Bang Bang uoči koncerta u Tvornici o novom albumu, spotu, glazbi, sceni, opstojnosti…
25. veljače 2019.
Nikola Knežević (2043 Članci)
Podijeli

Bang Bang uoči koncerta u Tvornici o novom albumu, spotu, glazbi, sceni, opstojnosti…

Hrvoje Prskalo i Lara Antić Prskalo, supružnici, ali i članovi benda Bang Bang našli su se sa mnom na kavi u njihovoj, pardon našoj Dubravi, a razlog nespontanog okupljanja leži u tome da ovaj bend 1.3. nastupa u Tvornici kulture i objavljuje novi studijski album.

“Supestar” je naziv njihovog novog singla, a tako će se zvati i drugi studijski album na koji smo čekali 4 godine. Svašta se dogodilo, ali glavna okosnica benda je i dalje tu i ponovno istražuje nove zvukove i neke nove glazbene identitete, no što god istraživali sve im dobro stoji. U to su se uvjerili i radijski urednici i publika.

Slijedi prvi veliki samostalni cjelovečernji koncert. Znači li on i nervoza pred nastup s obzirom da ćete biti sami s publikom?

LARA: “Kako odmah meni daješ mikrofon”
HRVOJE: “Ma ona je nervozna već sad”
LARA: “Sigurno da ima malo nervoze i uzbuđenja. To je poželjno i znak da ćemo apsolutno dati sve od sebe te da sve prođe onako kako smo zamislili, odnosno kako je redatelj zamislio. Sve je to ono pozitivno što te tjera.”

Nekako svi sada idu u Tvornicu kulture. Znači, ako nisi bio u Tvornici kao da ništa nisi napravio.

LARA: “Kao da nemaš Fejs (smijeh)”

Zašto Tvornica, neki poseban razlog ili je došlo spontano?

LARA: “U Zagrebu osim Vintagea i Tvornice po pitanju kapaciteta nema baš drugih opcija. A i Tvornica otkad se obnovila izgleda svjetski i baš nam je bila želja da takav jedan prvi veliki koncert napravimo u ovakvom prostoru. Kolega, hoćete vi nešto dodati?”
HRVOJE: “Mislim da je baš osnovni problem u Zagrebu što nema manja koncertna dvorana, izuzev Vintagea koji je kapacitetom međufaza. Nekako u zadnjih godina nametnuo se kao klupski đir, nije kao koncertna dvorana poput Tvornice kulture. Često su tamo tribute bendove i kojekakve svirke tog đira, tako da mislim kako kronično fali neka dvorana između, do 1 000 ljudi. Sada se snalazimo s velikom Tvornicom, no sva sreća da ima one varijante za pregrađivanje. Vidjet ćemo na kojoj ćemo pregradi stati (smijeh).”

“Superstar” je singl koji je i najavio koncert. Opet nekakve novine u zvuku Bang Banga?

HRVOJE: “Trudimo se konstantno ubacivati neke nove elemente. Nije to na silu nego volimo koketirati s više žanrova. Osobno slušam veliki dijapazon glazbe, od hip hopa i elektronike do klasičnog rocka. U tim fazama naših stvaranja volimo raditi po guštu, odnosno vezano uz fazu i razdoblje u kojoj slušamo određenu glazbu. Sada smo malo zakoketirali s elektroničkim elementima i nama se svidjelo.”
LARA: “Doduše postoje i operni elementi samo moraš naćulit’ uši da to čuješ. U backovskim dionicama smo čak snimili operne backove, tj. ovaj gospodin me natjerao da se sjetim svojih opernih izleta. Volimo koketirati sa svime i to je draž glazbe jer ne postoje granice. Meni je osobno bezveze kad se govori o rock and roll bendu pa isključivo mora raditi takvu glazbu. To može biti baza, a sve ostalo je dobrodošlo.”

Foto: Nikola Knežević

I tko je superstar u bendu?
LARA: “Jooooj, hajde Prskalo.”
HRVOJE: “U nekom intervjuu sam pametno i diplomatski napisao da je svatko superstar na svojem instrumentu.”
LARA: “Kad vidite spot koji će uskoro izaći onda će vam biti jasno da smo svi nekad za sebe superstar.”
HRVOJE: “Ali za sebe (smijeh).”
LARA: “Pa da, ali to i moraš biti u ovom svijetu i sâm sebi čestitati za neke stvari, kad ti to neće već netko sa strane uraditi.”

Smijemo li nešto saznati o spotu?

LARA: “Smijemo li? Da, spot je neobičan jer smo se našli u ulogama koje nam nisu blisku. Priča je o realnosti i iluziji. Jedan lik, nećemo još otkriti koji, sebe vidi i realno i nerealno. Te dvije priče su jako zanimljive, a možda će čak biti i komične za neke. Kako sam ovo zapakirala (smijeh).”

Da, ništa ne znamo, a sve znamo (smijeh).

HRVOJE: “Ništa, briši ovo (smijeh). Dobro, možemo svakako spomenuti stoti put, ali i ne moramo, da spot rade već provjereni Raul Brzić i Ljubo Zdjelarević. Namjeravamo i dalje raditi s njima jer su oni sad već sastavni dio Bang Banga. Ovo je drugi spot koji je rađen u formi kratkog filma. Imali smo scenarij, razradu, knjigu snimanja i tim redom išli. To je neobičnije pa valjda i zahtjevnije. Zato malo i kasni zbog montaže i post produkcije.”

Spot izlazi prije koncerta?

HRVOJE: “Da, svakako.”

I ono što je još važnije trebao bi izaći i novi album?

LARA: “Tako je i gle čuda – zove se “Superstar”. Stalno nas pitaju razmišljate li o karijeri van granica. Mi smo napisali Bang Bang – ‘Superstar'”
HRVOJE: “Imamo ime benda na nekom univerzalnom jeziku i tu stajemo s tim (smijeh). Nećemo za sada na engleskom raditi, to sam htio reći. Ne zato što ne želimo nego ne znam toliko dobro engleski da bih razmišljao (smijeh). Album je službeno gotov jučer.”
LARA: “To nisam znala.”
HRVOJE: “Ha, vidiš, svašta ćeš ti saznati iz ovog interijera (smijeh). Uglavnom, mislim da je to konačno to. Moramo se odlučiti za redoslijed pjesama te nam je ostao cover i mislimo da bi moglo izaći paralelno s koncertom, možda koji dan kasnije.”

Što se tiče zadnjeg albuma, on je bio 2015. godine?

HRVOJE: “Da, prošlo je dosta, to je istina, ali smo unatoč svim nedaćama diskografski bili prisutni. Tako da i na ovom drugom albumu ima već pet singlova koji su vani. Što je pitanje?”

Nije bilo pitanje (smijeh).

HRVOJE: “Aha, da (smijeh). Imali smo tu fazu promjene članova benda pa nas je i to isto usporilo i unazadilo za koju godinu dok smo se uhodali. Ali i to je iza nas.”

Sad smo govorili da koketirate zvukom, odnosno više istraživanje i stvaranje novog identiteta benda. Ali uvijek ste prisutni na radiju, uvijek je Bang Bang i na tom listama i radijski urednici vas vole.

LARA: “Hvala im na tome što nas tako podržavaju, iako smo primijetili da u zadnje vrijeme komentari za neke singlove kažu da smo ili prealternativni ili prekomercijalni za radijske postaje. A zanimljivo je da je ista ta pjesma za neke radije prekomercijalna ili prealternativna, tako da ni nama nekad nije jasno što točno definira tu komercijalnost, odnosno alternativnost. Sebe ne vidimo ni lijevo ni desno u tom nekom smislu, stvaramo glazbu koja se nama sviđa i očito da postoji publika kojoj se isto sviđa, ali ne bi je nikada definirali kao prealternativnu ili prekomercijalnu.”
HRVOJE: “To je jedna dobra tema za tvoju novu tribinu. Kad gledamo vani ima jako puno bendova sličnog izričaja, a koji miješaju stilove te su pri tome prisutni u mainstream medijima i na alternativnim festivalima. Kod nas to od Jinxa i njihovog debi albuma nitko nije uspio. Biti na toj granici, da se pusti na nekom mainstream domaćem radiju, te da svira na alternativnom festivalu uz Partibrejkerse ili Majke.”

Ali mislim da ne postoji savršeni recept s kojim znaš što ćeš napraviti.

LANA: “To je ono što ste vi na svojoj tribini spomenuli kako su u pitanju subjektivne stvari. Doživljaj neke pjesme, teksta ili koncerta – baza je uvijek subjektivna. Ili ti se sviđa ili ti se ne sviđa. Ono što novinarski možeš napraviti da izneseš činjenice o tome i da onda publika sama stvori dojam o tome. Ali temelj svega je tvoj neki subjektivan doživljaj, na publici je dalje da na temelju teksta, pjesme ili spota odluči istraživati bend, album ili u krajnjoj liniji otići na koncert.”

Sad smo spomenuli ovu našu tribinu o nezavisnoj glazbi i kritici, a na kojoj ste i sami bili. Ima li po vama premalo takvih događanja na kojima treba raspravljati i o poziciji glazbe u Hrvatskoj, ali i glazbenih novinara i portala?

HRVOJE: “Uvijek je toga falilo i uvijek su dobrodošle takve teme. Čini mi se da se nekako u zadnjih godinu-dvije to dosta pokrenulo, zahvaljujući i tebi i još nekolicini nezavisnih portala. Isto tako, ne sjećam se da je prije pet-šest godina bio aktivan po tome ZAMP i ostale udruge koje iniciraju razne tribine, panele i takve događaje.”
LARA: “Mislim da se broj tih panela i tribina povećao, interes se svakako povećao. Problem je kako zaintrigirati ljude da dođu na određenu tribinu, a u krajnjoj liniji i na koncert. Ono što smo mi kao izvođači primijetili postoji nekakva podjela između nas. Svi živimo od istih ljudi, publike. Ako se sami krenemo dijeliti na lijeve i desne, te ako sami sebe ne podržavamo i ne odlazimo na koncerte kolega, neće se dogoditi neka promjena. To bi bilo dobro da se svijest još više pojača, odnosno da cijeniš rad kolege i da ti nije teško platiti kartu. Ono, ukinimo popise i platite karte, pogotovo ako su u pitanju cifre na razini jednog piva.”

Da, to je jedan lanac problema.

LARA: “Da, lanac, tako je. I kako ponovno napraviti da se ljudi interesiraju za domaću glazbu i bendove. Kako stvoriti taj interes? Rekli ste na tribini da se bend gradi na terenu. To je istina, ali van Zagreba postoji veliki problem. Ne postoji teren. Neki festivali su zaključani za alternativne bendove i Bang Bang im nije interesantan. Gdje onda takvi bendovi nastupaju? A postoji publika koja želi. Recimo, Knin i klub A3 u kojem čovjek gradi priču godinama i stvorio je oazu rock and rolla. Ima ih na prste jedne ruke, ali to obuhvaća cijelu Hrvatsku.”

Evo i rock bar “King” Đakovo.

HRVOJE: “Da, da, sad su imali Patibrejkerse, svaka čast.”
LARA: “Mislim da takvi klubovi i vlasnici nikad neće imati problem dovesti neki bend jer je i nama u interesu da se takve stvari događaju van Zagreba, da se svijest o tome širi i da se interes ljudi stvara za muziku i takve klubove. Ne znam u čemu je problem. Možda bi to bilo zanimljivo postaviti pitanje. Zašto je pao interes za bend i live svirke?”
HRVOJE: “Ma nije baš pao interes.”
LANA: “Izvan Zagreba mislim.”
HRVOJE: “U Zagrebu je previše koncerata, prezasićeni smo. Htio sam ovaj mjesec otići na tri ili četiri koncerta, ali ne stignem. Previše svega i vikendom imaš dva ili tri vrhunska koncerta u isto vrijeme.”
LANA: “To je Zagreb, ali pričamo o situaciji izvan njega gdje je sve drugačije. Svirali smo u Sisku u sklopu jednog festivala gdje su nam se ljudi žalili da jako teško privlače mlade ljude na takva događanja. Zanimaju ih druge vrste glazbe, izvođači i slično. Isto tako, ljudi ne žele doći na besplatne projekcije filmova. Publika se promijenila, kao i generacije te način konzumiranja sadržaja.”

No, dobro (smijeh).

LARA: “Ovo zvuči tako tmurno (smijeh).”

Svakako se vidimo u Tvornici kulture i moramo tamo naći svi svojeg superstara pa će sve biti dobro.

HRVOJE: “Tako je!”
LARA: “Vidimo se!”

Ulaznice za koncert Bang Banga u Tvornici kulture mogu se kupiti po cijeni od 40 kuna u pretprodaji te 50 kn na dan koncerta na prodajnim mjestima www.entrio.hr sustava.

Foto: Ljubo Zdjelarević