Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

RECENZIJA: Tomislav Golubav: “Memphis Light” – Zagorac u Memphisu

Jedanaesti album usnog harmonikaša Tomislava Golubana svojevrsni je nastavak prošlogodišnjeg “Chicago Rambler”.

Kao i taj album i ovaj je snimljen na lokaciji iz naslova i s tamošnjim glazbenicima pa se sad već može zaključiti da je Goluban nadrastao ranu reputaciju “Zagorca koji svira blues” i koju je uostalom i sam spretno koristio na albumima poput “Zagorje Blues” iz 2009. “Med Bregi” iz 2012. ili “Kaj Blues Etno” iz 2015.

Pretpostavljam da je nekome tko je osvjedočeni blues zanesenjak i neosporni virtuoz na odabranom instrumentu takav razvoj događaja ostvarenje dugogodišnjeg sna, no gledano izvan perspektive blues fanatizma “Memphis Light” je manje zanimljiv od njegovih kajkavskih blues fuzija. Goluban ima ugodan vokal i vidi se da je puno radio i na vježbanju naglaska koji je namjerno jako “južnjački”. Njegovo sviranje usne harmonike je pak ionako oduvijek glavni adut premda je ne koristi onoliko inovativno ritmički i futuristički kako to zna u živim improvizacijama.

“Memphis Light” (Spona, 2020.) korektno je ostvarenje, no izvan kruga blues poklonika teško da će imati veliku privlačnost. Premda su sve pjesme osim obrade sveprisutne “House of the Rising Sun” autorsko djelo, teško ih je i tekstualno i instrumentalno razlikovati od blues tropa koji dominiraju žanrom posljednjih pedesetak godina. No i uz ovu zamjerku treba istaknuti da su pjesme poput uvodne “Hayloft Blues” ili “Disappear for Good” možda i zbog svoje naglašene “downbeat” atmosfere nekako puno sugestivnije i moćnije od većinski poletnog ostatka.

Razumijem da ujednačenost ili unikatnost autorske namjere ionako nije poanta u formi koja je ponajprije izvedbena pa tek onda studijska, te sam sasvim siguran da će pasionirani pratitelji Golubanovog sviračkog umijeća imati itekako razloga za uživanje.

Foto: Neven Gere Gerenčir