radioheadovska atmosfera samo su dio onoga gdje Seine traži svoju inspiraciju jer njihova područja istraživanja su puno šira. Koncert je naravno bio prilika prvenstveno za predstavljanje odličnog novog albuma, ali naravno da smo imali priliku čuti kompletan presjek njihove karijere.
Šilo je već postao, možemo reći, pravi hit iako kada je Seine u pitanju, a i općenito takva vrsta glazbe to moramo uzeti s rezervom. Vjerojatno isto se to piše i u uvodnoj i opakoj stvari “Nebo” koja otvara novi album. Veći dio publike je na ovaj koncert došao ciljano, znali su dobro o čemu se radi i upoznati su s radom ovoga benda pa isto tako su i znali većinu njihovog repertoara. Nove stvari primljene su isto tako dobro kao i stare, a bend je kroz mnoštvo nastupa već toliko uigran da nekih iznenađenja između njih nema. Momak koji im se pridružio odlično je odradio svoj “posao” i kako sami kažu tu je da popuni ona mjesta koja možda nedostaju i to radi na odličan način.
Seine su dostojno predstavili svoj rad i svoj odličan novi album, a svi koji do sada nisu imali priliku čuti “22” neka se malo potrude i nabave ga (platforma Bandcamp) i svakako će biti i više nego zadovoljni.
Album koji je sam vrh ovogodišnje diskografske produkcije dostojno je predstavljen u KSET-u.