RECENZIJA: Chad Stahelski – “John Wick 3 – Parabellum” – razbibriga
21. svibnja 2019.

Treći dio sage o  akcijskom (nad)čovjeku koji će i ovaj put razveseliti one koji će jednoga dana odrasti i (možda) gledati neke drug(ačij)e filmove.

U naslovu filma koji će rado pogledati mladi i oni koji se tako osjećaju krije se i odgovor na pitanje kakav je to (u)rad(ak). Dakle, para… Para kao stanje koje opisuje nešto što će brzo iščeznuti, nestati, ali i kolokvijalni naziv za novac koji je, nesumnjivo, bio jedan od osnovnih pokretača snimanja i sudjelovanja u ovom “projektu”, koji je, gle čuda, postao franšiza. Ukratko, junak koji se (zlo)patio u prethodna dva nastavka, nagrabusit će još i više u ovom trećemu, jer mu je (lijepa i pametna) glava ucijenjena na milijune dolara. Cijena kreće, rekli bi naši i strani, trgovci “od samo” 14 (milijuna), a producenti zadovoljno trljaju ruke jer je to ništa prema onome što će pokazati brojke na box officeu. Našemu i svjetskome.

Na početku svjetovnoga križnog puta kiša pada kao u francuskim filmovima iz sedamdesetih, a Keanu Reeves (u početku s psom, a onda bez) pokušava naći put do hotela koji mu je i utočište i mjesto gdje bi trebao biti siguran iako je u njemu (hotelu) prekršio pravila zbog kojih ga i ganjaju. Na motorima, u autima, pješice… A on im izmiče. Na motorima, u autima i pješice… na konjima itd. i tome slično… Dobar je dečko gospodin Reeves (čujem i u životu). Čovječan. A na filmu raznovrstan. Glumio je u nekim kamenčićima međašima žanrovskim (“Speed”, “The Matrix”; također trilogija), ali i u ekranizacijama filmskih klasika (“Copollin Dracula” ili, pak, Dangerous Liaisons), pa zanimljivima (“My Own Private Idaho”) i manje zanimljivima (“Feeling Minnesota”), pa opet akcijskima (“Point Break”) itd. i tome slično… Bio je, dakle i svjetovan i duhovan (“Siddhartha”), ali nekako mi se čini, najbolje se osjeća kad je ovozemaljska patnja u pitanju i kad je rješava na način na koji ju je riješio i u ovom (sigurno ne posljednjem) nastavku Johna Wicka.

I ostatak ekipe je, u najmanju ruku, zanimljiv – Halle Berry, Laurence Fishburne (kolega iz “Matrice”; čini mi se da se on najviše i zabavljao dok je glumio svoj dio), pa, također, nevjerojatni Ian Mc Shane ili vjerojatni i “nezaboravni” Mark Dacascos (Zero; nekoliko duhovitih replika), “glumac” i kaskader. E, kad smo već kod kaskadera moramo spomenuti i redatelja, pardon, kaskadera koji je film i režirao – Chad Stahelski. Sigurno je da je i emotivno i zanatski puno naučio u godinama koje su iza njega (i nas). Od tragične smrti Brandona Leeja, kojega je poznavao i po borilačkim pokretima i kao čovjeka, pa do sudjelovanja u čitavom nizu radova od kojih se valja podsjetiti na “Bloodsport” ili “The Matrix” gdje se i “zakačio” na gospodina Wicka, pardon Reevesa. I tako, mic po mic, evo ga u trećem dijelu (uspješnoga) serijala. I tu vjerujemo neće stati. Ono što ide u prilog onima koji će pohrliti u kino jesu pristojno i (relativno) zanimljivo i duhovito koreografirane scene borbe (i baleta), glazba u kojoj će uživati mladež (X,Y Z ili koja već generacija) i koliko-toliko stripovski i gejmerski “opravdana” priča. Više od toga i ne treba tražiti, a s tim (malim) čovjek (posjetitelj) i treba biti zadovoljan.

U posljednje vrijeme sve više glumaca s tzv. A liste nastupa i u akcijskim filmovima koji, gotovo u pravilu, iznjedre i nastavke. Npr. Liam Neeson ili Denzel Washington (pokazao se za nijansu kvalitetnijim, naravno u okvirima žanra, u filmu “The Equalizer”). Neki su, kako rekoh, bolji, neki malo manje dobri, ali činjenica je da ih publika gleda. Vratit ću se opet na početak teksta. Para. Treba platiti račune. A kako je rečeno davnih dana (filmofili i teatrofili će se sjetiti) – kultura košta. Treba platiti račun. Ovoga našega vremena i potreba konzumerističkoga (nad)čovjeka. Pa, neka bude. Pitam se samo (iako je to retoričko pitanje) što je to trebalo (jednoj) Anjelici Houston? Očito teško je danas živjeti od mirovine.

No, šalu na stranu i ne berite brigu. Ili je još bolje – razbijte. Brigu. I pogledajte ovu razbibrigu, ali i one radove koje sam spomenuo uz glumačke vedete koje su napučile ovu kaskaderiju. I trošite vrijeme. I kokice i nachose i gazirana pića…

2.5 out of 5

2.5

2.5 out of 5