Drugi album mostarskog post metal benda Brainswitch (“Sun Worship Kingdom”, Geenger Records, 2020.) predstavlja prilično ugodno iznenađenje, pogotovo ako, poput mene, niste bili otprije upoznati s njihovim radom.
“Sun Worship Kingdom” je, kako sami kažu, konceptualni album o utopijskom životu u distopijskoj zajednici, ali se to po apstraktnim testovima ne bi moglo tek tako zaključiti. No, kao i kod većine ovakve glazbe, naglasak je na atmosferi i instrumentalima. Vokalist Adam Krešić ima taj grungy prizvuk koji je dodatno naglašen starim noise rock trikom, stavljanjem vokala iznimno nisko u miksu. Svojom kombinacijom razni alternativnih i metal stilova “Sun Worship Kingdom” me podsjetio na friška ostvarenja britanskih bendova Lothe i Higher Power. Na njima također dominira slična kombinacija teške Deftones melankolije, post rock naslanjanja i uspomena na vrijeme kad je alternativni rock bio dio mainstreama.
Vrijedi dodati da Brainswitch uz sve navedeno imaju i primjetnu sludge crtu koja svemu daje tu notu sunca iz naslova. Mike Armine iz američkog post sludge benda Rosetta gostuje na “Sometimes Comes the Mother, Sometimes the Wolf”, impresivnoj središnjoj temi albuma u kojoj bend postiže skoro pa idealan omjer agresije i atmosfere.
Upravo se u toj sposobnosti benda da ne otkliže ni u jedan ekstrem krije glavna vrlina albuma. Post metal bendovi često znaju zapasti u atmosferski mulj koji sve pretvori u pozadinsku glazbu, no upotrebom različitih dinamika, instrumentarija i pristupa kompoziciji Brainswitch uspijevaju izbjeći tu zamku gotovo u potpunosti. Istina, druga polovica albuma otpada na atmosferičnije pjesme, no i dalje sa sasvim dovoljno raznolikosti. “Breathe Light” s gostujućim vokalom Marije Korunić Miljko zvuči kao novija faza Anatheme uz više elektronskih utjecaja, dok već sljedeća “Psithurism Astronauts” demostrira utjecaje space rocka. Kad se sve zbroji, “Sun Worship Kingdom” jako je dobar album u svom žanru na svjetskom nivou, a to nije mala stvar kad bend dolazi iz male sredine kao što je Mostar.