RECENZIJA: LHD: “Off the Grid” – šutljivi trijumf
11. lipnja 2022.

LHD su tri četvrtine The Bambi Molesters i to je činjenica koju se trio i ne trudi sakriti u svom zvuku.

“Off the Grid” je stoga debi samo u formalnom smislu. Oslonjen na prokušanu sviračku međuigru ritam-sekcije koju čine Lada Furlan Zaborac i Hrvoje Zaborac te gitarist Dinko Tomljanović, album programatski tvrdoglavo utjelovljuje svoj naslov.

LHD se ne trude ni u jednom trenu predstaviti kao išta više od onog što jesu, a to je surf rock instrumental rock bend s jasnim kreativnim korijenima u ranim šezdesetima. Što u prijevodu znači da nema čak ni iskoraka u americanu koji su obilježili kasnije radove The Bambi Molesters, posebice prvi album supergrupe The Strange, a kamoli nekih “modernih” produkcijskih dosjetki. “Off the Grid” u svakom smislu djeluje kao da je snimljen godinama prije dolaska interneta i ta je namjera u njegovih četrdesetak minuta tako jasno iskazana kroz glazbu, aranžmane i produkciju da sam naslov zapravo uopće nije ni bio potreban.

No, ako je žanrovski sve manje-više kristalno čisto, to ne znači automatski i da je kompozicijski dosadno. Dapače, minimalizam ide na ruku trija. Pjesme nosi prvenstveno Tomljanovićeva gitara čija je uloga izrazito evokativne prirode. Svaka pjesma koristi svoj svjesno limitirani instrumentarij proširen tek povremenim klavijaturama Svena Pavlovića kako bi stvorila vlastiti vrlo jasno definirani narativni svijet.

Razlika je u odnosu na prijašnje bendove članova grupe u tome da se “Off the Grid” čini svjesno introvertnim, premda je podjednako oslonjen na fragmente poznatog stila. Tako primjerice izvrsna uvodna “Tzar of Premantura” unatoč prepoznatljivom trilerskom suspenseu ni u jednom trenutku ne pokušava zvučati kao zamišljena filmska tema iz nekog drugog vremena, već jednostavno djeluje kao produkt ljudi koji uživaju u zajedničkom muziciranju. U tom je smislu “Off The Grid” apsolutni trijumf. Mali nepretenciozni album koji slavi moć jednostavne instrumentalne rock formacije kojoj riječi ne samo da nisu potrebne nego bi bile i potpuni višak.

4.5