RECENZIJA: nemanja: “Cosmic Disco” – ljetni album za neugodna vremena
17. srpnja 2020.

Drugi album pulskog glazbenika Luke Šipetića pod pseudonimom nemanja nastavlja se na prošlogodišnji, iznimno hvaljeni prvijenac “Tarot Funk”.

Taj album je Šipetića predstavio ne samo kao kompetentnog i svestranog gitarista, nego i kao poznavatelja opskurne tzv. crate digging glazbe, budući da se album referirao na razne forme psihodelične svjetske glazbe, odnosno žanrove poput thai funka, afro-funka i anatolijskog rocka sedamdesetih.

“Tarot funk” je svoje utjecaje toliko dobro izdestilirao da bi, da nema gostujućih vokala Nikol Čačić na “The High Priestess”, inače najdužoj i najdojmljivijoj pjesmi albuma, slušatelj pomlislio da se radi o nekom izgubljenom dragulju turskog rocka s kraja šezdesetih. “Cosmic Disco” proširuje zvuk, postavu i priču benda na način da više nije toliko jednostavno uprijeti prstom u utjecaje i zaključiti kako je prije svega riječ o albumu jednog kolekcionarskog zanesenjaka namjenjenom prije svega drugima poput njega.

Uz Šipetića nemanju čine i Matej Perić (bubanj), Karlo Lugarić (perkusije), Laura Matijašević (bass) i Leo Beslać (orgulje, synth) uz vizualni dio koji potpisuje Branimir Štivić (Ḍĭe Zoone). Sudeći po zvuku ovog albuma i reputaciji prvijenca, bend bi gotovo sigurno postao koncertna audiovizualna atrakcija poput ABOP-a da nije pandemije. Svi nabrojani utjecaji su i dalje tu, no jača upotreba vokala na hrvatskom geografski jasno locira bend. Također, disco iz naslova nije bezveze spomenut. Naglasak na grooveu ovog puta je pojačan što istovremeno pridonosi plesnom potencijalu i egzotičnoj crti benda, uz crtu kiča izravno naglašenu i bez srama prigrljenu.

“Cosmic Disco” predstavlja nemanju kao potpuno formiran bend vrlo specifičnog izričaja te pokazuje da manje zastupljeni glazbeni stilovi mogu potencijalno biti atraktivni publici i izvan kruga “kužera” što je na ovoj ploči potkrepljeno oblinom upotrebom humora. Nastave li ovim smjerom, nemanja bi na trećem albumu mogli isporučiti nešto još zanimljivije, no i dosadašnje putovanje predstavlja svježu i dobrodošlu pojavu na domaćoj sceni.

4