Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

RECENZIJA: Giuseppe Verdi: Opera Macbeth u Royal Opera Houseu u Londonu – kraljevski!

Pravu poslasticu za glazbene sladokusce mogli smo vidjeti u Cinestaru. Prema genijalnom Shakespearevu djelu i libretu koji je napisao Francesco Maria Piave, Verdi je skladao operu koja je izvedena i snimljena u kultnom prostoru 2018.

Prije same predstave mogli smo uživati u briljantnom režijsko-montažnom kolopletu koji nas je, uz izjave sudionika, uveo u ovo genijalno djelo koji su obrađivali i tumačili mnogi. Posljednji put sam gledao uprizorenje ovoga „škotskoga komada“ također u Cinestaru, a u ulozi supružnika Macbeth pojavili su se Michael Fassbender i Marion Cottilard. Uloge amblematskih likova svjetske književnosti (i umjetnosti) odigrane su vrlo dobro, fotografija je bila na visini, a i film je bio i više nego korektan, no, od ovakvih tema i predložaka očekujemo i puno više. To smo ovom verzijom, glazbeno-scenskim spektaklom i dobili.

Priča je poznata. Proročanstvo koje na početku drame iznose vještice glavnom liku koji je tjeran ambicijom i unutarnjim nemirom, pomaže ispuniti njegova supruga koja ga na početku gura preko crte, preko granice. Prema točki s koje nema povratka. Škotskoga kralja Duncana ubija Macbeth no to mu ne donosi nikakvu sreću ni zadovoljstvo. Samo sumnje i krivnju, tjerajući ga u nove zločine i neminovan tragičan kraj. U ulozi ratnika tragika pojavljuje se Željko Lučić, ugledni operni pjevač s međunarodnim renomeom i respektabilnom međunarodnom karijerom kojega tituliraju jednim od najznačajnijih verdijevskih baritona na svijetu kojem je, između ostaloga, ukazana čast pjevati o 200. obljetnici Maestrova rođenja. Ulogu Macbetha odigrao je i otpjevao maestralno, posebno u piano dijelovima koji su, to poznavatelji umjetnosti znaju, i najzahtjevniji/najteži. Dostojna partnerica na pozornici bila mu je, široj publici poznatija, Anna Netrebko koja je izmamila mnogi pljesak i ovacije publike u Londonu. Jedna od glavnih uloga pripala je i njenom suprugu, također odličnom Yusifu Eyvazovu koji se pojavljuje u ulozi plemića Macduffa. Valja istaknuti i Ildebranda D’Arcangela koji je utjelovio Banqua.

Orkestar i zbor, kao i nominalno manje uloge (pravi je biser bio Konu Kim) vođene su sigurnom rukom Antonija Pappana, a kao redatelje treba spomenuti Phyllidu Lloyd koja je u filmskom svijetu poznata kao redateljica filma “Mamma Mia” i redatelja drugog izdanja Daniela Donnera. O raskošnoj produkciji (ne) treba trošiti riječi. Dopustite mi malo privatnosti. Imao sam sreću i zadovoljstvo biti u Royal Opera House i gledati besmrtno djelo Čajkovskoga, balet Labuđe jezero. Rusko-britanska kombinacija zauvijek je ostavila traga u mom srcu i sjećanju. Genijalna i precizna izvedba zbora, orkestra i baletnoga ansambla daleko je nadvisila neke od kasnijih verzija kojima sam imao prilike prisustvovati. No, da se vratim Macbethu. Četiri čina proletjela su u furioznom tempu, a uz dakako poznate arije najviše su mi se svidjeli instrumentalni staccato i pizzicato dijelovi. „Vještičji“ ples, uglavnom u mezzoforteu dojmljiv je i najbolje oslikava atmosferu latentnoga koja, kako vrijeme i radnja odmiču, odlazi u glasne coda dijelove karakteristične za kraj činova i same opere.

Verdi nije jedini koji se bavio Shakespearovim predloškom. Spomenimo i Ernsta Blocha odnosno njegovo „čitanje“ u tri čina. Međutim, publici i poznavateljima „bliža“ je talijanska verzija, a ako je donesena na ovaj način treba je preporučiti i onima koji će tek postati ljubiteljima ovoga vida glazbene umjetosti. Odlična snimka potvrdila je da su ovakvi specijali jedan od najvažnijih argumenata zbog kojih treba ići u Cinestar. Radujemo se i sljedećim susretima, a za prosinac je najavljeno jedno od najpopularnijih djela tzv. klasične glazbe, Orašar.

Foto: Courtesy of Royal Opera House London/Bill Cooper