Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

RECENZIJA: Steven Spielbeg: “Fabelmanovi” – zic(h)er ili kako (p)ostati filmaš

Zlatnim Globusima i drugim nagradama ovjenčan posljednji film velikoga redatelja, Stevena Spielberga, igra u Cinestaru.

U jednom od razgovora glavnoga lika Sammyja Fabelmana i ujaka Borisa, ekscentrični lik kojega glumi vrlo dobri Judd Hirsch, kaže da se uvijek događa da čovjek biva rastrgan između umjetnosti i obitelji. Steven Spielberg dobro je pokazao tu (vječnu) dilemu, a svojim je novim radom pokazao da je i on sam, unatoč dugogodišnjoj plodnoj karijeri, još uvijek rastrgan između toga da pravi filmove koje osjeća i priče koje nosi u sebi i namjere da se svidi i dobije (još pokoju) nagradu. Nesumnjivo je odličan redatelj (i scenarist i producent), često zna odabrati zanimljive predloške i uobličiti ih u vrlo dobre radove ali rezultat je (prečesto) u zoni između umjetničkog i oportunog. Neke od njegovih filmova nisam ni gledao (“The BFG” ili “West Side Story”, a od ranijih radova “War Horse” ili “Hook”), neki su bili izvrsni (“Jaws”, “Empire of the Sun” ili “Munich”); dobar je i serijal o “Indijani Jonesu”. “Schindler’s List” je potresan ali uvijek bih mu pretpostavio nesavršenu genijalnost Polanskoga (“The Pianist”).

Moj toplo hladan odnos s njegovim filmovima traje do danas. Ne može se reći da je film loš. Dapače, dobar je, režija je odlična, montaža pogotovo. Glumačka ostvarenja su također pamtljiva; ovdje treba posebno istaknuti Michelle Williams koja je fantastična. Da, tu su i likovi koje tumače Paul Dano i Seth Rogen između kojih je Mitzi (Williams) rastrgana. Glazba prati radnju itd., itd… Sve je „onako kako triba“. Sve je tu ali i sve je tako očekivano; igra se na sigurno. Da, sjetih se još jednoga od filmova koje je u posljednjih nekoliko godina snimio, kako mu tepaju, jedan od najvećih američkih redatelja svih vremena. “The Post”. Opet odlična tema, opet vrhunska glumačka postava (Streep i Hanks), opet je sve dobro, vrlo dobro i… opet se ide na dobivanje i “ovaca” (publike i kritike) i novaca. Da se zadovolje svi. Ono staro “za svakoga ponešto”. Da bude vuk sit…

Usporedba s nogoloptačkim svijetom je također dopuštena. Da, Manchester City. Vrhunski trener, vrhunski igrači, ulaganja od preko milijardu i rezultat koji je ograničen. Nikako osvojiti Ligu prvaka. Doduše, Spielberg je ovjenčan brojnim godišnjim i pokojom počasnom i nagradom za životno djelo i doprinos… Ali, hoće li se o njemu ikada govoriti kao o npr. Tarkovskom? Ovo je bilo retoričko pitanje. Pitanje koje se također postavlja jest ono koje mlađahni Sammy postavlja jednom od najvećih u povijesti filma, Johnu Fordu. Iako je u filmu to obrnuti proces (pitanja i odgovore donosi Ford; u ulozi “filmskoga Kuke” pojavljuje se redatelj David Lynch) pokazuje se da su stvari “jasne” i Spielbergu. Kakav film, kakav umjetnički rad i konačan rezultat trebaju biti. To je znao već spomenuti Tarkovski, to je osjećao Ford, konačno to je uspijevao i Lynch. I Spielberg to zna ali je vremenom, poput npr. Scorsesea, pretpostavio neke druge stvari onom najvažnijem. A to je (umjetnička i ljudska) Istina.