RECENZIJA: Radioactive Boy Scout: “Something Broken, Something Beautiful” – nesuđeni blockbuster
31. ožujka 2022.

Singl “Castaway” otvara nastupni album Nikše Lovrinića (“Something Broken, Something Beautiful”) pod imenom Radioactive Boy Scout u velikom stilu. U pitanju je široki, radiofonični pop rock za sve one koji su se ikad zapitali postoji li karika koja povezuje The Replacements i Goo Goo Dolls. Ovakav tip neskriveno sentimentalnog pop rocka nije bio u modi ni na vrhuncu popularnosti, sredinom devedesetih, no Lovrinić se time ne zamara i svaku pjesmu radi kao da će zatvoriti neki “ozbiljniji” dramski obojen hollywoodski blockbuster kakav se više ne radi.

Uz pomoć iskusnih kolega i kolegica poput Pavla Gulića (pipschips&videoclips, Malady Lane, Lika Kolorado, delapse) na bubnjevima, Ivice Antunovića (ESC Life) na basu, Marka Kostića na gitari, te pratećih vokala Dunje Ercegović (Bad Daughter, Lovely Quinces) i Lucije Ćustić (Luce), Lovrinić je stvorio album koji zvuči kao da bi se prodao u milijunskoj tiraži da je primjerice izdan na Warneru 1996. Ne želim time reći da se radi o pukim retromanirizmima, dapače, ovaj tip odraslo – alternativne estetike i tad je bio sinteza klasičnog rocka i power popa sedamdesetih. Lovrinić to očigledno zna koristeći brojne petttyizme, bigstarizme i cheaptrickizme tijekom cijelog albuma.

No to što se Radioactive Boy Scout oslanja na poznate strukturne i estetske obrasce ne znači automatski da ne zrači strašću i energijom, jer upravo te odlike uvijek uspiju “prodati“ ovakav tip glazbe slušatelju. “Something Broken, Something Beautiful” istodobno je profesionalan i emotivan album koji bi u nekom drugom vremenu bio uvjerljiv znak zdravlja srednje struje, a ovako predstavlja sposobnost suvremene indie scene da zvuči kompetentno i veliko. Ništa od navedenog nije do Lovrinića i njegove glazbe nego do vremena koje je jednostavno drugačije i možda manje otvoreno za ovakav oblik sentimentalnosti.

4