RECENZIJA: Sting: “Duets” – perfekcionist u gostima
31. ožujka 2021.
Zvonko Slišurić (91 Članci)

Više od 40 godina profesionalnog rada Sting uživa veliku potporu obožavatelja svih generacija. Sa 69 godina na svojim leđima i dalje njegovo ima asocira za vrhunskog glazbenika i prepoznatljivog vokala, uvijek dobrodošlog svakom konzumentu “inteligentnog” popa.

Upravo objavljen dvostruki vinil (i jednostruki CD) “Duets” pokriva otprilike posljednjih 20 godina njegove karijere, fokusirajući se isključivo na Stingov rad s umjetnicima s kojima je ostvario više manje uspješnu suradnju. U tom su razdoblju hitovi za Stinga bili rijetkost, no suradnje su bile česte i plodne. Njegovi avanturistički izleti u jazz, soul, funk i world music ističe i koristi manje poznate talente poput alžirskog raï umjetnika Cheba Mamija ili pak francusku pop zvijezdu Mylène Farmer te umjetnike ispod “radara” poput Melody Gardot. Široka je lepeza suradnika, čak pomalo nespojiva. Suradnja s Juliom Iglesiasom je upravo prekrasna, iako mnogi štovatelji Stinga ne bi Juliu dali niti malo šanse da pravi društvo Stingu u nevjerojatno opuštenoj verziji “Fragile”.

Ovo nije konceptualni album niti je djelo koje treba gledati kao cjelinu. Kao i kod svake kompilacije prikazuje se raznovrsnost i sposobnost Stingovog talenta da se prilagodi i drugačijim glazbenim stilovima od onih koje inače gaji. Dakle, svaku pjesmu treba razmatrati zasebno i samom slušatelju se daje prostor za vlastiti zaključak. Stingova karizma je tako velika da se ne može zaključiti tko je kome gost. Ovo je dobrodošla prilika da se ponovno podsjetite na dio Stingova podužeg glazbenog životopisa; ako ništa drugo “Duets” služi kao podsjetnik da čovjek ne samo to već dugo radi, već i kada se udruži s nekim drugim umjetnikom pušta da dotični zablista i preuzme vodeću ulogu u pjesmi.

Za svakoga obožavatelja Stinga, bilo to za vrijeme najuspješnijeg i najpopularnijeg novovalnog benda Police ili njegove također fascinantne solo karijere, ovo je dobrodošla kompilacija, no prosječnog slušatelja može i zbuniti. U suradnjama varira kvalitetom u različitim stilovima. Za neke pjesme se može dobiti dojam nedorađenosti, neke su pomalo površne, ali ima zaista sjajnih bisera koje se eto prvi puta pojavljuju na okupu.

Album, kao i svaka kompilacija ima mana, ali one će varirati od slušatelja do slušatelja, ovisno o generaciji koja sluša, no Sting pokazuje fleksibilnost svoje umjetničke genijalnosti. Ne samo da je sjajan glazbenik i autor, nego i čovjek koji je odavno svoje ime zaštitio i kao brend, ali i kao opće kulturno dobro. Stoga, svaka mana mu je već unaprijed oproštena.

3.5