Jason Williamson i Andrew Fearn svojim su furioznim i sirovim stilom osvježili glazbenu scenu Britanije prije više od deset godina. Najnoviji i šesti po redu “Spare Ribs” je po mišljenju kritičara – njihov najbolji album do sada.
Dvojac iz Nottinghama, polemični Jason Williamson i multitalentirani Andrew Fearn, svojom buntovničkom filozofijom i elektro post punk glazbom, donijeli su promjenu britanskoj glazbenoj sceni prije više od deset godina. Na svom šestom studijskom albumu ‘Spare Ribs’ neponovljivim i jezivim smislom za humor, ograđuju se od licemjerja, nejednakosti i apatije, izražavajući bijes i zbunjenost prema britanskom establišmentu, zbog načina na koji se isti suočio s kovid-19 krizom.
Po prvi put Sleaford Mods imaju i goste na albumu, zapravo gošće. Na “Nudge It“ pjevačicu Amy Taylor iz australskog punk benda Amyl and the Sniffers, a na pjesmi “Mork N Mindy” novu zvijezdu britanske indie scene iz Leicestera, Billy Nomates. Billy je postala saveznica Sleaford Mods od trenutka kad im je poslala svoju glazbu na Instagramu (Williamson se pojavio na njezinom prvom albumu objavljenim u kolovozu 2020.).
Kritika je novi album osebujnog dvojca proglasila najboljim u njihovoj dosadašnjoj karijeri.
Sleaford Mods je od početka svoje karijere uzdignut iz margine britanske indie scene, kao bijesan glas radničke klase protiv britanskog konzervativizma. Album ‘Spare Ribs’ snimljen je u ljeto 2020., tijekom tri tjedna, usred karantene, u nottinghamskom JT Soar studiju.
Komentirajući novi album, Jason kaže: “Naši životi su potrošna roba za većinu vlada i sekundarni pod sistemom monetarne vladavine. Mi smo, tako reći, zalihe, dijelovi na polici u svrsi profita, odbačeni u bilo kojem trenutku, kada izmišljena ili neizmišljena kriza ugrozi produktivnost. To je posebno očigledno i konstantno tijeokom trenutne pandemije. Masa nije prioritet u glavama neprikladnih vođa. Inače bi im shvaćanje katastrofalnog upravljanja osakatilo um. Isto kao što ljudsko tijelo uvijek može preživjeti bez kompletnog skupa rebara, svi mi ispadamo “rezervna rebra-spare ribs”, kroz neznanje tamo neke vlade, a bitni samo za razvoj kapitalizma. Dostupni smo samo kao rezerva.”
‘Spare Ribs’ zvuk je benda toliko sigurnog u vlastiti zvučni teren da sada mogu istraživati njegove vanjske regije. Naslov albuma, Jason kaže, proizašao je iz “ideje o količini ljudi koji su umrli od prvog vala korona virusa; ljudski životi su uvijek potrošni za elite i bitni samo kao “rezervna rebra/spare ribs…”
Foto: Alasdair McLellan