IZVJEŠĆE/FOTO: Festival Jazz.hr/jesen završio uz anđeoski neo soul i progresivni etno jazz
3. listopada 2021.
Nikola Knežević (2787 Članci)
Podijeli

IZVJEŠĆE/FOTO: Festival Jazz.hr/jesen završio uz anđeoski neo soul i progresivni etno jazz

Prvi je ovo festival Jazz.hr/jesen čiji je program radila nova direktorica festivala, Lana Janjanin, a odmah možemo reći kako je uspješno položila ispit.

U nekoliko dana festival je Tvornicu kulture pretvorio u pravi mali, odnosno veliki dnevni boravak kroz koji su prošla eminentna jazz i ne isključivo jazz imena. Zatvaranje su odradile mlade i nešto starije mlade snage. Večer je počela uz zanimljivi hrvatsko-slovenski ženski duo freekind. koji se sastoji od bubnjarice Nine Korošak-Serčić iz Slovenije i klavijaturistice/vokalistice Sare Ester Gredelj. Naziv dua je skraćenica od zapravo jako lijepe misli “be free, be kind” ili “budi slobodan, budi dobar” i upravo je ta poruka prenesena tijekom cijelog njihovog nastupa. Upoznale su se na jazz akademiji u Grazu, a potom i osnovale ovaj neo soul sastav, odnosno kombinaciju soula, R&B-ja, jazza i hip hopa. Prvi EP su objavile ove godine, a uspješno su ga predstavile i na zatvaranju Jazz.hr/jesen festivala. Nježne, melodične, iznimno talentirane s odličnim smislom za ritam i groove, freekind. kao da su poslane s neba do nas. Nije bio impresivan samo nastup, nego i priča između pjesama, poruke koje su htjele odaslati s pjesmama, a srce publike bilo je osvojeno odmah nakon prve pjesme. Njihov nastup me toliko impresirao da sam ih htio otići zagrliti nakon svake pjesme ili nakon svake priče. Dosta su emotivne, baš kao i njihova glazba, a zajedno funkcioniraju kao jedno. Zvuk je još bogatiji od ova dva instrumenta jer osim dodatnog drum pada možemo čuti i semplirane prateće vokale.

Foto: Nikola Knežević

Moto “Budi slobodan, budi dobar” može se vjerojatno precrtati i na Mimika Orchestra, poznati hrvatski progresivni jazz folklor ili etno jazz projekt Maka Murtića koji ga je osnovao u Londonu. I njihova priča je impresivna, a već sam toliko o njima pisao da je teško pronaći neke već neizgovorene riječi kojima bi se opisala njihova misija. Istražuju do sada neistražena područja, oživljavaju izumrle jezike, tradiciju i melodije naših krajeva, općenito slavenskih naroda, a sve to pokušavaju ukomonirati u progresivnu etno jazz priču. I izvrsno im ide i nemoguće je zaobići ih kad god nastupaju u Zagrebu. Osjećaj je zapravo svakoga puta sve intenzivniji nakon svakog sljedećeg njihovog nastupa jer se konstantno izgrađuju, dodaju neke nove solo improvizacije, ali i istražuju nova neistražena područja. Trenutno se bave oživljavanjem starodalmatskog jezika pa su nam uz već poznate skladbe ovdje izveli i dvije premijere. A publika je ovacijama pozdravila nova djela koja će se još, naravno, izgrađivati kroz nastupe dok ih ne čujemo na jednom mjestu na novom studijskom albumu Mimike. Nastup nije mogao proći i bez najpopularnijih skladbi kao što su “Song of Sorrow” i na kraju “Forgiveness Day” i to u proširenim aranžmanima s dodatnim solo dionicama.

Foto: Nikola Knežević

Izvrsno zatvaranje festivala Jazz.hr/jesen uz koji smo barem na trenutak zaboravili na krizno globalno stanje uzrokovano pandemijom korona virusa.

Foto: Nikola Knežević