Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

RECENZIJA: James Blake: “Assume Form” – donekle dopadljiv, ali isto tako i lako zaboravljiv !

Četvrti album britanskog kantautora i producenta Jamesa Blakea, “Assume Form” (Polydor/Universal Music Hrvatska) predstavlja dosad najizravniju demonstraciju njegovih pop tendencija.

Iznikao krajem nultih iz tada plodne postdubstep scene, Blake je 2011. objavio istoimeni album prvijenac na kojem je spojio svoje producentske i kantautorske afinitete u cjelinu koja je prštala svježinom i originalnošću, čak i ako se na trenutke činila nezgrapnom. Mercuryjem nagrađeni “Overgrown“ bio je pak iskorak u konvencionalnijem soul/R’n’B smjeru, dok je njegov nasljednik “The Colour in Anything” bio namjerno mrljav, podugačak i naglašeno melankoličan.

“Assume Form” tugu i nefokusirane balade prethodnika mijenja pažljivo produciranim R’n’B pjesmama srednjeg tempa. Raznoliki gosti poput repera Travisa Scotta, flamenco pjevačice Rosalie, trap producenta Metro Boomina i kantautora Mosesa Sumneyja uspijevaju se uklopiti u koherentnu te, bez obzira na vidljivu promjenu raspoloženja u odnosu na ranija ostvarenja, i dalje prepoznatljivo blakeovsku zvučnu sliku. Fluidni tonovi električnog klavira, sinkopirano programiranje bubnjeva i cijeli arsenal vokalnih manipulacija još uvijek su zaštitni znak njegovog autorskog rukopisa. U tom smislu singl “Mile High” s Metro Boominom i Travisom Scottom može navesti na krivi trag. Njegov noir trap zvuk i kombinacija Scottovog i Blakeovog vokala ostavlja dojam pokušaja ulaska na teritorij The Weeknda, no ostatak albuma ipak ide u drugačijem smjeru. Odlična “Tell Them” zvuči kao modernizirani trip hop, a još jedna suradnja s Metro Boominom u “Into the Red” puno prirodnije spaja njihove producentske stilove. “Barefoot in the Park” s Rosaliom možda i najbolje naglašava romantičarske namjere albuma i uključuje iznimno šarmantan refren.

Uz sve pozitivno, ovo je na kraju ipak najmanje zanimljivo izdanje u Blakeovoj diskografiji. Lišen nepredvidljivih elemenata ranijih ostvarenja i opterećen s nekoliko pjesama koje jednostavno ne uspijevaju biti velikim senzualnim pop pjesmama kakvim ih autor zamislio, “Assume Form” je donekle dopadljiv, ali isto tako i lako zaboravljiv album.

Piše: Karlo Rafaneli

Foto: Amanda Charchian