RECENZIJA: TV Eye: “Kick It Out” – vrlo dobra zagrebačka inkarnacija Iggyja Popa i ne samo njega
23. ožujka 2023.

Prva asocijacija na TV Eye naravno bila je Iggy Pop, Stooges i njihovo remek-djelce, album “Fun House” objavljen 1970. godine, znači starac koji je već odavno prevalio pedesetu, a i dalje zvuči vrlo svježe i vitalno.

Upravo na ovome izvoru napajao se i nastajao je zagrebački bend TV Eye, okupljen 2019. godine, kako sami kažu, kao svojevrsna rekreacija nekolicine dječaka u zrelim godinama, no ubrzo se prometnuo u nešto ozbiljniji autorski bend.

Miran Kurspahić, vrlo osebujni lik koji osim što je redatelj, glumac, dramaturg, slikar i pisac, odnedavno je uplovio i u glazbene vode, a album “Kick It Out”  je prvijenac s kojim je upravo uz bend izašao pred javnost. Očigledno ovaj kreativni čovjek je shvatio da ima što za reći i na glazbenom području i sva ona glazba koju je u sebi skupljao godinama uobličena je u album koji je pred nama. Kao što su Iggy & Stooges bili vjerojatno najveće ime čvrstog garažnog rokenrola kraja šezdesetih i početka sedamdesetih, tako su i TV Eye nastavili pedesetak godina kasnije voziti istim tračnicama i bez puno filozofiranja i podilaženja odlučili svirati i stvarati glazbu kakvu su voljeli, slušali i osjećali oduvijek.

Jedanaest većinom žestokih pjesama u nešto više od tridesetak minuta vratit će nas u vrijeme kada je rokenrol imao što reći u tri minute i to s klasičnom instrumentalnom postavom i bez ikakvih dodatnih efekata. Promotivni najavni singl za album “Don‘t Let It Go” Kurspahić je radio za predstavu “Fury Revolution Revival Tour”, u kojoj je s Nikšom Marinovićem potpisao glazbu, a pošto se pjesma odlično uklopila u koncepciju albuma odlučili su je ostaviti.

Naslovna “Kick It Out” otvara album vrlo žestoko, ali naravno u sličnom stilu vozimo se do samog kraja. Nekoliko dana slušam ovaj album i skoro svaki dan imam nekog drugog favorita. Žestoki garažni rokenrol uvijen u lijepe melodije iznjedrio je na ovome albumu mnoštvo potencijalnih “hitova“. Na žalost situacija u domaćem eteru je takva da se ovakva glazba poprilično slabo “vrti“, ali šta je tu je, ovakvu glazbu je ionako najbolje doživjeti u živo, kao što je oduvijek bilo i sa glazbom koja je nadahnula TV Eye. Bez obzira što sam do sad već nekoliko puta spomenuo Iggya, koji je više nego očigledno ono nešto što je bila inicijalna kapisla za TV Eye, a i Miran Kurspahić je preuzeo kompletnu Iggyjevu “pozu“ i način pjevanja, na ovome albumu čut ćemo i puno melodičnih sazvučja nekadašnjeg new vawea i punka.

“Keep On Smiling”, “Monster”, “Public Duty”, “Tonight”, samo su neki od catchy bisera koji će vas uhvatiti kako ih pjevušite nakon dan-dva slušanja ovoga albuma. Dok trepnete ispred vas će u pola sata protutnjati upečatljiva galerija rifova, gitarskih sola, lijepih zaraznih melodija i baritona koji će prizivati neka dobra davna vremena, a vi ćete kad se sve završi nesvjesno pritisnuti repeat button.

“Kick It Out” izlazi u izdanju Stipe Mađora i njegove Mast produkcije, za početak ide u digitalnom formatu, a naknadno će se tiskati i kao vinil.

Uskoro nadam se slijedi i prezentacija ovoga albuma uživo i mislim da je to dobra prilika poslušati ove pjesme u njihovom prirodnom okruženju i apsolutna je preporuka da tu priliku ne propustite, a u međuvremenu uživajte u ovim pjesmama u svoja četiri zida.

4