RECENZIJA: Pavel: “Ennui” – melodiozni pop za ugodni kraj svijeta
28. siječnja 2021.

Na puno se mjesta dalo pročitati kako je četvrti album Pavela “Ennui” (Dallas Records) najzrelije autorsko ostvarenje Aljoše Šerića. Nakon četiri album s pop rock bendom Ramirez, tri s Pavelom (koji je iz solo projekta prerastao u višečlani kolektiv), tko zna koliko pjesama napisanih za druge, te nedavnog solo albuma, bilo bi iznimo nepošteno nazvati Šerića neiskusnim autorom.

S obzirom na to da se radi o autoru čiji opus uključuje i album nazvan “Copy Paste”, Šerić je očito vrlo otvoren oko svojih izvora inspiracije, a ta sposobnost da nosi utjecaje na rukavu ujedno je najveća snaga ovog albuma.

Sjajno aranžiran i odsviran, “Ennui” je album iznimnog melodijskog senzibiliteta koji se ne srami svoje povremene saharinske sentimentalnosti. Uvodna sedmominutna “Ovako svijet završava” produženim orkestralnim uvodom postavlja očekivanja visoko i predstavlja daleko najbolju pjesmu albuma, no ni ostatak daleko prilagođeniji radijskom pop formatu nije loš. Šerić uspješno balansira nekoliko različitih stvari – tradiciju domaće zabavne glazbe koju su uspostavili autori poput Runjića i Dedića, retro pop iz nultih u stilu Amy Winehouse i Adele te sve skupa začinjava natruhama indie himičnosti a la Arcade Fire. Izvesti toliko različitih stilova koherentno i tako da ne zvuče kao posvađani kolaž ne može svatko. U tom je smislu Šerić postao pouzdan i dobar autor.

S druge strane, uvijek ostaje doza pretencioznosti ovdje naznačena u samom naslovu albuma. Iako je vjerojatno trebao reflektirati stanje za vrijeme prvog lockdowna, on djeluje isforsirano, namjerno “hoch” i tim može otjerati dio potencijalnih slušatelja. To bi bila šteta jer ispod ulaštenog pakiranja stoji jedna od najsolidnijih pop ploča recentnije hrvatske diskografije.

4