RECENZIJA: Adari: “Garmonbozia” – još jedna respektabilna predstavnica jakog domaćeg “girl power” pokreta
10. prosinca 2022.
Boris Abramović (274 Članci)

Daria Tamara Rac kantautorica je koja za sobom ima već respektabilan glazbeni, a i diskografski staž. Adari (anagram njezina imena pod kojim nastupa ova rođena Poljakinja, a Slavonka mjestom življenja) od početka njeguje svoj autorski izričaj, a prije koju godinu grupa irskih producenata, među kojima je bio i Bob Geldof, prepoznaje njenu pjesmu “Hurry Up” te je poziva na međunarodni Youbloom Festival u Dublinu.

Singlovi Miedzy nami” i 10 Minutes” dospijevaju na visoka mjesta top lista u Poljskoj i na poljskom radiju u Londonu. Početkom 2019. godine Nota Bene Records objavljuje njen album prvijenac Five Petals Of Venus koji je kompletan snimljen na engleskom jeziku. Dvije godine kasnije snima album Sretne misli s pjesmama autora i producenta Sandra Bačića, a pred nama je upravo izašli album vlastitih autorskih pjesama Garmonbozia.

Možda će se neki od većih fanova “Twin Peaksa” sjetiti pojma Garmonbozia, ali svejedno ćemo podsjetiti da je to jedan izmišljeni termin koji označava “pain and sorrow”, iliti bol i tugu. Svatko inspiraciju za svoje pjesme najlakše nalazi u vlastitom životu pa je tako i Adari upravo u boli i tuzi našla ono što je htjela na neki način “izbaciti” iz sebe, ali ni u kom slučaju album “Garmonbozia” ne možemo okarakterizirati kao “crni” album, ili album koji se bavi samo tamnom stranom. Jednostavno neke stvari nam se u životu događaju, ali život ide dalje i iz njega ubuduće treba izvlačiti samo ono najbolje.

Možda su dobri primjeri onoga kako Adari razmišlja i stihovi uvodne pjesme na albumu, “Zapali šibicu i spali sve”.

…Skupi sumnje i sve boli
Zapali šibicu i spali sve
Nek’ ne ostane ni jedan trag,
Skupi razasute riječi
U prazne boce stanu sve
Nek’ ne ostane ni jedna
Pusti da gori
Pusti sve nek’ nestane
Pusti sve… “

Nešto više od četrdesetak minuta koliko traje “Garmonbozia” Adari nas vodi kroz svoj intimni svijet i kroz stvari koje je proživljavala, bile one dobre ili manje dobre.

Možda već sutra bit će mi bolje
Još uvijek se čini da postojiš
Možda već sutra bit će mi bolje
Možda zaboravim…”

“K’o fol sve je OK…” posveta je pokojnom bratu, a puno je još stihova na albumu gdje se Adari ne libi otvoriti svoju intimu.

Glazbeno album je na tragu s jedne strane nekih od klasičnih predstavnica domaće ženske kantautorske scene poput Sare Renar  ili Dunje Ercegović, a s druge strane se približava i pop izričaju dua Meritas, što su u biti sve komplimenti, ali album je ipak poprilično poseban isto kao i što je poseban i način na koji Adari pjeva.

Svakako treba spomenuti odličnu produkciju albuma koji je snimljen u Abbey Brod Studiju u Slavonskom Brodu, a koju su zajedno odradili Adari i Sandro Bačić, naravno i odličan bend koji prati Adari na albumu, pa su tako osim nje same gitare odsvirali Nebojša Buhin i Zlatko Ćošić, na basu su bili Filip Križan i Dejan Damjanović, dok su se za bubnjevima izmjenjivali Mladen Mitrović, Bogdan-Jakub Tubić i Mladen Malek.

Prvo živo predstavljanje albuma “Garmonbozia” bit će u ponedjeljak 12.12.2022. godine u Kazališno-koncertnoj dvorani “Ivana Brlić Mažuranić” u Slavonskom Brodu, naravno uz kompletan bend i goste, a nadamo se da slavonskobrodska premijera neće biti i jedina jer ovaj album svakako zaslužuje i širu prezentaciju diljem zemlje.

Bol i tuga, ili garmonbozia po Twin Peaks slengu bili su samo okidač da Adari snimi svoj treći album, i to ponovo album različit od prethodna dva, ali ipak s velikim vlastitim glazbenim personalityjem i koherentan od početka do kraja. Osam pjesama na albumu plus tri bonusa (Miedzy nami” na Poljskom i dvije akustične verzije pjesama) više su nego dovoljne za uživanje i za novi iskorak u karijeri ove vrlo zanimljive kantautorice.

Bad Daughter, Mary May, Sara Renar, Je Veux, Miriiam samo su dio hrvatske “girl power” scene od koje i u budućnosti puno očekujemo, a Adari je svakako netko tko se više nego ravnopravno može uključiti u ovu respektabilnu ekipu.

5