Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

RECENZIJA: Jinx: “Na zapadu” (reizdanje) – najupečatljiviji bend s prijelaza dva tisućljeća

Mnogi glazbenici i autori, pogotovo novinari često se pitaju koja je tajna uspjeha neke pjesme, a pogotovo karijere. Takvo pitanje nema nikakvog utočišta u realnosti poput sličnih pitanja dugovječnim ljudima, koja je tajna dugog života? Mada se često odgovor svodi na dvije jednostavne riječi: ljubav i genetika. Ovo se može primijeniti u oba slučaja.

Tako i kod Gordana Muratovića, alias Coca Mosquita, takvo pitanje izaziva njegovo osobno nerazumijevanje. To se ne može objasniti, osim ako imate neko sarkastično objašnjenje kao u slučaju Toma Waitsa kad je odgovorio na slično pitanje: “Napravim dvije pjesme, zatvorim ih u sobu, a one se same razmnožavaju.” Već od samoga početka, davnih zelenih devedesetih kad je (Gordan) u svojoj garaži aktivirao polovni četverokanalni Fostex kazetofon, znao je koji su mu ciljevi, ali je snimajući razne (manje uspješne) glazbenike, upijao svu kvalitetu, što je važnije – učio na greškama. A već se 1995. okuražio osnovati Jinxe. Prvi “Sextasy” skrenuo je pažnju, ali će i on kao autor i (prvenstveno) Yaya na vokalu, te sjajan ostatak banda sa sljedeća tri albuma načiniti Jinxe najsvježijim i najkvalitetnijim pop bandom toga vremena.

No, nakon albuma “Avantura počinje”, činilo se da je s time ona završila. Bend se razišao, na žalost mnogih obožavatelja. Kako su naglo nestali, isto takvo iznenađenje rade pet godina poslije ponovnim okupljanjem i novim albumom “Na zapadu” za novu izdavačku kuću Dallas Records koji nas je počastio vinilnim izdanjem ovog izvrsnog, možda njihovog najboljeg albuma. Predhodni izdavač Aquarius Records prvi su prepoznali njihov potencijal, a oni su im povjerenje vratili svojim najvećim hitovima (“Smijem se”, “Brazil”, “Bye Baby Bye”, “Tamo gdje je sve po mom”…). Teško je očekivati prva tri albuma na vinilu. Aquariusi se nisu pokazali pretjerano agilnima po tom vinilnom pitanju.

Dok je prva faza izrodila hrpetinu bezvremenskih hitova, ovaj album “Na zapadu” donosi staru formulu, no bend bolje svira, a Yaya briljira (pjeva s dvostuko manje snage, a rezultat odlazi o drugom smjeru, glas joj nikada nije tako dobro zvučao). Svi možebitni nedostaci na prva tri albuma su nestali. To je bio više nego veličanstven povratak. Album donosi čak tri strašna hita (naslovna “Na zapadu”, “Na čemu si ti?”, “Šmiramo”…) no za petama im dahće ostatak materijala. Nema praznog hoda. Ovakav album neće više ponoviti, iako su i ostali sjajni. Gordan se pokazao plodan i hitoidan autor, snimatelj i producent (uz veliku pomoć brata mu Berka, ujedno i bubnjara benda).

Jinxi su najupečatljiviji bend s prijelaza dva tisućljeća. Gotovo je nadnaravna moć lakoće stvaranja zaraznih pjesama kojima vrijeme jednostavno ne može ništa. Posljednji veliki bend domaće kvalitetne glazbe, a nadali smo se i prvi u novom dobu. No nitko to ne može predvidjeti. Ono što ih još čini važnima, cijela jedna nova generacija glazbenika je prihvatila njihove smjernice. Njihova ostavština je odista masivna.

Album “Na zapadu” je veseo, neopterećen teškim temama, iskreno vezan sa svakodnevnim životom što ga čini prihvatljivim svim generacijama. Isto tako mogu reći i za ostale albume, no ovaj ima nešto posebno što ga izdvaja. To je njegova kompaktnost, magija na djelu, moć sugestije, priča ispričana od početka do kraja (od uvodne “Hodam” do izlazne, a meni ujedno i najdraže “Požurimo…”). Slučaj bez usporedbe, glazba koja će zasigurno nadživjeti svoje autore.