Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

RECENZIJA: “The Killing of a Sacred Deer” – novi film Yorgosa Lanthimosa

Redatelj filma nominiranog za Oscara, “Lobster” (2015), Grk Yorgos Lanthimos, radi pomutnju u našim glavama novim filmom, psihološkim trilerom “The Killing of a Sacred Deer” ili u prijevodu na hrvatski “Ubojstvo svetog jelena”. 

Prije svega, došavši u Kaptol Boutique Cinema, uopće nisam trebao gledati ovaj film, ali s obzirom da je pomaknuta projekcija prvotnog izbora, jedino me ovaj čekao u terminu za 5 minuta. Kao da sam znao što će se dogoditi. Nenadano uvijek ispadne najbolje, a ovog puta nenadano je ispalo bolesno, kao da gledam seriju “Black Mirror”. A kad malo bolje razmislim, Netflix je zamalo zaposlio genijalnog Grka da režira jednu od epizoda 4. sezone serije “Black Mirror” koju nikako da dočekam. Ali to se, nažalost, nije dogodilo.

Film “The Killing of a Sacred Deer”, baš kao u prvoj epizodi prve sezone spomenute serije, govori o žrtvovanju. Žrtvovanju koje je iznimno teško, ali i žrtvovanju koje znači mir i spokoj. Barem na kratko. Sve se vrti oko jednog maloljetnika (kojeg je izvanredno odglumio Barry Keoghan; “Dunkirk”) koji ima ozbiljnih psihičkih problema, ali kako priča odmiče čini mi se kao da svi imaju psihičkih problema. Drugi glavni lik, kardiovaskularni kirurg Steven (Colin Farrell u odličnoj ulozi, baš kao i u prošlom filmu Grka – “Lobster”) došao je do zida, jednog visokog zida iza kojeg je spomenuti mir i spokoj, a kojeg možeš zaobići jedino ako dio njega srušiš. Umjetan je to život, kao onaj kada si možeš priskrbiti sve, ali ne i najvažnije – normalan život. Umjetan je život i druge obitelji, nepotpune obitelji, obitelji koja je već doživjela veliki gubitak. Ne vlastitom krivicom, ne krivicom žrtve, nego onoga jedinoga koji je mogao spasiti taj život. Iako se u njihovim glavama život odvija sasvim normalno, svi osim njih shvaćaju cijelu situaciju totalno drugačije, a pri tome mislim na gledatelje.

Ključan je trenutak upoznavanja Stevena s Martinovom (maloljetnik) majkom koju glumi Alicia Silverstone. Riječ je o jednoj manjoj, ali vrlo dobro odrađenoj ulozi. Sve nakon toga više nikada neće biti normalno, uvjetno rečeno skladan život je sve samo ne takav, a Steven ima samo dva izbora. Otuda i briljantan naziv “Ubojstvo svetog jelena”, koji potječe iz doba borbe između Grka i Trojanaca. Kralj Agamemnom je žrtvovao život kćeri Ifigenije samo kako bi vjetrovi konačno zapuhali i otjerali Trojance s mora. Vraćamo se na Stevenovu dilemu, žrtvovati nekoga za dobrobit obitelji ili pokušati poslušati zdrav razum i donijeti neku normalnu odluku. Što će izabrati, hoće li nekoga i ako hoće, koga žrtvovati, nećemo otkriti, ali koji god izbor bio život nikada više neće biti isti.

Početak i kraj filma ima jednu simboliku, a glavni protagonist te simbolike je onaj koji živote svojih pacijenata drži na svojim ramenima. Zaključak je, koliko god bio profesionalan u svom poslu, nikada nećeš biti takav u svojoj obitelji, koliko god bio hrabar i spašavao živote, toliko si slabić i gubiš tlo pod nogama. Umjetne emocije, bez ljubavi, bez brige za bližnjima, bez osjećaja, a u konačnici i bez života. Život je dobar onoliko koliko mu dopustiš da bude dobar.

Teško da će svima ovaj film dobro sjesti, prije svega je priča teška, kao drugo riječ je o psihološkom trileru, a kao treće ako ste mislili da ste sve vidjeli u životu, varate se. Film je već počeo osvajati nagrade, a vidjet ćemo hoće li se svidjeti i Akademiji.

Za kraj, osim spomenutih, svakako moram izdvojiti i vrlo važnu i odličnu ulogu Nicole Kidman, koja glumi cijenjenu oftalmologinju i suprugu “brižnog”, ali i grubog supruga Stevena, pred kojim je važna odluka – biti taj koji će preuzeti inicijativu ili ne.