RECENZIJA: Darko Rundek i Jazz orkestar HRT-a: “Za vašu posljepodnevnu razonodu” – lijepa suradnja vrhunskog kantautora i vrhunskog ansambla
22. siječnja 2023.

Pjesmarica Darka Rundeka je vrhunska, obimna i vrlo “široka”. Ovaj kantautor vrlo uspješno djeluje od kraja sedamdesetih godina prošlog stoljeća pa do današnjih dana, što će reći da smo u prilici već debelo više od četrdeset godina uživati u radovima ovoga velikoga glazbenika.

Darko nije vrhunski pjevač, Darko nije niti vrhunski instrumentalist, ali Darko je više nego vrhunski autor koji svoje pjesme na poseban i vrlo sugestivan način već dugo uspijeva prenijeti na brojno i vjerno slušateljstvo koje na neki način možemo nazvati i sljedbeništvom, a kroz cijelu svoju karijeru znao je vrlo pomno birati suradnike s kojima će raditi, svirati i snimati i upravo ova zadnja suradnja ide tome u prilog. Od prvih diskografskih izdanja s Haustorom, pa nastupima s uvijek posebnim Cargo Triom i nadasve na svojim solo albumima, uvijek je njegovao posebni i samo svoj glazbeni izraz koji je u svakom trenutku i više nego prepoznatljiv.

Upravo nedavno nas je Darko Rundek počastio s još jednom svojom poslasticom, suradnjom s Jazz orkestarom HRT-a s kojima je objavio ovaj dvostruki vinilni album na kojemu su predstavili jedan zanimljivi kolaž Darkovoga rada. Kako sam Darko kaže :“…Suradnja s Jazz Orkestrom HRT-a bila je ostvarenje mojih dječačkih snova. U to dječačko doba, svaki dan popodne je na radiju išla emisija “Za vašu posljepodnevnu razonodu” (njen se naziv na novinskim radio-programima tako pisao), u kojoj smo slušali, snimke izvedbi najvećih svjetskih jazz big bandova i njihove suradnje s pjevačima poput Elle Fitzgerald ili Franka Sinatre… Ta se glazba neprimjetno upisala u moje unutarnje reference kada sam počeo skladati i taj je utjecaj lako prepoznati u mnogim mojim kompozicijama…“

Upravo album “Za vašu posljepodnevnu razonodu” učinit će nam ugodnijim jedno poslijepodne ili neki drugi dio dana koji odlučimo posvetiti ovom lakoslušajućem albumu.

Već prva stvar koja ga otvara daje nam to naslutiti, “Ti i ja” s albuma Ruke” (2002.) divno će nas opustiti na samom početku, a nakon nje slijedi prisjećanje na Tajni grad”, album Haustora iz 1988. godine s tri pjesme, “Bi mogo da mogu”, “Čudne misli” i “Uhode”. Haustoru se još tri puta vraća i podsjeća nas na album Bolero” iz 1985. godine sa “Šal od svile”, “Šejn” i “Ena”. Još su tu naslovne pjesme albuma Ruke” i Apokalipso”, ali možda i najveća iznenađenja i to ugodna, barem za mene na ovom albumu su “čitanja“ nekih pjesama koje je Darko Rundek nekada snimio s Cargo Triom. “Wanadoo” i “Slick Senorita” s Cargo Orchestra albuma “Mhm A-ha Oh Yeah Da-Da! ” (2008.) i “Ima ih” s albuma “Mostovi” (2015.) pravi su mali biseri ove suradnje.

Albumi i pjesme koji su bili pomalo i u zapećku diskografske karijere Darka Rundeka u ovim novim “čitanjima” nalaze svoj novi život. Na ovim izvedbama, naravno uz kompletan vrhunski Jazz orkestar HRT-a briljiraju stari Darkov suradnik Igor Pavlica i Maja Rivić koju ponajviše znamo iz Mimika Orchestra. Upravo stvari koje možda i ne bismo našli na nekom mogućem “greatest hits“ albumu Darka Rundeka na albumu “Za vašu posljepodnevnu razonodu” najbolje funkcioniraju. A s druge strane možda bi neke od Darkovih “klasika” volio čuti s nešto više “intervencija”. Neki od tih istih klasika mi se čak ni ne uklapaju u koncepciju ovoga albuma “za posljepodnevnu razonodu” ali mogu shvatiti da se jednostavno htjelo napraviti jednu Darkovu jazz “kompilaciju” koja bi bila nezamisliva bez nekih od tih istih klasika.

Šef dirigent “Jazz orkestra HRT-a” Miron Hauser također se osvrnuo na ovu izuzetnu suradnju : “…Zajednički projekt Darka Rundeka i Jazz orkestra HRT-a meni je najdraža suradnja koju sam s jazz orkestrom ostvario do sada. Mi kao jazz glazbenici gotovo uvijek imamo ideje koje su malo pomaknute, čak sulude, te prilikom tzv. crossover suradnji, moramo biti spremni na mnoge kompromise. Moj dojam je da u ovom slučaju to nije bilo tako. Kada sam s g. Rundekom dogovarao suradnju, svaki njegov prijedlog ili opaska meni je zvonila kao neka ideja koje se ja još nisam stigao sjetiti. Osjećao sam se kao da imam potpunu slobodu. S odmakom vidim da to i je bilo upravo tako. Napravili smo projekt koji je prava sinergija nečega, na prvi pogled nespojivog, a da smo pritom uspjeli postići to da ne kompromitiramo autentičnost ni jednog sudionika u projektu. Mi smo ostali Jazz orkestar HRT-a, a Darko Rundek je ostao to što svi poznajemo, poštujemo i cijenimo, oduvijek…“

Na kraju mogu samo reći da smo mi kao slušatelji i krajnji konzumenti u svakom slučaju dobili jedan album za uživanje koji će nas opustiti u bilo koje doba dana, iako je svakako, kao što ime albuma sugerira preporučljivo poslijepodnevno konzumiranje. Kada se sretnu vrhunski kantautor i vrhunski ansambl rezultat je uvijek i više nego dobar.

4