Skip to content Skip to footer

IZVJEŠĆE/FOTO: Apokaliptični (ne)spektakl u Tvornici!

Finski simfonijski virtuozi vole se vraćati u Hrvatsku te su se ovaj put odlučili za prostor Tvornice kulture gdje su počastili publiku već poznatim repertoarom i ponekom pjesmom s novog albuma “Cell-0”.

Je li ovaj koncert vrijedio 200 kuna ili je ipak to bila previsoka cijena za sastav koji trenutno nije u trendu je subjektivno mišljenje svakog pojedinca koji je platio kartu, ali da je moglo bolje, moglo je. Tvornica je bila dobro popunjena, ali nije bila puna do zuba. Bilo je tu još prostora koji su mogli popuniti ljudi za jedno pivo vrijedno 200 kuna jer ipak je početak tjedna, sutra je novi radni dan, ali nisi bio na metal koncertu ako nisi popio barem jedno pivo iz gušta!

U prvoj četvrtini koncerta Apocalyptica je počastila publiku coverom Sepulture “Refuse/Resist” , singlovima s novog albuma “Cell-0”, “Rise” i “En Route to Mayhem” te pjesmama koje je u originalu sastav izveo u duetu s vrhunskim rock i metal vokalima. Sâm uvod u koncert bio je moćan uz prikazivanje animacije na platnu te lightom koji je za vrijeme cijelog koncerta bio na razini te u određenim trenucima pratio udarce bubnjeva. Riječ “spektakl” gubi na snazi u trenutku kada na pozornicu dolazi njihov vokal za turneje. Možemo sa sigurnošću reći da je vokal gubio kontrolu nad svojim glasom, pjevao krive tonove, glupirao se na pozornici snimajući video sadržaj za društvene mreže i sam se počeo šaliti na svoje (ne)vokalne (ne)mogućnosti. Pjesme koje je pokušao otpjevati bile su “I’m Not Jesus” (u originalu duet s Coreyem Taylorom, vokalom Slipknota), “Not Strong Enough” (u originalu duet s Brentom Smithom iz Shinedowna te Dougom Robbom iz Hoobastanka) te u završnom djelu koncerta pjesmu “Shadowmaker” (u originalu duet s Frankyjem Perezom) i pjesmu “I Don’t Care” (u originalu s Adamom Gontierom, nekadašnjim vokalom Three Days Gracea i vokalom Saint Asonije. Naravno da su te pjesme u originalu izveli vrhunski vokalisti koji su gotovo nezamjenjivi, ali bi Apocalyptica svakako trebala razmisliti o boljem vokalu koji će ih pratiti po turnejama ako već toliko žele svirati pjesme na kojima imaju gostovanja.

Prođe pola koncerta, a evo publike i dalje ne skače, ne miče glavom, ne mosha, tu i tamo netko plješće van ritma, i onda dođe pjesma “Nothing Else Matters” koju su svi željno iščekivali kako bi digli mobitele u zrak i snimili je od početka do kraja za svoj Instagram. U međuvremenu su se dečki iz benda opustili, imali povremene pošalice, pokušavali animirati publiku koja se prema kraju koncerta prebacila iz prve u drugu brzinu.

Došla je napokon na red pjesma “Seek and Destroy” pa je publika zadovoljno iz svog glasa pjevala te tri slatke riječi – “Seek and Destroy”, jedino što znaju od cijelog teksta pjesme. Ipak, lijepo je bilo vidjeti Perttua Kivilaaksoa kako leži na podu i savršeno vlada svojim najdražim instrumentom uz vrhunsku tehniku sviranja.

Bez obzira na mlaku publiku, bend je odlučio počastiti bisom i grand finalom gdje su, između ostalog, izveli gudački dvoboj, ali i popularnu pjesmu “Thunderstruck” AC/DC-ja. Publika se razbudila iz zimskog sna i napokon digla ruke u zrak i pljeskala duže od 10 sekundi.

Bio je to koncert koji je trajao dovoljnih sat i pol vremena, na kojem su Eicca Toppinen, Perttu Kivilaakso, Paavo Lötjönen i Mikko Sirén dokazali zašto su finski bogovi (ili demoni) na svojim instrumentima, koncert s odličnim ozvučenjem ali i koncert na kojem su bili vidljivi određeni propusti koje si bend takve klase ne bi trebao dopustiti. Publika je mogla biti življa, ali možda Apocalyptica jednostavno nije bend koji bi trebao održavati svoje koncerte u prostorima poput Tvornice, već je više za prostore poput Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog. U svakom slučaju, bio je to još jedan dobar koncert u Tvornici kulture.

Set lista:

Ashes of the Modern World
Path
Refuse/Resist
Rise
En Route to Mayhem
I’m Not Jesus
Not Strong Enough
Shadowmaker
Nothing Else Matters
Cell-0
Grace
Seek and Destroy
Inquisition Symphony
I Don’t Care
Hall of the Mountain King

Foto: Davor Birt

[envira-gallery id=”52668″]