IZVJEŠĆE: Četiri godišnja doba u jednom danu, ali i na koncertu Luke Šulića
6. veljače 2020.
Helena Ernoić (57 Članci)
Podijeli

IZVJEŠĆE: Četiri godišnja doba u jednom danu, ali i na koncertu Luke Šulića

Pomahnitala veljača je donijela gotovo četiri godišnja doba u jednom danu, pa je bilo sasvim prikladno otići u KD Lisinski i doživjeti još jedan “uragan”. Ovoga puta Vivaldijeva Četiri godišnja doba, koje je violončelist Luka Šulić pripremao nešto više od dvije godine.

Ispred prepune dvorane prvo se pojavio slovenski All Star gudački orkestar koji je publika odmah nagradila pljeskom, a onda se pojavio i Luka koji je izgledao vrlo samouvjereno i elegantno. No čini mi se da je publika bila sve samo ne samouvjerena kada je u pitanju trenutak kada treba pljeskati. I do kraja ovog teksta neću dovoljno puta naglasiti koliko se pljeskalo u krivom trenutku. Ne zato što je nekoga ponjela ljepota sviranja, već zato što se preskočila ona nastavna jedinica glazbene kulture koja govori o pravilima ponašanja na klasičnom koncertu.

Osim savršeno uvježbanog orkestra i Šulića, zvuk je bio vrlo dobro oblikovan. Možda se nisu svi instrumenti pojedinačno izdvajali, ali je sve zvučalo vrlo kompaktno i uhu ugodno, savršene glasnoće. Ostavljalo je dojam kao da sjedite u dnevnom boravku i uživate u remek-djelu, a glazbenici sviraju baš za vas. Sve je bilo lijepo popraćeno i rasvjetom. Kako su se stavci izmjenjivali, tako se i rasvjeta prilagođavala. Od razigranog Proljeća do crveno-plave Zime. A tako je, opet, i publika pljeskala gdje nije trebala.

Koncert se održao u dva dijela, pa je nakon Vivaldija usljedila kraća stanka. Drugi dio je Luka otvorio u šaljivom tonu, napominjući kako su preživjeli Vivaldija, pa su sad “na konju”. Ujedno je najavio i svoju mlađu sestru, Evu Šulić, koja je kao solistica gostovala na Piazzollinom “Invierno Porteno” iz Four Seasons of Buenos Aires. Bilo je vrlo interesantno vidjeti istu žar koju viđamo kod Luke prilikom sviranja. Apsolutno unošenje duše u skladbu, a to je publika i nagradila.

Program se nastavio u nešto opuštenijoj atmosferi, odnosno komercijalnijim djelima, pa smo tako čuli i teme iz filmova, još nekoliko klasika (Czardas), ali i obrade poput “Smooth Criminal”, “Thunderstruck” i “Bohemian Rhapsody”.

Nakon uspješnog projekta 2CELLOS, Luka se vratio svojim korijenima i postao prvi glazbenik u povijesti koji je odsvirao Vivaldijeva “Četiri godišnja doba” za solo violončelo. Sve to je ovjekovječio prvim samostalnim albumom za Sony Classical i turnejom koja nije mogla preskočiti Zagreb. Šteta što je za mnoge ovo očito bio koncert za pokazivanje, a ne za istinsko uživanje u glazbenim majstorima i njihovim remek-djelima.

Foto: Simone Di Luca