RECENZIJA Ridley Scott: “Alien: Covenant” – čudovište se vratilo
20. svibnja 2017.

Bojimo se…bojimo se već dugo vremena. Od daleke 1979. kada je jedan od velikih svjetskih redatelja snimio film Alien.

Sagi (ili franšizi) već se vraćao i prije koju godinu (2012.) u “Prometheusu”. No, različiti su razlozi zbog kojih smo se plašili susreta sa Scottom. Prvo je to bilo zbog napetosti priče, izvrsne ideje, odličnih glumaca i zastrašujućeg bića koje je ulazilo u ljude (i mačku) u svemirskom brodu Nostromo. Kasnije su se režije prihvatili drugi, a stari majstor se okrenuo drugim temama, vrativši se čudovištu i čudovišnom svijetu svemirskom u zadnjih pet godina. Jedna od većih zamjerki “Prometheusa” je poprilična rastrganost i djelomična nerazumljivost priče (što je također vidljivo u Scottovom drugom djelu iz tog zadnjeg razdoblja njegove karijere, “Counselloru”), a situacija se malo popravila u posljednjem “Alienu”.

Lutao je Ridley Scott od vrlo dobrih projekata, odlično režiranih (“Gladiator” ili, pak, “American Gangster”), do nešto slabijih (drukčiji pristup legendi o Robinu Hoodu), raskošnih i u najmanju ruku bespotrebnih spektakala (“Exodus: Gods and Kings”). Treba se prisjetiti i, u najmanju ruku pristojnog, “Martiana” s Mattom Damonom u glavnoj ulozi. Dakle, strah koji bi nas obuzeo u posljednjim godinama bio je strah za redatelja. Hoće li se opet “izgubiti” u scenarističkim nejasnoćama, nedorečenostima i bespućima priče i hoće li svojom redateljskom vještinom (i odabirom glumaca) uspjeti privesti posao kakvom takvom kraju. Rezultat je u zadnjem dijelu “Aliena” bolji nego što se očekivalo, no svejedno to ni izbliza nije doseglo one kreativne i umjetničke vrhunce na koje smo navikli.

Solidna priča, iznimni Michael Fassbender i produkcijska razina koja zadovoljava SF 21. stoljeća su, uz vrlo dobru režiju, ono što su glavni aduti dvosatnoga spektakla. No, je li to dovoljno za čovjeka koji je snimio nikad dosegnutu “jedinicu”? Pitam se i je li i relativno nedavno prikazani “Life” film koji je zadržao više od originalne ideje i izvornog duha “Aliena”? I još nešto. Prije nekog vremena pojavio se trailer za “nastavak” “Blade Runnera” kojega se također sjećamo iz 1982. Režirao ga je, da se podsjetimo, Ridley Scott. Kakav će biti ovaj iz 2049., pardon, 2017. ostaje za vidjeti. Bojim se… bojim se…

3