Četvrti nastavak ultimativnog vodiča za “usidjelice i nesavršene starije cure”, “Bridget Jones: Luda za njim”, stigao je u Cinestar kina diljem Hrvatske.
Negdašnji ultimativni vodič za “usidjelice i nesavršene starije cure”, realna i daleko zabavnija priča od one iz “Seksa i grada” – “Dnevnik Bridget Jones” autorice Helen Fielding (govorimo o literarnom predlošku) već je 2001. superuspješno materijaliziran na filmskom platnu, a nakon skoro četvrt stoljeća dobio je svoj četvrti nastavak “Bridget Jones: Luda za njim”, nakon što je početni uspjeh osigurao već dva prehodna nastavka: “Bridget Jones: Na rubu pameti” (2004.) i “Drugo stanje Bridget Jones” (2016.).
Svima draga junakinja, raščupana Bridget Jones koja dane najčešće provodi uz cigaretu, alkohol, TV, najčešće u pidžami ili u totalno nestiliziranim trash odjevnim kombinacijama opsjednuta seksom, debeljuckasta (samo u prva dva nastavka doduše), smotana i šeprtljava – poharala je svijet i postala ikona generacije X. No, snaga šarma i seksipila (da, da i seksipila) te i takve šašave Bridget prenijela se i na narednu generaciju (uz napomenu da nju voli i muška i ženska populacija), a uz ovaj četvrti, posljednji nastavak ju je definitivno zavoljela i generacija Z, koja se ipak znači može i zna odlijepiti od Tik Toka i ekrana svojih smartphonea – ima nade i za “mladež”, dakle. Nije da je to bitan podatak, ali veseli nas matore. Pa, Bridget Jones hvala ti na tome!
“Luda za njim” je dakle (za sada i nadam se da će tako i ostati) posljednji nastavak, završetak popularnog serijala. Nadam se da će tako i ostati u smislu da se Helen Fielding neće predomisliti, jer je taj završetak… savršen. Grehota bi bila da to upropaste.
Scenarij filma potpisuje povratnik Dan Mazer, Abi Morgan i naravno kao stalni član tima, spisateljica Helen Fielding. Redatelj je nepoznati Michael Morris koji iza sebe nema ništa specijalno, ali je ovdje napravio prilično odličan posao. Film ima odličnu dinamiku, teče kao podmazan, bliski kadrovi su sjajni, a bili bi još više da Renée Zellweger, koja naravno reprizira rolu Bridget Jones, nije previše botoksirana i fejsliftana, ali začudo ipak uspijeva prenijeti mimiku i grimase stare Bridget i njene nove emocije. Emotivnost je ključ ovog nastavka. Nikada do sada nismo vidjeli Bridget emotivniju nego je ovdje. Ako prije niste, pustit ćete i suze u ovom nastavku.
“Luda za njim” je film sazrijevanja, žalovanja, nostalgije i nade. U ovom nastavku je Bridget samohrana majka dvoje školaraca Billya i Mabel (vrlo zabavnih i pomalo ekscentričnih, na majku), koja još pokušava pohvatati konce života četiri godine nakon što je izgubila supruga Marka Darcyja koji je ubijen tijekom humanitarne misije u Sudanu. Čežnja za njim i zajedničkim životom je i dalje posve obuzima i teško se nosi s tim da je ostala sama, iako su i dalje oko nje svi nam poznati likovi: booze brothers prijatelji Shazzer, Tom i Jude, majka Pamela i otac Colin (doduše samo u flashbacku), ginekologinja Dr. Rawlings (još fantastičnija Emma Thompson) i bad boy Daniel Cleaver (genijalan Hugh Grant) koji bi i dalje poševio i muhu u letu, ali su i njega sustigle godine pa više ne pokušava isto barem s Bridget, no zato joj sada dobar prijatelj i povremeni babysitter klincima, uz obavezne djeci neprimjerene komentare i anegdote. Pa je tako u filmu svakako jedna od najboljih točaka baš povratak role Daniela Cleavera – i dalje je šarmantan, besraman i drzak, ali ipak zreliji. I emotivniji. I on.
Prikaz starenja tj. godina (ako hoćete bora) je druga svjetla točka filma. Totalno kontradiktorno holivudskom must-do i opsesiji mladosti, zategnutosti, savršenosti (bez bora), u ovom filmu su svi mrtvo hladno prikazani baš s borama i uz realno starenje što je pravo osvježenje u jednom holivudskom filmu: Daniel, majka, prijatelji, doktorica (čak i Bridget, koliko lice Renée Zellweger to posjeduje) – a opet su svi i šarmantni, simpatični – i neodoljivi. Treća, ili prva, najsvijetlija točka filma je taj emocionalni prikaz stanja Bridget Jones. Ne znajući kako da se nosi s Darcyjevim gubitkom, prilično smotana (hoda okolo raščupana i u pidžami) i sva izgubljena, shvaća da neće moći sama tako dalje. Čak joj niti seks nije bio dugo na pameti dok joj prijateljica Miranda (i dalje zabavna Sarah Solemani) nije postavila profil na Tinderu. Kaos je i dalje prati, čak i kada se vrati na svoj posao TV producentice. Prati je i kada uz pomoć Tindera i djece radi kojih i s kojima zapne na jednom drvetu, upozna mlađahnog budućeg biologa i jako zgodnog Roxtera (vrlo dopadljiv Leo Woodall) i zaplete se u podužu vezu s njim. No, realan život čini svoje. Tu bi sad išli spojleri pa ću prestati. Kaos je prati i svaki puta kada vodi djecu u školu i komunicira s pomalo uštogljenim Mr. Wallikerom (vrlo dobar Chiwetel Ejiofor), učiteljem sina Billya. I tu sad ima spojlera ako nastavim.
Film je prepun relacija na stare filmove i situacije (“bapske gaće”, mučna večera s “prijateljima” koji joj pametuju, trčanje po ulici dok sniježi i sl.). Ima i zgodnih relacija na “Ponos i predrasude” Jane Austin i legendarne scene gdje onaj Darcy (također u liku Colina Firtha) izlazi iz jezera (ili za muške ako hoćete: na legendarne James Bond scene Ursule Andress /Halle Berry kada izlaze iz mora u bikiniju), u ovom filmu je to mlađahni Roxster kako izlazi iz bazena na partyu i kada se svima spusti ladica (čeljust) od slinjenja, a Bridget ponosno zagrli najvrućeg dečka večeri.
Film i dalje ima pregršt zabavnih dijaloga i scena, iako ne toliko kao u prva tri dijela. Očito je ovaj put prevaga pala na prikaz emocija i zaokruženi završetak serijala. Ako mene pitate, odličan balans.
Foto: Universal Pictures
