Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

RECENZIJA: Saša Jakelić: “Da te glason pozdravin” – ugoda meditiranja uz zalazak mediteranskog sunca

Pravi glazbeni talenti skrivaju se u notama svoga stvaranja. U moru bezizražajnih glasova okupljenih oko nekolicine autora koji vješto manipuliraju publikom, ime Saše Jakelića donosi topao vjetar u najnovijem izdanju agilnog Menarta.

Iskreno rečeno, prvi susret s glazbom Saše Jakelića na albumu „Da te glasom pozdravin“ i uvodnom pjesmom „Bolji dani“, nije mi obećavao mnogo, zapravo, gotovo ništa. No, poštovanje prema bilo kojem obliku kantautorskog stvaranja natjerala me da skupim hrabrosti i snage da preslušam barem još koju pismu. Već druga tema „Da se bar u kišu pretvorim“ vraća me u vrijeme kada je glazba bila – glazba. Svakom sljedećom pjesmom album postaje sve kvalitetniji, a tekstovi sve iskreniji. Veliki je raspon mirisa koje stvara Sašina glazba, osjeća se veliki utjecaj dalmatinske pjesme, Roya Orbisona, Elvisa Presleya, a sve vrlo kvalitetno producirano i zvučno zaokruženo.

Ovo je materijal nastajao u proteklih deset godina koji je okupio 17 atmosferski ugođajnih pjesama (gotovo sve ih je odsvirao Saša), izvlačeći čistu i neiskvarenu priču iz dubine njegova srca. Pročitavši tekst na omotu CD-a, autora Gorana Velića, sva moja nastojanja da približim dio atmosfere ovog albuma nisu blizu onoha kako je to opisao g. Velić; „Belkantistička patina, emocija klapske pisme, melodika talijanske kancone, elvisovsko vokalno nijansiranje, knopflerovska aranžmanska minucioznost… ako sve to spojite i zaogrnete plaštom tradicije dobre dalmatinske glazbe… svi ti utjecaji njemu su bili tek polazne točke iz kojih je povukao linije koje su se presjekle u jednoj potpuno novoj, originalnoj glazbenoj točki.“

Uspoređujući ga s dalmatinskim rasadnikom glazbenih umjetnika (manje) i zanatlija (više), Saša se ističe kao vješti čuvar onoga najkvalitetnijeg u glazbeno-popularnom mediteranskom naslijeđu, ne prepuštajući se ispraznim i plitkim trikovima koji bi mu možda donijeli veću popularnost i pokoji trenutak sramote. Kod ovog njegovog ostvarenja toga nema. Možda bi netko pomislio kako je (samo) deset godina sažeo u (tek) sedamnaest pjesama malo, no vjerujem da ima mnogo više materijala, a da je ovo tek izbor najboljih ostvarenja, kao svojevrsni „best of“ njegovog stvaralaštva proteklog desetljeća. Ali ta razlika u godinama stvaranja se jednostavno ne osjeća. Nadam se da do sljedećeg izdanja nećemo čekati još jedno desetljeće i da će ovo izdanje biti dio poticaja za još kvalitetnijim materijalom kojemu još samo nedostaje jedan „snažni“ hit koji će rasturiti radio postaje. I to ne samo dalmatinske. No, možda u slučaju Saše to i nije važno.

Kao tekstopiscu sve pohvale. Ovdje se ipak ne radi o pjesništvu, no kao što sam već napisao, odlična svirka, ugodna produkcija i siguran, emotivan glas, moćan tenor, podat će vam jedno nepretenciozno djelo kojemu se možete iznova vraćati. Kao što se mi kontinentalci emotivno opraštamo od mora i s kutijom punoj probranih kamenčića i malenih školjaka zadržavamo uspomenu na proteklo ljeto s čvrstom odlukom u srcu da ćemo mu se kad-tad vratiti.