ISTRAŽUJEMO: Zašto je novinarima i fotografima bio zabranjen ulaz na koncert Dua Lipe u Puli?
22. lipnja 2024.
Nikola Knežević (2826 Članci)
Podijeli

ISTRAŽUJEMO: Zašto je novinarima i fotografima bio zabranjen ulaz na koncert Dua Lipe u Puli?

Koncert svjetske glazbene zvijezde Dua Lipe je iza nas, ali misterija oko neodobravanja novinarskih i foto akreditacija i dalje traje, pogotovo nakon što je u redakciju Music Boxa stigao e-mail službene PR agencije Dua Lipe i promotora ovog koncerta.

Nakon što su nam se javile sve strane ovog slučaja opet nam ništa nije jasno jer se očito radi o nekom propustu koji nitko ne želi priznati ili na nekoga prebaciti krivnju. No, da je riječ o velikom propustu – jest. Da budemo jasni, nikome od onih kojima su koncerti strast nije problem kupiti ulaznicu, pa sam i ja kupio ulaznicu za otvaranje turneje Dua Lipe u Berlinu. Kupio sam ulaznicu i za hrvatski koncert, kao što su to učinili i drugi mediji i na neki način izvještavali s koncerta sa snimkama s mobilnih uređaja. Mislim da to nije upitno, pogotovo kada je u pitanju svjetska zvijezda, no ovdje se pojavilo par nejasnih stvari, štoviše čak i laži, koje upućuju na to da netko u cijeloj ovoj priči nije bio profesionalan. Ono što odmah mogu ovdje reći jest da su sve strane ispale neprofesionalne. Krenut ću ispočetka.

Kao i za svaki koncert pa tako i za ovaj Dua Lipe u Puli, mediji se javljaju par tjedana ranije organizatoru, odnosno promotoru. U ovom slučaju to je NuCoast, koncertna agencija iz Slovenije koja ima svoj “ured” i u Hrvatskoj, a kako u zadnje vrijeme njihove medijske aktivnosti u Hrvatskoj pokriva PR agencija XOXO onda se mediji za sve zahtjeve javljaju ovoj agenciji. Komunikacija s NuCoastom je oduvijek bila na vrhunskoj, odnosno profesionalnoj razini, pratili smo koncerte i u Hrvatskoj i u Sloveniji, te su maksimalno medijima izlazili ususret. No, odnedavno komunikaciju s medijima preuzima agencija XOXO koja recimo isto tako radi i komunikaciju za Ultra Europe i još neka događanja i klubove. Osobno nisam imao s njima problema, pa tako niti ova redakcija, ni po pitanju Ultra Europea, pa ni koncerata za NuCoast, iako su mi neki kolege rekli da su imali određenih problema, ali neću o tome ovom prilikom. Za koncert Dua Lipe smo se javili u isto vrijeme kada i za koncert Stinga u Areni Zagreb i dobili smo dva Google Form obrasca koja možete vidjeti u nastavku:

Nakon što agencija zaprimi naše obrasce obraća se ili promotoru ili izravno menadžmentu ili PR agenciji izvođača koja tada odobrava sve zahtjeve, osim ako drugačije nije napomenuto, ali generalno je tako. Nekoliko dana prije koncerta dobivamo e-mail iz agencije XOXO kako nam nisu odobrene akreditacije, što je odmah bilo čudno jer su puno veće zvijezde dolazile u Hrvatsku i nikada nije bilo problema, barem ne za novinare. Fotografi su druga priča. Kolege fotografi su me potom upozorili na slučaj fotografa Roberta Barbere i tužbe koju je podnio Dua Lipi i da zbog toga glazbenica više ne dozvoljava fotografima ulazak. U redu, svaki izvođač to ima pravo učiniti. Ali ostaje dio vezan uz novinare koji su trebali izvijestiti s koncerta za svoje medije, a s druge strane mediji su pošteno obavili svoj posao i besplatno objavili najave koncerta (čak i više pita) na svojem mediju. Kada je u pitanju neki nacionalni medij, njihova redakcija će na bilo koji način doći do koncerta ovakve zvijezde, pa i kupiti ulaznice, ali kada su u pitanju nezavisni mediji poput nas koji se većinom samofinanciraju iz vlastitog džepa, onda vam je akreditacija jako važna, iako, još jednom napominjem, meni osobno nije problem kupiti ulaznicu. Ali progutali smo sve ovo, otišli na koncert, super se zabavili i čak izvijestili s njega bez obzira što nismo dobili akreditaciju, a upravo iz razloga što živimo glazbu i koncertne, svakodnevno. I sve bi prošlo bez ikakvih problema da nije stigao e-mail iz agencije Permanent Press Media koja službeno zastupa Dua Lipu, Ritu Oru, Noela Gallaghera i još neke izvođače. Prvo je bilo čudno što se uopće javljaju, a onda su istaknuli razlog da žele pojasniti neke prozivke iz mojeg teksta o kašnjenju koncerta, nastupu DJ-ice i ulaznicama. Nisu naglasili da treba objaviti nekakav demantij, ali sam kao pošteni novinar to učinio u P.S.-u izvornog izvješća na čemu su zahvalili. Na kraju svojeg maila su se ispričali što sam morao kupiti ulaznicu i izvještavati s koncerta te naglasili da su svi zahtjevi za akreditacije za ovu turneju išli preko njih, no jasno su naglasili da od promotora nisu dobili uopće informaciju o našim zahtjevima. Da jesu, ističu, bez problema bi dobili propusnicu, odnosno citiram – “pobrinuli bi se za mene”. Ujedno su naglasili da za svaki sljedeći koncert šaljem zahtjev izravno njima kako bih bio siguran da su ga dobili i da će se također, citiram, “pobrinuti za mene”. Još jedan medij je potvrdio da je dobio sličan e-mail i da su im isto rekli, što znači da nije isključivo moj zahtjev zanemaren, nego i još nečiji, što daje za naslutiti da niti jedan zahtjev medija iz Hrvatske nije išao prema agenciji Dua Lipe. Kako se to obično kaže – postoje dvije strane priče i sukladno novinarskom kodeksu moramo imati u ovakvim slučajevima službene odgovore svih strana. Shodno tome, kolega novinar se obratio agenciji XOXO, a ja sam se obratio NuCoastu. Odgovor iz XOXO-a nikada nije stigao, ali se NuCoast javio dok su dvije službene osobe iz XOXO-a bile u CC-u ovog mail, što daje za naslutiti da se e-mailom NuCoast obraća u ime svih. Dobivam e-mail sadržaja da, citiram, “sve odgovore na moja pitanja mogu dobiti od PR agencije Dua Lipe i da se njima obratim za pojašnjenje nastale situacije”. S naznakom da je i NuCoast primio od agencije Dua Lipe sve informacije i dogovoreno je da će upravo njezina agencija poslati nama obrazloženje. Prvo, zašto bi se nama javljala agencija Dua Lipe s onakvim e-mailom, negirajući činjenicu da je uopće dobila naš zahtjev za akreditacije, ispričavši se što smo morali kupiti ulaznicu, a onda ponovno pojašnjavala situaciju u kojoj smo se našli. Kao drugo, ako je promotor u komunikaciji s PR agencijom Dua Lipe, kako onda nitko nije znao za naše zahtjeve i zahtjeve drugih kolega? Odgovor nikada nismo dobili! Javili smo se još jednom NuCoastu, ali i PR agenciji Dua Lipe. Nitko na taj e-mail nije odgovorio.

Nažalost, nemamo ishod situacije, nismo sigurni što se ovdje dogodilo, jer nemamo odgovore svih strana. Ali zato možemo na temelju pretpostavki dati određene zaključke. Prvenstveno, netko je ovdje opako zeznuo stvar i to je apsolutno jasno. A nikad nećemo znati koja od tri strane. PR agencija XOXO je prikupljala informacije o akreditacijama u posebnom obrascu. Zašto bi to netko radio, ako se unaprijed zna da se neće niti jedan zahtjev odobriti?! XOXO je trebao obavijestiti NuCoast o akreditacijskim zahtjevima, a što se dalje dogodilo ne znamo. Tko je odbio akreditirane, NuCoast ili Permanent Press Media? Potonji tvrde da zahtjeve nisu dobili, a da ih oni jedini mogu odobriti. Pitanje ostaje visiti u zraku – zašto je onda netko odbio zahtjeve za akreditacije, ako nije imao dozvolu za to? S druge strane, NuCoast je rekao da su u komunikaciji s agencijom Permanent Press Media, što znači da nema teoretske šanse da netko nije znao za naše zahtjeve. S treće strane, izjava NuCoasta baca na sjenu cijelu ispriku agencije Permanent Press Media. I u konačnici, u sedam godina postojanja niti jedna agencija ili menadžment nekog stranog izvođača nama nije pisao da bi pojasnio pozadinu nekih naših tvrdnji. Domaći jesu, jer, vjerovali ili ne, mediji znaju dobiti telefonske pozive ili poruke menadžera ili PR-ovaca sljedeći dan, ako nešto napišete što njima ne odgovara. Samo meni se dogodilo nekoliko puta, a ovaj medij nije niti najčitaniji niti najvažniji u hrvatskom medijskom prostoru. Istina uvijek boli! Toliko o slobodi medija i necenzuriranju. Dakle, zašto bi se jedna strana PR agencija i to s ovakvim ugledom uopće javljala da bi se ispričala. Nikoga nije briga što tamo neki hrvatski medij piše o Dua Lipi. Za primjer, određeni srpski mediji pišu protiv nje na dnevnoj bazi i još pri tome šire nacionalnu i svaku drugu vrstu mržnje. I za kraj, moram još ovo spomenuti, s hrvatskog koncerta nema niti jedne službene fotografije s pozornice. Nije li to čudno ako već glazbenica ima službene fotografe i ne dopušta ulazak bilo kojih vanjskih fotografa? Objavljene su isključivo fotografije iz backstagea i to ne mora značiti da su profesionalne fotografije, nego snimljene mobilnim uređajem. Dua Lipa je objavila fotografije sa svih drugih koncerata na ovoj turneji, samo ne s hrvatskog. U najmanju ruku rečeno nešto se čudno događa, nisu u pitanju teorije zavjere, nego samo činjenica da netko nije odradio svoj posao i sada se zataškuje krivac kako ne bi izgubio ugled u (hrvatskim) medijima. Vrlo neprofesionalno od dvije PR agencije i uglednog promotora. Što se mene tiče, dok se ne zna tko je krivac za ovakvu situaciju, sve tri strane su krive. I ne bi uopće došli do ovoga da nam se jedna od tri strane nije javila, što nam je u najmanju ruku bilo začuđujuće.

Ovdje mora biti apsolutno jasno, bilo da je u pitanju koncert Dua Lipe ili bilo koji drugi koncert domaćeg ili stranog izvođača, Music Box će nastaviti objektivno izvještavati, pisati, hvaliti ili kritizirati ako je potrebno, odnosno kritički pristupiti svakom koncertu, odobrili nam akreditacije ili kupili mi ulaznice, apsolutno nebitno. Mi volimo koncerte i glazbu, a nekome je to očito samo posao. I pri tome ga loše obavlja.

Foto: Promo