Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

RECENZIJA: Mayales: “Domovina” – još jedan sunčani trijumf

Nakon što su 2012. objavili neočekivano hvaljen povratnički album “Dva”, Mayales su se profilirali u jedan od najhvaljenijih domaćih bendova.

Zamijenivši acid jazz naslanjanja prvijenca “Svima želim raj za sve” eruditskim pristupom osunčanom, blago psihodeličnom pop rocku, Mayales su postali jedan od najkonzistentnijih domaćih pop rock bendova u  posljednjih deset godina.

Predvođeni autorskim tandemom Petar Beluhan – Vladimir Mirčeta, Mayales iz albuma u album sve više djeluju kao praktični arhivari ukusa srednje generacije glazbenih kolekcionara. Cinično bi se moglo zaključiti da su Mayales još od “Lagano, lagano” dana funkcionirali kao svojevrsni trendseteri, da bi se, kad je taj val tzv. urbane glazbe završio, okrenuli nostalgiji. Sve bi to možda i bilo točno da svako novo ostvarenje obnovljenih Mayalesa ne podiže još malo letvicu kvalitete u odnosu na prethodnika.

“Domovina” je njihov vjerojatno najbolji album dosad, a u odnosu na izvrsni prethodnik “Simbol za Sunce” iz 2017. pojačava utjecaje psihodelije s kraja šezdesetih, samo filtrirane kroz studijska iskustva svega što se događalo poslije, bilo da se radi o shoegazeu, big beatu ili downtempu. Glavni plus ostaje Beluhanov specifični androgini vokal koji uparen s brojim harmonizacijama članova benda i vokalnih gostiju savršeno sjeda na raskošnu i šarenu zvučnu sliku. Baš kao “Dva” i “Simbol za Sunce”, “Domovina” je polukonceptualni album koji je najuputnije slušati u komadu premda pjesme poput “Još jedan krug” posjeduju određeni radiofonični potencijal.

Napravljen znalački i s očiglednom ljubavlju prema pop formama iz kojih crpi inspiraciju, “Domovina” sve eventualne “optužbe” za pozerstvo demantira kroz izrazito jak i detaljiziran autorski rad. Rani kandidat za domaći album godine.

Foto:Boris Ščitar