RECENZIJA: J.R. August: “Dangerous Waters” – veteranski debi
9. studenoga 2019.

“Dangerous Waters” (Croatia Records) debitantski je album Nikole Vranića poznatog kao J.R. August, pjevača i klavirista iz Zaboka, kojeg se već nekoliko godina spominje kao jednu od istaknutih ličnosti bujajuće hrvatske autorske scene.

U pitanju je album sastavljen od nekoliko ranije samoizdanih EP-jeva i par novih skladbi, no nesumnjivo je da će Vraniću dobro doći podrška velikog izdavača kakav je Croatia Records. Posebice je to slučaj ako uzmemo u obzir da “Dangerous Waters” ne pripada posve ni ovom vremenu ni ovim prostorima, već više djeluje kao pokušaj bijega u pažljivo stilizirani autorski svijet, koji nema previše veze i s čim što nas okružuje.

Prepun eliptičnih klavirskih pjesama, ovo je album čiji autor očigledno radi glazbu prvo za sebe. No, to nije nužno loše jer mu omogućuje samosvojniji i naposljetku kompleksniji izričaj, što i nije tako često u relativno tradicionalnim pop rock okvirima unutar kojih se ovaj album kreće.

Vranić jako dobro barata engleskim naglaskom, ali i falsetom koji je zaštitni znak njegove vokalne izvedbe. Njegov zvuk bi se mogao opisati kao kombinacija ranog Eltona Johna i pastoralnog folka na tragu Fleet Foxes. Premda instrumentalno ograničen prije svega na vokal, klavir i povremenu, vrlo suptilnu ritam sekciju J.R. August svoje kompozicije gradi barokno i ambiciozno. Prateći mješoviti zbor je česta pojava tijekom albuma, a u smislu aranžmanske dramaturgije zbog ekonomičnosti vjerojatno mijenja gudače koji bi jednako dobro pristajali.

Naslovna pjesma osnovni latino ritam dopunjuje žovijalnom međuigrom glavnog i pratećih vokala te uz “Let’s Get Together” predstavlja nešto najbliže klasičnom singlu na albumu. Ostatak otpada na dugačke, zakučaste pjesme poput “The Brown Trout and The Nightingale” ili “River Runs Through” u kojima dolazi do izražaja prigušena jazzy atmosfera i gotovo prog rock razina kompozicijske ambicije. Kad se sve zbroji i oduzme “Dangerous Waters” predstavlja iznimno zrelo ostvarenje autora koji je od početka znao jasno definirati svoj zvuk.

4