Skip to content Skip to footer

RECENZIJA: Bilk – Quantum Status – glazbeni post-electro seks s robotima

“Quantum Status” je naziv novog studijskog albuma elektroničke grupe Bilk iz Zagreba koja je nedavno održala i koncertnu promociju uratka u klubu KSET.

Na albumu koji je objavljen i na LP ploči nalazi se 10 žestokih pjesama u stilu post-electro glazbe. Nije to ništa revolucionarno, čuli smo već takve primjere i u svjetskoj glazbi, doduše ne često, primjerice kod konceptualnog glazbenog projekta Mobyja pod nazivom Moby & The Void Pacific Choir gdje kombinira post-punk glazbu s elektronikom i to dosta uspješno. Na ovom uratku riječ uspješno čujemo ipak više u drugoj polovici albuma, odnosno rekla bih na B strani ploče.

Prve pjesme imaju utjecaja u starom elektronskom zvuku kakav su nekada dostavljali Kraftwerk ili kakvog i danas proizvodi Jean Michel Jarre, ali u jednom post-rock prizvuku. Mora se priznati da je lijepo čuti futurističke zvukove i synthove uz klasični bubanj i bas koji daju posebnu čar. Tu mi se posebno svidjela pjesma “BEATSin2bits” sa sjajnim synth uvodom, a za baciti nije ni otvarajuća “THISisWHATshouldBE” koja me baš podsjetila na spomenutog Francuza i donekle Mobyja.  Tako bi prvi dio albuma mogao opisati kao više synthovski i elektronski, dok je drugi dio još žešći na tragu drum’n’bassa i dubstepa.

B stranu otvara “dreamSTEP” s intrigirajućim uvodom i genijalnim bubnjarskim dionicama koji s basom stvaraju taj spominjani drum’n’bass. Lijepo zvuči i echo/vibrato synth u drugom dijelu pjesme, baš osvježavajuće nakon pomalo dosadnjikave “tryNOT2” koja zatvara A stranu. Probudio sam se i to ne bez razloga jer Bilk nastavljaju s istim ritmom i na novom singlu “LOVE4androids”, futurističkom pjesmom koja dostavlja i zanimljive efekte, kao da je u pitanju jezik s kojim mogu samo roboti (androidi) komunicirati. Ne na onaj propali način Marka Zuckerberga nego sasvim drugačije, intrigantno i zanimljivo s porukom: “it’s over and over again”.

Nakon drum’n’bass dijela albuma bacili su se malo i na dubstep koji mi se donekle i svidio, pogotovo zato što čujem prirodne instrumente za kojima se inače nalaze Edi Grubišić (bubanj) i Luka Vrbanić (bas gitara, synth), dok i ovdje Tin Oberman zajedno s Lukom stvara opake synth zvukove i efekte, ne samo glazbene nego i vokalne. Slijedi i jedan svemirski japanski skit pod nazivom “nippon#036” da bi album završili s naslovnom “quantumSTATUS” i dubokim riječima – “don’t negotiate with terrorists or friends or foes”. Pjesma polako prerasta u energičnu i psihodeličnu priču, kao da su htjeli na kraju istresti sve adute iz rukava i stvoriti posebnu atmosferu. Šteta što takva atmosfera nije bila i na prvom dijelu albuma, dojam bi bio bolji. Bilo bi zanimljivije da su s ovakvim zvukom otvorili priču pod nazivom “Quantum Status”, a potom se prebacili na drum’n’bass i dubstep. Ovako ostaje gorak okus u ustima za kojeg se nadam da će ispraviti u sljedećim izdanjima.

Bilk, koje prvi put slušam, baš su me iznenadili ovakvim zvukom za kojeg sam mislio da i ne postoji na našoj glazbenoj sceni, barem ne u ovakvom obliku. Vjerujem da još bolje, bučnije i konkretnije zvuče uživo jer ovdje ima dosta elemenata koje treba kopirati na pozornici, a to nije lako. Zadovoljan sam s onim što sam čuo, a s obzirom da su objavili i LP ploču, mogu misliti kako ovaj ludi glazbeni seks s robotima zvuči na gramofonu. Album je objavljen za Aquarius Records, a možete ga kupiti i podržati ovaj glazbeni projekt na službenoj Bandcamp stranici benda gdje je dostupan i na besplatan stream.

Foto: Tin Bedenko